6-Д

6-Д клас

Шановні майбутні семикласники!
Під час канікул мрійте, спостерігайте і насолоджуйтеся життям, не забуваючи про власну безпеку!!!
А також не забувайте поринути в неймовірно цікавий світ книги!!!
Влітку ти можеш не лише гарно відпочити, а й підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих книжок, рекомендованих Міністерством освіти й науки України до вивчення під час уроків літератури.
Гарного відпочинку та цікавого читання!
Список літератури з української літератури для 7 класу
  1. Іван Франко. «Захар Беркут»
  2. Андрій Чайковський. «За сестрою»
  3. Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять»
  4. Григір Тютюнник. «Климко»
  5. Олекса Стороженко. «Скарб»
  6. Богдан Лепкий. «Мишка»
  7. Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»
  8. Любов Пономаренко. «Гер переможений»
  9. Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили»

Для додаткового читання


28.05.2020

Українська мова

Урок 41-42
Повторення в кінці року. Підсумковий урок
Добрий день, діти. Подивіться за вікно. Який ви бачите там пейзаж? (Сонячний, весняний, кві­тучий тощо.) Сідайте. Правда, радісно від тепла, сонця? Тож нумо літо закликати. Ось бачите, вже розпустилися гілочки, а бджілки вже збирають перший мед. Так і ми з вами візьмімо найкращу рису у неї, а саме - працьовитість. Сподіваюсь, вона вам не завадить. Розгорніть зошити, запи­шіть число і тему сьогоднішнього уроку. Чого ми сьогодні повинні навчитись? Правильно.
                                                        Фронтальне опитування
          Які розділи науки про мову ми вивчили в цьо­му навчальному році?
          Що вивчає морфологія? Орфографія?
          Чому шість частин мови називають самостій­ними?
          Чим відрізняється прислівник від інших час­тин мови?
          Яке завдання мають службові частини мови?
          Чому вигук є окремою частиною мови?
          Які частини мови ми називаємо іменними? Чому?
                                                                               Завдання 1
Вам подано текст з підкресленим словом. Вказати, до якої частини мови воно нале­жить і довести свою думку, наводячи аргументи, які це підтверджували б.
БЕРЕЖИ ЗДОРОВ'Я
Інколи людина не замислюється про збережен­ня здоров'я: нерегулярно харчується або переїдає, порушує свій розпорядок дня, по десять годин на добу проводить перед комп'ютером, не робить ранкової гімнастики. Спочатку це призводить до незначних розладів, та надалі здоров'я людини може значно погіршитись.
Людина — частина природи. Сонце, повітря, вода — це природні чинники. Вони сприяють зміцненню здоров'я та інколи можуть шкодити. Сонячні промені, повітряні ванни та водні проце­дури — чудовий спосіб для загартовування.

     Складіть поради щодо загартовування за до­помогою сонця, використавши словосполучен­ня: прогулянки у вихідні дні, туристичні походи.
     Складіть поради щодо загартовування за до­помогою води, використавши словосполучен­ня: вмивання і обтирання водою вранці, вмивання протягом дня, ванна для ніг.
     Складіть поради щодо загартовування за до­помогою повітря і ходіння босоніж, викорис­тавши словосполучення: вранішня зарядка, про­вітрювання кімнати, прогулянки у вихідні дні, ту­ристичні походи.
     Складіть поради-застереження від сонячного удару, переохолодження у воді, використавши словосполучення: активне сонце, штормове по­передження.
Зробіть морфологічний розбір виділених слів.
Овал: !
     Не забуваймо про фізкультхвилинку!                                                                         Завдання 3

Ознайомся з пам'яткою безпечної поведінки під час літніх канікул, виправ орфографічні по­милки.
ПАМ'ЯТКА
безпечної поведінки під час літніх канікул
1. Гуляти й гратеся можна в місцях, які призна­чені для цього.
2.  Небезпечними для ігор можуть бути сходи, підвали, горища, будівелні майданьчики, ліфти.
3.  Під час ігор у небеспечних місьцях можна одержати травми й калітства різного ступеня тяшкості.
4.  Під час ігор не варто димонструвати свою хоробрісьть одно літкам, стрибаючи з виликої висоти, пірнаючи з крутих схилів на вилику глебену, здираючись якнайвище на дирева.
5.  Під час літьнього відпочинку слід поводитися так, щоб не мати дорікань із боку дорослих.
6.  Під час канікул слід, як і раніше, дотримува­тися правел техніки пожежної беспеки.
7. Неможна брати в руки не знаьомі придмети, кидати їх у вогонь, гратися ними. Найкраще повідомити про місьце їхнього знаходження дорослим.
8.  Під час відпочинку на узбережі слід обовязково дотримуватися правил повидінки на воді й поблизу єї.
9. Одяг та взутя для відпочинку слід вибирати згідно із сизоном.
10. Після контакту зі свійськими тваринами слід добре вимити руки з милом.
1. Гуляти й гратися можна в місцях, які призна­чені для цього.
2.  Небезпечними для ігор можуть бути сходи, під­вали, горища, будівельні майданчики, ліфти.
3. Під час ігор у небезпечних місцях можна одержа­ти травми й каліцтва різного ступеня тяжкості.
4. Під час ігор не варто демонструвати свою хо­робрість одноліткам, стрибаючи з великої ви­соти, пірнаючи з крутих схилів на велику гли­бину, здираючись якнайвище на дерева.
5. Під час літнього відпочинку слід поводитися так, щоб не мати дорікань із боку дорослих.
6. Під час канікул слід, як і раніше, дотримува­тися правил техніки пожежної безпеки.
7. Не можна брати в руки незнайомі предмети, ки­дати їх у вогонь, гратися ними. Найкраще повідо­мити про місце їхнього знаходження дорослим.
8. Під час відпочинку на узбережжі слід обо­в'язково дотримуватися правил поведінки на воді й поблизу неї.
9.     Одяг та взуття для відпочинку слід вибирати згідно із сезоном.
10. Після контакту зі свійськими тваринами слід добре вимити руки з милом.


27.05.2020

Українська мова

Урок 39-40
Повторення в кінці року.  Орфографія. Морфологія
Станція «Ерудит»
 Що таке орфографія?
∎ Що вивчає орфографія?
∎ Які орфограми вивчали протягом року? Наведіть приклади.
∎ Яку допомогу надає орфографічний словник?
Станція «Вибіркова»
 Спишіть прислів’я, розкриваючи дужки. Доведіть можливість варіантів.
1. Аби руки (і, й) охота, буде зроблена робота. 2. Бджола мала, а (і, й) та працює. 3. (В, у)пертість (і, й) труд (в, у)се перетруть. 4. (В, у)се (в, у) роботі, як віл (у, в) ярмі. 5. (І, й) ночі не має, (у, в)се робить (і, й) робить. 6. Риба (у, в) воді, а людина (в, у) труді. 7. Хто не працює (в, у) будні, тому (і, й) вихідного нема. 8. Щастя (і, й) труд поруч живуть.
Станція «Ти — редактор»
Фронтальна робота
► Прочитайте текст. Дайте відповіді на питання. Виправте помилки, допущені автором, та запишіть текст у зошити.
Своєрідним жиночим обирегом в Украіні завжди був віночок. І нині, як і в давнену з ранйого детинства кожна дівченка вчится виплітати з різного зілля віночьки. Віночьок служив не тільки окрасою голови дівчіни, він був «знахарем душі», бо в нйому є ча клунська сила, щьо і боль знімає, і волосся биреже.
До віночька впліталося богато різних квітів. Переважна більшість із них має лікувалні властивосьті. Всйого у українському вінку дванадцять квіток, і кожна з них є своєрідним лікарьом і оби регом (М. Крущук).
1. Жіночим оберегом віночок був:
А в Украіні;
Б в Росії;
В в Білорусії.
2. Дівчинка вчиться виплітати:
А з трав;
Б із зілля;
В з квітів.
3. Віночок служив не тільки окрасою голови дівчини, він був:
А знахарем голови;
Б знахарем тіла;
В знахарем душі.
4. Всього в українському вінку:
А двадцять квіток;
Б дванадцять квіток;
В десять квіток.
Станція «Скарбничка мудрих думок»
 Допишіть прислів’я. Підкресліть у них орфограми, обґрунтуйте правилами. Поясніть їхнє значення.
Варіант 1
1. Дівочі … (сльози) — то весняний дощ. 2. Не кажи — не вмію, а кажи … (навчусь).
Варіант 2
1. Добре ім’я краще … (багатства). 2. Кінь на чотирьох ногах і то … (спотикається).
Станція «Шифрувальник»
Фронтальна робота (усно)
► У яких групах приголосних відбувається спрощення?
Тиждень — тижня (ЖДН) — (ЖН); проїзд — проїзний (ЗДН) — (ЗН); честь — чесний (СТН) — (СН); щастя — щасливий (СТЛ) — (СЛ); ремесло — ремісник (СЛН) — (СН); сонце (ЛНЦ) — (НЦ); скло (СТКЛ) — (СКЛ); сердечний — серце (РДЦ) — (РЦ); горно — гончар (РНЧ) — (НЧ); місто — міський (СТСК) — (СК); брязкати — брязнути (ЗКН) — (ЗН); плюскати — плюснути (СКН) — (СН).
Станція «Розподільна»
Самостійна робота. Розподільний диктант
► Розподіліть слова у дві колонки: 1) слова, у яких відбувається чергування голосних; 2) чергування приголосних. З однією па рою складіть речення. Назвіть частини мови, якими виражені члени речення. Поставте до них запитання.
Пекти — випікати; крига — крижина; котити — катати; берег — узбережжя; нести — носити; клонити — кланятись; свекруха — свекрушин; мести — замітати; вечоріє — вечір; брести — бродити; гонити — ганяти; деру — задирати; воля — вільний; жінка — жін чин; нога — нозі; рух — у русі.
Станція «Чи розумієш ти?»
 Поясніть написання префіксів. Запишіть фразеологізми і розтлумачте їхній зміст.
1-ша група
Пр. .кусити язика.
Впадати в ро..пач.
Сидіти, ..клавши руки.
..виватися в’юном.
2-га група
Наші дороги розходяться.
Серце не прихиляється.
Серц ..тискається.
П..р..ливати з пустого в порожнє.
3-тя група
Ніде голову пр..хилити.
Ро..пустити язика.
Бучу .. колотити.
Сльозами горя не..долати.
Станція «Поетична»
► Прослухайте вірш. Про яке чергування звуків йдеться? Наведіть власні приклади чергування.
ЯК ЧЕРГУЮТЬСЯ ГОЛОСНІ
В переливах слів ми раді
Відтінити тут одне;
Там де і в закритім складі,
У викритім — о та е.
У закритім складі кінь,
У відкритому — коня.
Поміркуй над цим, прикинь —
Не поїдем навмання.
У закритім складі гість,
У відкритім — гостя жди.
У закритім складі шість.
У відкритому — шести.
На кінець тут приклад дам:
Лебідь — лебедя; обід — обода,
Невід — невода, чобіт — чобота…
А є й виняток: хобот — хобота.
А й ще сучасніший: робот — робота.
Д. Білоус
Станція «Розумник»
 Спишіть слова, вставляючи пропущені букви. Позначте орфограми. Поясніть вибір написання.
Допом..гати, розпл..тати, відм..рати, підб..рати, вит..кати, вим.. гати, вх..пити, ск..чити, зач..пати, вим..сти, застр..лити, відб..ріть, підп..рати.
Станція «Підсумкова»
Ось ми і на околиці країни Орфографії. Звичайно, не всіх мешканців ми відвідали, бо багатьох ви ще зовсім не знаєте. Нові орфограми будете вивчати в наступних класах. Сьогодні ви добре попрацювали. Завдяки своїй наполегливості, старанності, ви засвоїли багато орфограм, а отже, підвищили рівень грамотності. Перегляньте наш маршрут і ще раз пригадайте, на якій станції і з якими орфограмами ми працювали.
 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Станція «Попрацюємо вдома»
 Придумайте власну вправу на одне з орфографічних правил.

25.05.2020

Українська мова

Урок 38
Повторення в кінці року.  Орфографія

Бесіда.

— Який розділ науки про мову вивчає правильне написання слів?

— Як дослівно перекладається грецьке слово орфографія?

  Орфографічний практикум
Вставте пропущені букви. Виділіть у словах орфограми.
Рождаєт..ся м..лодія осін..я і м’яко на пл..че кладе кр..ло. (Б. Олійник) Сипл..т..ся, ос..па..т..ся листя, горбляться б..рези, плаче і посміха..т..ся крізь сл..ози осінь. (М. Стельмах) Є щастя в кожній боро..ьбі, коли м..та бл..зька, ясна. (Я. Воронько)

Розподільний диктант
Розподілити на три групи числівники: прості, складні, складені.

 Кількасот, п’ятий, сто, тридцять сім, нуль цілих тридцять п’ять сотих, два, обидва, дванадцять, п’ять, сто вісімдесят шість, дев’яносто, дві п’яті.

Пояснювальний диктант
     Записати речення, знайти займенники, визначити розряд за значенням, провідміняти вона, свій.
                            
    Без ядра горіх ніщо, як і людина без серця. Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Весна ледачого не любить, вона проворного голубить. Кожна лисичка свій хвостик хвалить.



22.05.2020

Українська література

Урок 13-14

Степан Руданський. «Добре торгувалось». Співомовки С.Руданського − унікальне явище у світовому письменстві. "Запорожці у короля"
1. Перегляньте відеоурок за посиланням


2. З відео запишіть паспорт твору: тему, ідею, основну думку, композицію.
3. Опрацюйте матеріал підручника стор.223-227
4. Виконайте тестування за посиланням

Завдання необхідно виконати 
до  24 травня 20:00 
Повідомте учням
Код доступу 8819107
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua










21.05.2020

Українська мова

Урок 36-37

Повторення в кінці року. Словотвір. Орфографія
1. Пригадайте матеріал, даючи відповіді на питання




3. Виконайте тестування за посиланням 
Завдання необхідно виконати до 

 22 травня 14:00
Повідомте учням
Код доступу 3592006
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua













20.05.2020


Українська мова





Урок 34-35

Лексикологія. Повторення
1. Повторити тему, дати відповіді на питання



2. Рубрика "Культура мовлення". Запам'ятай!!!
3. Виконати тестування за посиланням
Завдання необхідно виконати 
до  21 травня 14:00 
Повідомте учням
Код доступу 6614243
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua







Перевірна контрольна робота з української літератури

Роботу виконуємо за посиланням

Завдання необхідно виконати 
до  18 травня 15:00 
Повідомте учням
Код доступу 859031
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua













18.05.2020

Українська мова

Урок 33

Контрольна робота. Займенник (тестування)
1. Повторити параграф 58-61
2. Виконати тестування за посиланням


Завдання необхідно виконати до 

 19 травня 20:00 

Повідомте учням

Код доступу 981498
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua










3. Підготуватися до перевірної роботи з української літератури, яка відбудеться 18 травня о 14.00. Повторити стор. 140-212

15.05.2020

Українська література

Урок 11-12

Леонід Глібов. «Щука». Визначний український байкар, поет. Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки.  ТЛ: гумор, сатира, байка, алегорія, мораль. Леонід Глібов. «Муха і Бджола», «Жаба і Віл». Алегоричні образи
1. Запишіть та вивчіть визначення гумор, сатира, байка, жанри гумористичних творів.
Погодьтеся: сміятися можна по-різному – легко, доброзичливо, жорстоко, гостро; можна гостро вказувати на предмет висміювання, можна – з прихованою метою, зі злістю. Тому серед комічного  виокремлюють жанрові різновиди – гумор (анекдот, усмішка, гумореска, співомовка), сатира (байка).
-        Назвіть різновиди комічного (гумор, сатира)
-     -    Що таке гумор? (Відображення смішного в характерах людей або в їхньому житті)
-      -   Що таке сатира? (Нищівне висміювання вад окремої людини або всього суспільства)
-     -    Які ви знаєте жанри гумористичних творів? (Анекдот, усмішка, гумореска, співомовка)
-      =   А сатиричних творів? (Байка) А як називається людина, яка пише байки? (байкар)

Байки були відомі ще в Стародавній Греції. Батьком літературної байки називають Езопа. Тому про алегоричну мову часто говорять «езопова». У пізніші часи байкар Федр надав байкам Езопа віршованої форми.

2. Біографічний квест
Опрацюйте біографічні відомості про Л.Глібова . А тепер з’ясуйте, як предмети, перераховані нижче, пов'язані з  життям Леоніда Глібова.
1.    Родзинки
2.    Корона
3.    Казки
4.    Пташка кенир
5.    Підручники з географії та історії
6.    Дзвінок
7.    Лупа
Народився Леонід Глібов у селі Веселий Поділ на Полтавщині.
-- Батько, Іван Назарович, працював управителем маєтку поміщиків Родзянків.
Вони поважали його за розум, завжди радились з ним у всіх господарських
справах. Мати, Орина Гаврилівна, була освіченою і культурною жінкою, тому вона стала першою вчителькою Глібова.
У дитинстві Льолик, як усі його звали, був веселим і жвавим хлопчиком. Йому
подобалося все красиве, але найбільше він любив доглядати за квітами. Його
називали «королем квітів». Знайомі й родичі, вітаючись з ним, говорили: «Здоров будь, Льолику - квітчастий королику!»
-- Леонід Глібов полюбляв проводити час з бабою Одаркою. Вона читала йому
казки про тварин. Хлопчик настільки виразно уявляв собі риси та звички звірів, що йому, навіть, здавалося, нібито тварини насправді думають і говорять, що серед них теж є добрі і злі, бідні та багаті.
- В 13 років Леонід поступив до гімназії. Він дуже сумував за своїми рідними.
Всю тугу вилив у своєму першому вірші «Сон». Друзям-гімназистам вірш
сподобався. Учитель похвалив його і ще більше заохотив до написання віршів. Та через хворобу Леоніду прийшлося повернутися додому.
 Глібов дуже любив дітей. Він певний час працював учителем історії та географії,ставився до своїх учнів з повагою. Для них писав твори під псевдонімом «Дідусь Кенир». Діти з нетерпінням чекали нових творів вчителя.
--Хвороба серця й астма підірвали здоровя Леоніда Івановича. Утративши зір, він продовжував писати під лінійку з лупою.
-- - Після себе Глібов залишив: байки, вірші, пісенно-ліричні твори, вірші-загадки, акровірші. Вони принесли йому славу. Видатного байкаря знають і люблять не тільки в Україні, а в багатьох країнах світу.
3. Теорія літератури (Робота з підручником с.218).Читання за абзацами.Усна відповідь на питання
-  Що таке байка?
- Які її особливості? (невеликий розмір, віршована форма, алегоричність, повчальний зміст, будова: оповідь(фабула), мораль)
- Що таке алегорія? (художній прийом іносказання, зображення людських рис і характерів за допомогою образів тварин, предметів, рослин, явищ природи)

4. "Науковий консультант"
 А яка ж насправді ця риба щука в природі?
Слово «щука» — праслов’янське. Утворене від «щуп» — худющий. У діалектному мовленні є слово «щуплий» — у значенні «тендітний». Через те, що ця риба довга, у воді вона здається худою, тонкою. Щуки досягають завдовжки до 1,5 м, а вагою до 35 кг. Живуть вони аж до двохсот років. Ця риба-хижак живиться іншими, меншими рибами, жабами, навіть пташенятами. Плаває дуже швидко.
Отже, який ми можемо зробити висновок? Що уособлює образ Щуки?
В и с н о в о к  . Як бачимо, щука може уособлювати хижість, зажерливість.
5. Словникова робота
Читаючи байку, нам будуть траплятися незрозумілі слова. Зверніть увагу на дошку.
Бомага – папір.
Буцімби – нібито
Шаплик – посудина з ручками для носіння рідини.
Нікчемна - ні на що не здатний.
Стряпчий – захисник обвинуваченого в суді.
Завсіди – зазвичай.
Щупачок – самець щуки.
Річ держать – промовляти, говорити.

6. Обговорення змісту байки за питаннями:
1.Визначте  дійових  осіб  байки.  (два Осли, Шкапа, два Цапа, Щука, Лисиця).
2.Чи  бачили  ви  в природному  середовищі  їх?  Що  характерно  для  цих  істот?
Осел – впертий,   Цап –  вискочка,  Щука – зажерлива, хижа  Лисиця – хитра.
3.Чому  в  заголовку  та  змісті  байки назви цих тварин пишуться з великої букви?  (бо це дійові особи).
4.Яку шкоду заподіяла Щука мешканцям ставка? Як про це сказано у байці? («Того заїла в смерть, другого обідрала»).
5.Яких зусиль було докладено, щоб спіймати Щуку? (Гуртом до суду притаскали, Хоча чуби й мокренькі стали…)
6.Зачитайте опис суддів. Про що це свідчить? (що склад суду був легковажний і безглуздий).
7.Що вам відомо про суд як законодавчий орган влади?
(Суд — орган, що здійснює правосуддя у формі розгляду і вирішення цивільних, кримінальних,господарських, адміністративних і інших категорій справ у встановленому законом конкретної держави процесуальному порядку.) Судді, прокурор, адвокат.
8.Ким  виступала Лисиця в судді? (адвокат)
9.Що присудили судді Щуці? (повісити).
10.Які зв’язки між Лисицею та Щукою?
 (Лисиці й шле — то щупачка,
То сотеньку карасиків живеньких
Або линів гарненьких)
10.Чому судді послухали Лисицю? (тому, що не діяли відповідно до закону)
11. А над ким би ви здійснили суд у творі? Свою думку вмотивуйте.
7. Запишіть у зошит тему та ідею байки
Тема: зображення суду (його несправедливість і залежність від панівних класів) над Щукою, яка чинила різноманітну шкоду в ставку його мешканцям і отримала вирок —повернутися знову до річки.
 Ідея: засудження дій судочинства, їх легковажність, безглуздість, а через образ Лисиці — підступності, хитрості, хабарництва.
Основна думка: «Як не мудруй, а правди ніде діти. Кінців не можна поховать…».
13. Чого нас учить ця байка? Чим вона актуальна на сьогодні?

 8. Окотренінг
Жодна людина не може гарно працювати (читати й писати), якщо в неї слабкі очі.
Подивіться вгору-вниз
Ліворуч-праворуч
Обведіть очима прямокутник
Покліпайте віями
Зробіть «вузенькі оченята» та усміхніться один одному

9. Домашнє завдання
Сторінка 218-222, вивчити напамять байку «Щука», записати відео за допомогою батьків, щоб ви не читали і не підглядали, нідслати мені на пошту
allabashtina@gmail.com до 21.05.2020

14.05.2020

Українська мова

Урок 31-32

Написання перевірної контрольної роботи у вигляді самодиктанту (підготовка і проведення)


Алла Бахтіна приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.



Тема: 6-Д

Время: 14 мая 2020 01:00 PM Киев



Подключиться к конференции Zoom

https://us04web.zoom.us/j/71608724904?pwd=UmE5cVJsNmJkK3hhNlRYdFNPN1lvdz09



Идентификатор конференции: 716 0872 4904

Пароль: 6FiDLm

Шановні шестикласники. Вам пропонується текст самодиктану, який ви маєте виконати,  сфотографувати та кинути мені на пошту до 15.00!!!! Роботу розпочинаємо о 14.00, завершуємо о 14.45 і за 15 хвилин поштою мають прийти ваші листи. Фотографуємо якісно, не перевернуто, щоб можна було перевірити. Зразок підпису роботи нижче. 


Прізвище ім'я, клас
Чотирнадцяте травня

Самодиктант
Вставте необхідну орфограму в слово та розставте розділові знаки
Знову радує нас в(е/и)сня(н/нн)ий день. З(е/и)мля все парує над полем м(е/и)р(е/и)хтить (біло)фіолетове мар(е/и)во а на небі жодної хмаринки. Малес(е/и)н(ь/-)кі рослини пну(ц/тьс)ся від з(и/е)млі до сонця. З далекої блакитної в(е/и)сочини розливаю(ць/тьс)я пісні жайворонків.
Іду полем а квітів бе(с/з)ліч. Уже озимина зросла мало (не) по коліна. Ярі хліба, мов той з(и/е)л(и/е)ний шовк, прослалися перед очима. А трави густі пахучі ш(и/е)л(и/е)стят(ь/-) під ногами. Трав(и/е)нь  (не)забут(ь/-)ній місяць ро(с/з)квіту і (сч/щ)астя, моя ші(с/ст)на(ц/дц)ята в(и/е)сна.
(С/з)пинимося на узлі(с/сс)і і послухаємо пташи(нн/н)их пісень.  Бер(и/е)г і луки кущі й поодинокі д(и/е)р(и/е)вця тропічне гарбузи(н/нн)я і в(и/е)л(и/е)тен(ь)с(ь)кі соняшники, рівні ш(и/е)ренги картоп(и/е)ль, куч(и/е)рява кукуру(з/дз)а приса(т/д)кувата капуста і просто клапті зел(и/е)ні заб(е/и)рають  (будь)яку  душу в полон.
Надв(и/е)чір(ь/’)я.  У просвіті між оч(и/е)ретами і ку(шч/щ)ами стеля(ць/тьс)я панорами горбів, що один по одному біжать до рідної домівки.

Бажаю успіхів!





13.05.2020

Українська мова

Урок 29-30

Урок мовленнєвого розвитку. 
Есе світоглядного змісту
1. Пригадати матеріал про есе, скориставшись підказками



2. Усно скласти есе на теми за вибором: «Кого можна назвати патріотом рідної землі», «У чому полягає життєвий успіх»

Підготовка до написання контрольного самодиктанту


 Записати текст, обравшт тільки правильну орфограму.


     Тарас Шевченко народився на україн(с,сь)кій з(и.е)млі, під (у,У)країнським небом, проте він належить до тих людей-світочів, які стають дорогими для всього лю(т,д)ства і в пошані вс(ьо,о)го людства (с.з)находять сво(є,йе) бе(з,с)мерт(я,а).


    Народж(и,е)ний матір(ь,’)ю-кріпачкою і сам кріпак він став революціонером т(и,е)танічної сили. Його бо(йа,я)лися царі, його жахались і смертельно н(е,и)навиділи кріпосники. Коли Шевченка ві(т,д)правили в солдати, мабу(т,д)ь, ті вінценосні кати вважали, що звідти йому вже не буде воро(т,тт)я. Проте поет по(е,и)рнувся до рідної своєї України вогне(н,нн)ою піснею, ві(шч,щ)им незбореним словом.



08.05.2020

Українська література

Урок 9-10

Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».  Еволюція Клима від боягуза до супергероя. Роль сімї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині
1. Ознайомтеся з матеріалом

2. Запишіть анкету головного героя в зошиті

3. Опрацюйте питання, перевіряючи себе за відповідями


4. Дайте усно відповідь на питання

5. Виконайте тестування

Завдання необхідно виконати 
до  14 травня 20:00 
Повідомте учням
Код доступу 536339
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua












07.05.2020

Українська мова

Урок 27-28

Правопис займенників
1.Перегляньте відео про правопис займенників


2. Опрацюйте параграф 61, стор.226 вивчіть


3. Виконайте завдання в зошиті та надішліть на мою пошту



06.05.2020

Українська мова

Урок 25-26

Відмінювання займенників
1. Перегляньте відеоурок про відмінювання питальних та відносних займенників за посиланням


2. Опрацюйте матеріал підручника стор.220-224

3. Виконайте вправу 518

04.05.2020

Українська мова

Урок 24

Відмінювання займенників
1. Перегляньте відеоурок про відмінювання займенників за посиланням


2. Опрацювати параграф 60, стор. 217-220, вивчити правила, як відмінюються особові та присвійні займенники.



3. Виконати вправу 504

30.04.2020

Українська мова

Урок 22-23

Присвійні, вказівні; питальні й відносні; заперечні; означальні й неозначені (ознайомлення)
1. Перегляньте відеоурок про розряди займенників за посиланням


2. Опрацюйте матеріал на сторінці 214, параграф 59, вивчити розряди займенників

3. Дайте відповіді на питання, якщо були уважними
4. Виконайте вправу 497.




29.04.2020

Українська мова

Урок 20-21

Контрольна робота з теми "Числівник".  
1. Повторити все про числівник на zoom конференції, запрошення кину в групу.
2. Виконати контрольне тестування


Завдання необхідно виконати до  
29 квітня 15:00 

Повідомте учням
Код доступу 634570
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua









Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
3. Перегляньте відеоурок за посиланням про займенник


4. Опрацюйте матеріал підручника параграф 58, стор.210-211, вивчіть теорію.



5. Виконайте вправу 486

27.04.2020

Українська мова

Урок 19


Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Числівник»

1. Повторіть матеріал параграфів 54-57

2. Систематизуйте за схемами матеріал










3. Виконати вправу 481

4. Виконати тестування за посиланням

Завдання необхідно виконати до  29 квітня 14:00 

Повідомте учням
Код доступу 551906
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Або надішліть посилання учням:






















24.04.2020

Українська література

Урок 7-8

Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності. 
1. Переглянь відео, як Леся Воронина розповідає про себе.
2. Випиши 5 цікавих фактів про письменницю.
3.  Запиши в зошит та вивчи Трішки теорії:.
Повість — епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням .
Пригодницько-фантастична повість – це  повість, в якій на долю головного персонажа чи персонажів випадають неймовірні пригоди за участі фантастичних створінь.
Доведи, що повість «Таємне товариство боягузів» є пригодницько-фантастичною повістю.
4. На сторінці 194-195 опрацюй теоретичний матеріал, законспектуй та вивчи теорію про сюжет твору.

5. Прочитати пригодницько-фантастичну повість на стор. 196-210, відповісти усно на питання.

23.04.2020

Українська мова

Урок 17-18

Правильне вживання числівників на позначення дат і часу. Тренувальні вправи
1. Перегляньте відеоурок для позначення дат і часу


2. Законспектуйте схему в зошит та вивчіть 

3. Домашнє завдання. 
ПРИКЛАД!!!

Якщо на годиннику 14.05 - Котра година?

Чотирнадцята година п'ять хвилин, або п'ять на третю (п'ятнадцяту), або п'ять по другій (чотирнадціятій).

3. Запишіть, використовуючи ВСІ позначення часу, котра година:

10.45, 17.15, 20.55, 13.30

 скиньте мені на пошту. 

Завдання приймаю до    26.04.20.20 до 14.00


22.04.2020

Українська мова

Урок 15-16

Узгодження числівників з іменниками.
1. Перегляньте відео про узгодження числівника з іменниками за посиланням


2. Опрацюйте, запишіть у зошит та вивчіть теоретичний матеріал  про узгодження числівника з іменником

3. Перевірте правильність своєї вимови за таблицею
4. Виконайте завдання в зошиті, правильно узгодивши числівники з іменниками







17.04.2020

Українська література

Урок 5-6

Урок мовленнєвого розвитку №4. Цитатна характеристика головних героїв повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»
1. Перегляньте буктрейлер до повісті 

2. Скласти письмово цитатну характеристику Митька або Сергійка на вибір за зразком, поданим у таблиці на 8-10 цитат та вислати мені на пошту 
до 23.04.2020 до 14.00
allabashtina@gmail.com

Зверніть увагу!!!! Будь ласка, фотографуйте якісно і так, щоб можна було прочитати, не крутячи вашими роботами!!!!!!

Цитатна характеристика Митька (або Сергійка) за твором Я.Стельмаха "Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера"

Риса характеру або зовнішнього вигляду, вчинок героя (Митька)
Цитата (рядки з тексту, що виписані і взяті в лапки), яка підтверджує рису характеру, зовнішній вигляд, вчинок……..
1.    1. Хитрий Митько
« - Чому тобі та колекція муляє? – запитав я в Митька?
-       А ти не здогадуєшся? Тепер точно відпустять до моєї бабусі.»
2. Шестикласники

3.......
4.....
 " Коли ми склали іспити і 5 рік навчання нарешті скінчився..."









16.04.2020

Українська мова

Урок 13-14

Роздільне написання складених числівників. Відмінювання порядкових числівників.
1. Перегляньте відеоурок за цим посиланням
2. Опрацюйте матеріал параграфа 57, стор.204-206
3. Перегляньте та запам'ятайте відмінювання порядкових числівників

4. Виконати тестування та домашнє завдання з відеоуроку

Завдання необхідно виконати до  22 квітня 14:00 ред.
Повідомте учням
Код доступу 169626
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua














15.04.2020

Українська мова

Урок 12-13

Відмінювання числівників. Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках
1. Опрацюйте матеріал, табличку законспектуйте в зошит.


М’який знак пишеться
М’який знак не пишеться
1)       На кінці числівників:
а)     простих п’ять, шість, дев’ять, десять:п’ять яблук, шість книжок;
б)     складних одинадцять — двадцять, тридцять: дванадцять місяців, сімнадцять років.
2)       У непрямих відмінках:
а)     простих числівників три, чотири: чотирьох яблук, трьома учнями;
б)     усіх збірних ^крім двоє, семеро, восьмеро): п’ятьох немовлят, дев’ятьом рибам
1.  У складних числівниках у кінці першої частини: шістнадцять- шістнадцятьом.
2.  У кінці простих числівників (окрім п’ять, шість, дев’ять, десять): два сини, три стільці.
3.  У кінці простих числівників (окрім одинадцять — двадцять, тридцять): сорок учнів, сімдесят кілометрів.
4.  У непрямих відмінках перед за­кінченням у числівниках: простих (окрім три, чотири) та збірних (таких як двоє, семеро, восьмеро):двох учнів, сімом птахам


Коментар учителя. 
М’який знак може вживатися в числівниках тільки після букв д, т, з, с, ц, л, н: дев’ять, сім. У кінці інших числівників м’який знак після т ставиться або не ставиться залежно від звучання: п’ять, дванадцять, сімдесят. У складних числівниках у кінці першої частини м’який знак ніколи не пишеться: п’ятнадцять, п’ятдесят, п’ятсот. При відмінюванні може з’являтися м’який знак: п’ятьмастами, шістьмастами, але не в кінці першої частини, а в середині її — відповідно до вимови.
Увага! М’який знак не пишеться у числівнику чотири в орудному відмінку перед закінченням: чотирма, але чотирьома.
М’який знак не пишеться у числівниках від п’ятдесяти до вісімдесяти і від двохсот до дев’ятисот, за винятком деяких непрямих відмінків, де м’який знак пишеться в середині слова: дев’ятьмастами.

2. Словниковий диктант.
Запишіть числа словами, з чотирма числівниками складіть речення, утворивши зв'язний текст.
5, 6, 9, 11, 13, 20, 60, 80, 700, 900.
3. Виконати тестування

Завдання необхідно виконати до  16 квітня 14:00 ред.
Повідомте учням
Код доступу 273023
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua










13.04.2020

Українська мова

Урок 11

Відмінювання  кількіних числівників
1. Перегляньте відеоурок
2. Вивчіть матеріал підручника параграф 56, стор.199-203 ВИВЧИТИ КОЖЕН ТИП ВІДМІНЮВАННЯ
3. Провідміняти числівник 647 . Запишіть його у двох формах 
(Наприклад: 596 
 Родовий відмінок - п'ятисот дев'яноста шести (шістьох)
Давальний відмінок - п'ятимтам дев'яноста шести (шістьом)..........
і скиньте мені на пошту  14 квітня до 20.00
allabashtina@gmail.com
Зверніть увагу!!!! Будь ласка, фотографуйте якісно і так, щоб можна було прочитати, не крутячи вашими роботами!!!!!!


10.04.2020

Українська література

Урок 3-4

Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом 
1. Прочитати біографію Я.Стельмаха та усно відповісти на питання після статті.
2. Прочитати стор.178-187, усно дати відповіді на питання після кожного розділу.






 09.04.2020

Українська мова

Урок 9-10

Числівники прості, складні й складені

1. Параграф 55 вивчити, стор.196. Повторити матеріал на сторінках 192-195, хто не вивчив, вивчити обов'язково!!!!!! Перегляньте ще раз відео з попереднього уроку, щоб було зрозуміліше.

2. Виконати вправу 460.

3. Виконайте тестування


Завдання необхідно виконати до  9 квітня 20:00 ред.


Повідомте учням
Код доступу 276483
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua








08.04.2020

Українська мова

Урок 7-8

Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні (на позначення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові.

1. Перегляньте відеоурок про числівник та виконайте он-лайн гру "Так - Ні", запропоновану у відео

2. Вивчіть матеріал підручника параграф 54-55, стор.192, 193-196 вивчити. ВИВЧИТИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3. Виконати вправи 455, 461. Впрви присилати вибірково, кому, індивідуально напишу, решта виконує в зошитах і чекає на перевірку.

Українська мова

Урок 6

Написання прізвищ прикметникової форми

1. Вивчити матеріал параграфі 53 на сторінці 184-186. Будьте уважні з таблицями.

2. Виконати вправу 444 до 08.04.2020 до 14.00



03.04.2020

Українська література

Урок 1-2

Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки».  Пригодницький захоплюючий сюжет твору, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне у творі. Характеристика героїв

1. Прочитати в підручнику стор.140-177, відповідати на питання після кожного розділу

2. Виконати онлайн тестування . Зверніть увагу, 

Завдання необхідно виконати до  5 квітня 14:00 ред.
Повідомте учням
Код доступу 854638
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua







02.04.2020

Українська мова

Урок 4-5

Написання складних прикметників

1. Перегляньте відеоурок про правопис складних прикметників

2. Вивчаємо матеріал відеоуроку, записуємо винятки в зошит і вивчаємо їх.

3. Опрацюйте параграф 52, стор.181-182 вивчіть, після цього переходьте до вправ.

4. Виконайте вправу 436, 438. Зошити з вправами буду перевіряти вибірково

5. А лиш в кінці, коли все вивчили, виконайте тестування . Зараховуватися буде тестування з першого разу, а не з восьмого чи десятого!!!



Завдання необхідно виконати до  5 квітня 14:00 ред.

Повідомте учням
Код доступу 726530
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

 








01.04.2020

Українська мова 

Урок 2-3

Написання -н- і -нн- у прикметниках. 

1. Перегляньте відеоурок від початку до 5 хв.26 сек. Далі для вас інформація буде зайвою, тільки той час, що я вказую.

2. Опрацюйте матеріал параграфа 51, стор.179 вивчити, вивчити і виписати всі винятки з відео.
3. Виконати вправу 426,428
4. Виконайте онлайн тестування
Завдання необхідно виконати до  2 квітня 14:00 ред.
Повідомте учням
Код доступу 909974
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua







30.03.2020
Українська мова 
Урок 1
Не з прикметниками
1. Опрацюйте параграф 50, сторінка 176 вивчити. 
2. Після того, як вивчити правила, можете виконувати вправи 419, 424.
3. А перевірити себе зможете на онлайнтестуванні

Завдання необхідно виконати до  2 квітня 14:00 ред.
Повідомте учням
Код доступу 258147






Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua













4. А тепер відпочиньте, погладьте домашнього улюбленця, проведіть час з братиками та сестричками або відпочиньте

Немає коментарів:

Дописати коментар