4. Запишіть стислий переказ тексту з елементами опису місцевості на чернетці
5. 10.11.2020 будемо переписувати в зошити для контрольних робіт.
Уманське диво
«Софіївка», яку називають «Уманським дивом», знаходиться в стародавньому українському місті Умань. Наприкінці XVIII ст. за наказом Ф. Потоцького на берегах річки Камінки було закладено чудовий парк. Так з'явилася «Софіївка» — одна з видатних пам'яток садово-паркового мистецтва. «Софіївка» нагадує своєрідну галерею картин, створених спільно природою і людиною, настільки майстерних, що важко визначити, кому з цих двох творців належить першість. Цей напрочуд мальовничий куточок називають казковим — таке тут усе поетичне, вишукано-мистецьке. Є тут і Єлісейські поля, і англійський парк з колекцією рослин, завезених з багатьох країн світу. Кавказька гірка немов переносить нас у сонячну Грузію. Розкішні павільйони й альтанки, кам'яні гроти, каскади, підземний водяний тунель. Скрізь нас зачаровує срібляста симфонія води, зелена ошатність дерев і кущів.
«Софіївка» чудова за будь-якої пори року. І тоді, коли вона у весняному цвітінні, запорошена рожево-білими пелюстками, і спекотного літнього дня, коли над галявами дібров виснуть аромати сухого різнотрав'я, а тінисті алеї кличуть у приємну прохолоду. І золотої осені, коли падає жовто-рожеве листя, а ранками іній засріблює пожухлі трави. Гарна вона і в зимове безгоміння, коли великий обмерзлий водоспад нагадує гігантський айсберг, а сірі крутолобі скелі одягають снігові шапки.
Усі, хто бував у парку, захоплювалися його красою, оригінальністю й художньою довершеністю ландшафтних композицій, адже жодна з них не схожа на іншу. Дивлячись на цю неземну красу, важко уявити, що колись тут стримів лише лисий пагорб, поблизу якого протікала річка Камінка. Її береги були всіяні великими, хаотично розкиданими гранітними каменями. Біля підніжжя пагорба росли дві дикі груші та декілька верб. А все навкруги було загромаджене кам'яними брилами, вкритими мохом.
Українська мова 03.11.2020 Урок №16
Запишіть дату та тему уроку
Тире між підметом і присудком
Опрацюйте таблицю
Дослідження-трансформація
- Перебудувати речення так, щоб між підметом і присудком уживалося тире. Порівняти спосіб вираження присудків у реченнях.
1. Часом написання історичних творів Андріана Кащенка є період відродження України. 2. Людина для письменника є носієм певної суми індивідуально-національних рис. 3. Хмельницький, Сірко, Богун виступають у творах А. Кащенка не лише своєрідним повтором галереї поетизованих народнопісенних образів, а й яскравими особистостями. 4. Б. Хмельницький у творах А. Кащенка виступає яскравим втіленням української національної вдачі. 5. Іван Богун є одним із найромантичніших постатей у нашій літературі (Г. Корицька).
- Чи можна вважати трансформовані речення граматичними синонімами?
Вибірково-розподільний диктант
- У поданих заголовках до різних висловлювань виділити граматичні основи. Дослідити, у яких із них між підметом і присудком ставиться тире, а в яких - ні.
Соя, риба, виноград ось здоров’я заряд. 2. Піст торжество духу. 3. Нещасні випадки як тенденція. 4. День як бонус. 5. Дезінтеграція не панацея. 6. Моя адреса місто щастя. 7. Призи як втіха. 8. Продюсер і співачка не пара. 9. Поезія це не драма. 10.Корова життя основи. 11. Путівка як джекпот. 12. Талон це сила! 13. Макет лише початок справи. 14. Танець це кохання. 15. Другий зайвий? (З газ. «Україна молода»).
Домашнє завдання:
Вивчити теоретичний матеріал (8 параграф), виконати вправу 89
Українська мова 30.10.2020 Урок №15
Записати в зошитах дату та тему уроку
РМ №6.Ділові
папери. Протокол.
1. Гра „Впізнай мене” (розподілити в зошиті, відповідно до стилів мовлення, подані жанри).Стилі мовлення для повторення знайдете в підручнику на останньому форзаці.
2. Прочитати матеріал на стор.207. Дати усно відповідь на питання.
- Який документ називається протоколом?
- Хто веде або складає протокол?
-З скількох частин складається протокол?
- Які частини містить кожний розділ?
- Як треба писати слово СЛУХАЛИ,ВИСТУПИЛИ? (Тільки з великої літери)
- Розкажіть,як оформити розділ УХВАЛИЛИ?
-Які бувають протоколи за обсягом інформації?
- Які реквізити повинен мати протокол?
3. Вправа 440 усно
Домашнє завдання: вправа 441.
Українська мова 27.10.2020 Урок №14
Записати в зошитах дату та тему уроку
Присудок. Простий і складений (іменний і дієслівний) присудок
-Прочитати та вивчити теоретичний матеріал підручника
Присудок – головний член двоскладного речення, який означає дію, стан або ознаку предмета, названого підметом. Присудок відповідаєна питаннящо робитьпідмет? що з ним робиться? який він є? хто він є? що він є? НАПРИКЛАД: Тихі сосни до ранку шумлять, мою тугу виказують вітру (Г.Чубач).
Підмет і присудок залежні один від одного. При цьому присудок є основним носієм граматичного значення всього речення.
За будовою присудки бувають прості й складені.
Простий присудоквиражається особовим дієсловомуформідійсного,умовного чи наказового способу, а такожнеозначеною формою дієслова. НАПРИКЛАД: 1. Хайлюбов’ю нашою святиться чарівна криничка-крижаниця (П. Перебийніс). 2. Б’є осінь в бубон золотий холодними вітрами (В. Сосюра).
Присудок, виражений дієсловом у складеній формі майбутнього часу або фразеологізмом, також є простим. НАПРИКЛАД:А тепербудемо вечерятивсі разом (В.Собко).У цьому реченні присудок будемо вечеряти –простий,означає те саме, що й вечерятимемо.
Засоби вираження
Приклади
1.Дієслова у будь-якому способі та часі
1. Весь ліс стугонів
2. Дієслова у складеній формі майбутнього часу
2. А тепер будемо вечеряти
2.В односкладному реченні безособові
дієслівні форми на -но, -то
3. Морозом вікна позамуровано
4. В односкладному реченні слово нема (немає)
4. Загадкам , немає кінця
5. Дієслово +порівняльний
сполучник
5. Сонце ніби залягло на далекій смужці лісу
- Записати речення, визначити граматичну основу, визначити вид присудка (простий чи складений)
Зверніть увагу!Присудок, виражений дієсловом складеної форми майбутнього часу, належить до простих. Наприклад: Будуть солодко віять минулим білі яблуні в нашім саду (В. Сосюра). Порівняйте: Солодко віятимуть минулим білі яблуні в нашім саду.
Білі акації будуть цвісти в місячні ночі жагучі; промінь морями заллє золотий річку, і верби, і кручі... (В. Сосюра). 2. Будуть тебе кликатьу сади зелені хлопців чорночубих диво-наречені (В. Симоненко). 3. Усі, хто про безсмертя мріє, хай схиляться до споришу (М. Руденко). 4. Буду згадувать серця пожари, як на гору до неї я йшов (В. Сосюра). 5. І нехай пливе за роком рік, буду, мамо горда і вродлива, з тебе дивуватися повік (В. Симоненко). 6. Хай мовчатьАмерики й Росії, коли я з тобою говорю! (В. Симоненко). 7. Будутькрани водою шуміти. Будуть клумби широкі цвісти(Г. Чубач).
(ім. в Н. в. + прийм. + ім. в 0. в.) підтримується формою множини присудка
Батько з сином поїхали відпочивати
2. Підмет із значенням вибірковості (ім. в Н. в. + прийм. + ім. в Р. в.)
Хтось із школярів голосно вигукнув
3. Числівник + іменник
Невеликіії три літа марно пролетіли
4. Словосполучення із кількісним значенням
Багато вітрів прошуміло над головою
Складений підмет
1. Слова початок, продовження, кінець + ім.
Початок жовтня видався теплим
2.Слова щось, хтось +
прикметник
Щось тривожне закралось у серце
3. Словосполучення з метафоричним значенням
Місяця підкова висить над селом
4. Фразеологізми
Бити байдики — улюблена справа ледарів
Складений підмет
1. Прізвище, ім'я, по батькові
Тарас Григорович Шевченко народився в селі Моринці
2. Власні назви
До найбільших свят християнського календаря належить Великий Спас
3. Назви (термінологічні) рослин
В саду розцвіла чорна смородина
Записати речення, підкреслити граматичну основу, визначити типи підметів.
Кохати — нові землі відкривати. І от я іду по землі. Посіяне вчасно родить рясно. Умовились ми з Василем на річку піти купатись. Сто зозуль кувало щовесни. До дзвоника залишилось чотири хвилини. Більшість робітників підтримала цю пропозицію.
Переробити прості підмети на складені.
Сьогоднішні хлопчики і дівчатка завтра стануть нашим майбутнім. Невдовзі хтось приглушив радіо. Шевченко — співець душі народної. Море стало заповітною мрією для багатьох дітей. Гучно розмовляючи, з контрольного пункту вийшли двоє.
Робота з підручником (прочитати параграф '5 (стор.31-32))
Назва розділу науки про мову, що вивчає будову та значення словосполучень та речень
Види словосполучень за способом вираження головного слова
Назвіть граматичну основу речення
Види речень за складом граматичної основи
Види речень за кількістю граматичних основ
Види речень за наявністю другорядних членів речення
Назвіть типи порядку слів у реченні
Види підмета за способом вираження
Види складеного присудка
Другорядні члени речення – це …
Різновиди означень
Слово або група слів, інтонаційно оформлена, виражає певну думку …
Член речення , що відповідає на питання навіщо
Член речення, що відповідає на питання непрямих відмінків
2. Прочитати матеріал підручника (стор. 25-29)
3.Зробити синтаксичний розбір речення.
І жовті, обпалені сонцем скелі, і невелика глиняна круча, ізрита гніздами щурів, і рідкий чагарник, і ріка в глибоких берегах, і сірі стовбури сосен, і темна, обмазана кошара – все звичайне і буденне.
Києве любий ти стоїш на горах у квітах і зорях у сяєві мрій.
Дзвени моя пісне про радісні дні що квітнуть садами в моїй стороні.
Благословенний будь мій краю.
5. «Творче конструювання»
З поданих слів скласти речення-прислів′я. Підкреслити члени речення.
Добре, краще, за, багатство, здоров′я, найбільше.
Меч, тіло, вражає, душу, а, слово.
Слава, добра, темряві, зберігає, і, в, блиск.
Домашнє завдання: параграф 4
вивчити, вправа55(письмово)
Українська мова 22.09.2020
Запишіть у зошит дату словами і тему уроку
Двадцять друге вересня
Класна робота
Словосполучення. Будова
й види словосполучень за способами вираження головного слова
1.Опрацювати теоретичний матеріал підручника (параграф 3, сторінка 20-21)
2.Заповнити таблицю.
Що таке словосполучення?
Яке сполучення слів не є словосполученням?
1.
2.
3.
4.
5.
3. Виконати завдання
ØЗаписати словосполучення у два стовпчики: у перший — прості, у другий — складні.
Народне свято, стеблина рослини, козацька важка доля, готовий виконувати, дуже несподівані зміни, приїхати вчасно, перехопити цікаву ідею, низький на зріст, український до мозку кісток, дуже пізно зійшло, висока дівчина з валізою, нова сукня, доплисти швидко, продуктивно працювати.
Визначте вид словосполучення за способом вираження головного слова.
Таємничий ліс; гідний поваги; далеко від дому; зірвати ягоди; вирушати до лісу; цвіт вересу; створено курорти; дуже глибоко; молодші від інших; мінеральні води.
Зробити синтаксичний розбір речення, виписати 3 словосполучення, розібрати їх синтаксично( на сторінці 24 - схема синтаксичного розбору словосполучення)
Чарівну красу Карпатам надають безліч струмків і бурхливі гірські річки: Дністер, Тиса, Черемош.
Домашнє завдання
Параграф 3, стор. 20-21 (вивчити), вправа42
25.05.2020 - 26.05.2020
Українська література
Урок №15-16
Шановні майбутні дев'ятикласники!
Під час канікул мрійте, спостерігайте і насолоджуйтеся життям, не забуваючи про власну безпеку!!!
А також не забувайте поринути в неймовірно цікавий світ книги!!!
Список літератури на літо
1.
«Повість минулих літ»
2.
«Слово о полку Ігоревім» (український переклад)
3.
Григорій Сковорода «Всякому місту звичай і права», «Бджола і Шершень».
Т. Шевченко «До Основ’яненка», «Причинна», , «Катерина», «Наймичка», «Кавказ», «Сон» (у всякого своя воля) напам’ять уривок, «І мертвим, і живим…» (напам’ять уривок)
10.
П. Куліш «Чорна рада»
11.
М. Вовчок «Інститутка»
Жирним шрифтом виділені твори, які протягом навчального року будуть вивчатися напам’ять
1. Відгадайте твір за
уривком.
1.«То не грім в степу грохочу, То не хмара світ закрила,- то татар велика
сила Козаченьків обступила».
2. «-Прощай, милий мій синочку, Та не забувайся, Через чотири неділеньки Додому
вертайся!».
3. «Гей, козаки, Ви біднії невільники! Угадайте , що в нашій землі
християнській за день тепера?»
4. «Привітай же, моя ненько! Моя Україно! Моїх діток нерозумних, Як свою
дитину».
5. «Посадила стара мати Три ясени в полі. А
невістка посадила високу тополю».
6. «Була весна весела, щедра, мила, Промінням грала, сипала квітки, Вона
летіла хутко, мов стокрила, За нею вслід співучії пташки».
7. «Не поет, хто забуває про страшні народні рани, Щоб собі на вільні руки
Золоті надіть кайдани».
8. «Отепер Пузир нехай скаже: голяк масті, чирва світить! Ще поміряємось -
хто голяк. Ні, братіку, потягайся ще зо мною. Хе-хе-хе!
9. «Хлоп протестував, хлоп тікав на вільні землі, рятуючись, як міг, од
панщини, лишаючи на рідній землі все дороге, усе миле його серцю».
10. «Великий султан Османів, володар трьох частин світу, ішов в облаках
райської розкоші – з бідною дівчиною, з невольницею».
11. «Шептало спинився, нашорошив вуха і сторожко скосив очі. Він був
сам-самісінький на всю луку: мовчала трава, мовчало віддалік громаддя копиць,
схожих на вершників, що поснули, усе потонуло в безобрійній , німій тиші».
2. Визначити вид тропів, тобто художній засіб
1. Над сизим смутком ранньої зими
Принишкли хмари , мов копиці сіно.
В.Симоненко.
2. Виходжу в сад,він чорний і худий,
Йому вже ані яблучко не сниться.
Л.Костенко.
3. Співає, плаче Ярославна…
«Полечу,- каже,- зигзицею,
Тією чайкою-вдовицею,
То понад Доном полечу».
Т.Шевченко.
4. Черніг сідає в чорний човен
і ставить чорні ятері.
5. Полин снігів повзе по видноколу.
В.Симоненко.
6. Тільки вітер креше іскри по
стерні.
Д.Фальківський.
7. Гомоніла Україна,
Довго гомоніла,
Довго ,довго кров степами
Текла-червоніла.
Т.Шевченко.
8. Бо тисяча доріг, мільйон
вузьких стежинок
Мене на ниву батьківську веде.
В.Симоненко.
9. А я дивлюсь, поглядаю,
Сміюся сльозами.
Т.Шевченко.
10. Вже таємничість повисла в
повітрі,
І серце полонив солодкий щем…
В.Підпалий.
11. Ходить сон коло вікон,
А дрімота коло плота.
Народна
колискова.
12. Без милого батько, мати-
Як чужії люди,
Без милого сонце світить-
Як ворог сміється
Без милого скрізь могила.
Т.Шевченко.
13. Ой роде ж мій, роде,
Ой роде ж мій милий.
Народна пісня.
14. Ніч темна людей всіх потомлених
скрила
Під чорні, широкії крила.
Л.Українка.
Перевір себе!!!
1. Відгадайте твір за
уривком.
1.«То не грім в степу грохочу, То не хмара світ закрила,- то татар велика
сила Козаченьків обступила».
(Пісня «Ой Морозе, Морозенку»).
2. «-Прощай, милий мій синочку, Та не забувайся, Через чотири неділеньки Додому
вертайся!».
(Пісня «За світ встали козаченьки»).
3. «Гей, козаки, Ви біднії невільники! Угадайте , що в нашій землі
християнській за день тепера?»
(Дума
«Маруся Богуславка»).
4. «Привітай же, моя ненько! Моя Україно! Моїх діток нерозумних, Як свою
дитину».
(Т.Шевченко
«Думи мої, думи мої»).
5. «Посадила стара мати Три ясени в полі. А
невістка посадила високу тополю».
(Т.Шевченко
«Ой три шляхи широкії»).
6. «Була весна весела, щедра, мила, Промінням грала, сипала квітки, Вона
летіла хутко, мов стокрила, За нею вслід співучії пташки».
(Л.Українка
«Давня весна»).
7. «Не поет, хто забуває про страшні народні рани, Щоб собі на вільні руки
Золоті надіть кайдани».
(Л.Українка
«Давня казка»).
8. «Отепер Пузир нехай скаже: голяк масті, чирва світить! Ще поміряємось -
хто голяк. Ні, братіку, потягайся ще зо мною. Хе-хе-хе!
(І.Карпенко-Карий
«Сто тисяч»).
9. «Хлоп протестував, хлоп тікав на вільні землі, рятуючись, як міг, од
панщини, лишаючи на рідній землі все дороге, усе миле його серцю».
(М.Коцюбинський
«Дорогою ціною»).
10. «Великий султан Османів, володар трьох частин світу, ішов в облаках
райської розкоші – з бідною дівчиною, з невольницею».
(О.Назарук
«Роксоляна»).
11. «Шептало спинився, нашорошив вуха і сторожко скосив очі. Він був
сам-самісінький на всю луку: мовчала трава, мовчало віддалік громаддя копиць,
схожих на вершників, що поснули, усе потонуло в безобрійній , німій тиші».
(В.Дрозд
«Білий кінь Шептало»).
2. Визначити вид тропів.
1. Над сизим смутком ранньої зими
Принишкли хмари , мов копиці сіно.
В.Симоненко.(Порівняння).
2. Виходжу в сад,він чорний і худий,
Йому вже ані яблучко не сниться.
Л.Костенко.(Епітет).
3. Співає, плаче Ярославна…
«Полечу,- каже,- зигзицею,
Тією чайкою-вдовицею,
То понад Доном полечу».
Т.Шевченко.
(Порівняння).
4. Черніг сідає в чорний човен
і ставить чорні ятері.
(Епітет).
5. Полин снігів повзе по видноколу.
В.Симоненко.(Метафора).
6. Тільки вітер креше іскри по
стерні.
Д.Фальківський.(Метафора).
7. Гомоніла Україна,
Довго гомоніла,
Довго ,довго кров степами
Текла-червоніла.
Т.Шевченко.
(Метонімія).
8. Бо тисяча доріг, мільйон
вузьких стежинок
Мене на ниву батьківську веде.
В.Симоненко.(Гіпербола).
9. А я дивлюсь, поглядаю,
Сміюся сльозами.
Т.Шевченко.
(Оксиморон).
10. Вже таємничість повисла в
повітрі,
І серце полонив солодкий щем…
В.Підпалий.(Оксиморон).
11. Ходить сон коло вікон,
А дрімота коло плота.
Народна
колискова.(Персоніфікація).
12. Без милого батько, мати-
Як чужії люди,
Без милого сонце світить-
Як ворог сміється
Без милого скрізь могила.
Т.Шевченко.
(Анафора).
13. Ой роде ж мій, роде,
Ой роде ж мій милий.
Народна пісня.(Рефрен).
14. Ніч темна людей всіх потомлених
скрила
Під чорні, широкії крила.
Л.Українка.(Інверсія).
25.05.2020 -28.05.2020
Українська мова
Урок №15-16
Повторення в кінці року. Словосполучення
Мовленнєва розминка.
Проаналізуйте речення з погляду синтаксису й пунктуації. Уставте пропущені
розділові знаки.
1. Історія велика вчителька мати-наставниця. (М.Шумило)
2.Наступним поколінням ми передаємо увесь свій досвід і позитивний і негативний. (М.Шумило)
3.Патріотизм за висловом В.Русанівського починається зі ставлення до своєї мови.
4. Можна все на світі вибирати сину
Вибрати не можна тільки
Батьківщину.
В.Симоненко
5.Крокуючи в майбутнє не забувай озиратися в минуле.
6. Отже ще раз назвіть ті мовні явища які ми визначали в реченнях.
Завдання. Знайти в тексті види
ускладнень. Занести в таблицю.
Обрати один вид завдання (на вибір учня).
І. Однорідні члени речення.
ІІ. Звертання
ІІІ. Вставні слова
ІV.
Відокремлені члени речення
І
1
2
3
4
5
6
7
8
9
ІІ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
ІІІ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
ІV
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
(1)Юні друзі Вам напевно буде цікаво знати
як українська держава постала. (2)Над Дніпром на правім його березі
лежить місто Київ. (3)Звідси взяла свій початок наша держава. (4)Київ
найстаріше й найкраще українське місто. (5) Коли саме воно засноване того
напевно не знаємо але знаємо що
побудоване воно було ще до прийняття християнства. (6) Софія Київська і Золоті ворота княжого
міста Видубецький монастир і
Києво-Печерська лавра усе це духовні символи національної історії та культури. (7)
Оглядаючи з високих київських пагорбів далекі простори поза Дніпром мимоволі
замислюєшся: звідки ми пішли і чиї ми діти. (8) Назва «Україна» вперше
зустрічається в Іпатіївському літописі в 1187 році. (9) А більше тисячі років тому на думку дослідників стояв уже Київ. (10) Отже історія нашої держави налічує більше тисячі років (За
Р.Радишевським).
Самоперевірка.
(2 хв.)
Учитель. Перевірте правильність
виконання завдання.
(1) Юні друзі! Вам, напевно, буде цікаво знати, як українська держава
постала. (2) Над Дніпром, на правім його березі, лежить місто Київ. (3) Звідси
взяла свій початок наша держава. (4) Київ – найстаріше й найкраще українське
місто.
(5) Коли саме воно засноване, того напевно не знаємо, але знаємо, що
побудоване воно було ще до прийняття християнства. (6) Софія Київська і Золоті ворота княжого
міста, Видубецький монастир і Києво-Печерська
лавра – усе це духовні символи національної історії та культури. (7) Оглядаючи
з високих київських пагорбів далекі простори поза Дніпром, мимоволі
замислюєшся: звідки ми пішли і чиї ми діти. (8) Назва «Україна» вперше
зустрічається в Іпатіївському літописі в 1187 році. (9) А більше тисячі років тому, на думку
дослідників, стояв уже Київ. (10) Отже, історія нашої держави налічує більше тисячі років. (За
Р.Радишевським)
Культура мовлення!!!
21.05.2020
Українська мова
Урок №14
Повторення в кінці року
1. У вас є можливість ще раз спробувати свої сили, пройшовши тест за посиланням
Завдання необхідно виконати
до 22 травня 20:00
Повідомте учням
Код доступу 5599721
Попросіть учнів використати цей код, відкривши посилання join.naurok.ua
19.05.2020
Українська література
Урок №14
Валентин
Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Дитячі проблеми в
дорослому житті, передані засобами гумору
1. Пригадайте, що таке гумор? Запишіть у зошит визначення
2. Дайте відповідь на питання
3. Стор.284, дати відповідь на питання на 1-9
18.05.2020
Українська література
Урок №13
Валентин
Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди
школярів: дружбу і перше кохання, вірність і перший
поцілунок, дуель і перше побачення
1. Перегляньте відеоурок про В.Чемериса та його повість, запишіть 5 цікавих фактів у свій зошит
2. Вивчіть матеріал підручника стор.164 та складіть, користуючись отиманими знаннями з підручника та схемою, невелике повідомлення про уточнювальні члени речення
3. Виконайте вправу 379 на стор.166
12.05.2020
Українська література
Урок №12
Юрій
Винничук. «Місце для дракона». Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду,
доцільність самопожертви
1. Повторіть теорію літератури
2. Пригадайте паспорт твору
3. Дайте відповідь на проблемне питання
4. Визначте проблематику твору
07.05.2020
Українська література
Контрольна робота
Завдання активне
Завдання необхідно виконати до 7 травня 14:00
Повідомте учням
Код доступу 835841
Попросіть учнів використати цей код, відкривши посилання join.naurok.ua
07.05.2020
Українська мова
Урок №11
Відокремлені додатки. Розділові знаки при відокремлених додатках
1.Перегляньте відеоурок про відокремлені додатки та обставини, повторивши тему попереднього уроку, за посиланням
2. Ознайомитися з цитатною характеристикою героїв та з'ясувати, у чому полягає алегоричність образів.
3. Виконати тестування за посиланням
Завдання необхідно виконати
до 10 травня 20:00
Повідомте учням
Код доступу 772019
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання join.naurok.ua
4. Підготуватися до контрольної роботи, повторити стор. 205-275. Контрольна відбудеться 07.05.2020 з 13.00 до 14.00
04.05.2020
Українська література
Урок №10
Юрій
Винничук. «Місце для дракона» - повість-казка
про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони».Парадокс:
дракон Грицько – поет і християнин
1.Перегляньте відеоурок про Ю.Винничука та його твір "Місце для дракона"
2. Запишіть 5 цікавих фактів про Ю. Винничука, скориставшись відео.
2. Опрацюйте матеріал підручника на сторінці 152-153, вивчіть правила
3. Законспектуйте та вивчіть
4. Виконати тестування
Завдання необхідно виконати до 3 травня 20:00
Повідомте учням
Код доступу 280693
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання join.naurok.ua
28.04.2020
Українська література
Урок №9
Володимир Дрозд. «Білий
кінь Шептало». Алегоричність
образу коня Шептала. Життєвий вибір сучасної людини, її можливість зберегти
свою індивідуальність
1.
Розповідь вчителя.
«Білий кінь Шептало» – одне з ранніх оповідань
митця, написане в ті роки, коли після епохи жорстокої цензури література як
один з видів мистецтва вперше розвивається в умовах практично повної свободи.
Знято будь-які обмеження. В основі твору – алегоричні образи, які допомагають
зрозуміти, хто є хто.
2.Робота над змістом твору. Бесіда. «Карусель запитань та відповідей».
1. Хто головний герой оповідання?
2. Що втілює письменник в алегоричному
образі коня?
(Суперечливу особу періоду «застою»).
3. Які приємні спогади допомагають героєві
у важкому повсякденному житті?
(Спогади про безтурботне дитинство, роки,
які «пахли молоком і конюшиною»).
4. Що розповідала мама про гордих білих коней?
(... «від дідів і прадідів працювали на
помості», а люди захоплювалися їхньою гордовитою поставою й аплодували їм).
5. Чи змінилося життя білого коня?
(Білий кінь потрапив до «бригадного
стовпища», яке сприймається нами як натовп безликих персоналій. Проте він
переконаний, що потрапив до стайні тільки завдяки якомусь випадку, химерній
долі).
6. Чому Шептало втрачає своє «я»?
(Переконує себе в тому, що до всього треба
звикати, «супроти вітру не побіжиш, то краще, розумніше» прикидатися скореним,
а вільним бути лише в душі).
7. Коли виявляється твердість характеру
Шептала?
(Протест проти приниження: ««хлопчисько
чіпкими руками пригнув голову коня, спритно накинув недогнуздок і владно сіпнув
до себе»).
8. Як почував себе на волі кінь?
(Прекрасно, описи природи допомагають
розкрити внутрішній світ героя: «небо над Шептало напнулося, тріснуло навпіл;
трави заворожили його своєю духмяністю»).
9. Що змусило коня повернутися до
стійбища?
(Він не хотів бути білим конем, а тому
шубовснувся в калюжу і став сірим. Як усі!)
10. Що стало алегоричним образом
тогочасної системи?
(Стайня, яка клмкала його до себе).
11. Випишіть усі алегоричні образи з хмарки слів і поясніть їх значення
За допомогою алегоричних образів
письменнику вдалося правдиво відтворити вплив епохи тоталітарного режиму на
людину – її поведінку, погляди, світосприйняття, місце у суспільстві. Ця
жахлива епоха наче зомбувала людину, відбиваючи у неї бажання жити і розвиватися
вільно, самостійно, без принижень і знущань.
3.Характеристика художнього образу
коня Шептала
1. Чим білий кінь Шептало вирізнявся
з-поміж інших? Яким ви його уявляєте?
2. Які якості притаманні героєві? Які
думки завжди снують у його голові?
3. Чому він часто тримався поодалік від табуна? Чи є щось спільне у
поглядах Шептала і решти коней?
4. Яка найзаповітніша мрія Шептала?
5. Простежте за зміною почуттів героя і в
яких епізодах це видно?
6. Як автор ставиться до свого героя? У
чому він бачить його трагедію?
8. Яке ваше ставлення до головного героя?
4. Запишіть композицію та проблематику твору в зошити
5. Дай усно відповідь на питання
6. Виконайте тестування за посиланням
Завдання необхідно виконати
до 3 травня 20:00
Повідомте учням
Код доступу 410067
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання join.naurok.ua
27.04.2020
Українська література
Урок №8
Володимир Дрозд. «Білий
кінь Шептало». Проблема людини в
суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості й натовпу,
дійсності та мрії
1. Перегляньте відеоурок
2. Випишіть прізвища та імена поетів-шістдесятників та хто такі шістдесятники
3. Виписати визначення алегорії та всі алегоричні образи, які зустрічаються у відеоуроці.
4. Прочитати стор.243-251, питання після тексту усно.
27.04.2020
Українська мова
Урок №8
Розділові
знаки при відокремлених означеннях
1. Повторити матеріал на сторінці 147, хто не вивчив розділові знаки при відокремлених означеннях, вивчити.
2. Законспектуйте умови відокремлених означень
3. Виконати вправу 324 4. Виконати тестування за посиланням
Завдання необхідно виконати до 29 квітня 20:00
Повідомте учням
Код доступу 774274
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання join.naurok.ua
23.04.2020
Українська мова
Урок №7
Відокремлені означення. Розділові знаки при відокремлених означеннях
І варіант (у списку з 1-15) - характеристика Славка Беркути
ІІ варіант (у списку з 16-29) характеристика Лілі Теслюк
у вигляді таблиці(має бути 8-10 цитат і відповідних характеристик). Надіслати на пошту до 18.04.2020 до 20.00
Цитатна характеристика Славка Беркути (або Лілі Теслюк) з
твору Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути»
Риса характеру чи зовнішнього
вигляду
Цитата з тексту, записана в лапках
1.
2……
13.04.2020
Українська література
Урок №5
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Особливості композиції твору
1. Дочитати повість, хто ще цього не зробив.
2. Виконати тестування
Завдання необхідно виконати до 13 квітня 20:00ред.
Повідомте учням
Код доступу 625060
Попросіть учнів використати цей код, відкривши посилання join.naurok.ua
13.04.2020
Українська мова
Урок №5
Групи вставних слів і словосполучень за значенням
1. Повторити параграф 28, сторінка 132-133 .
2. Виконати тестування
Завдання необхідно виконати до 15 квітня 20:00ред.
Повідомте учням
Код доступу 597302
Попросіть учнів використати цей код, відкривши посилання join.naurok.ua
09.04.2020
Українська мова
Урок №4
Групи
вставних слів і словосполучень за значенням
1. Параграф 28, сторінка 132 повторити, 133 вивчити. 2. Вправа 295, зверніть увагу на всі завдання, навіть і ті, які після вправи. 3. Виконайте тестування
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання join.naurok.ua
06.04.2020 -07.04.2020
Українська література
Урок №3-4
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». «Максимальне навантаження» як вияв моральності та
відповідальності в житті. Проблема особистості в сучасному світі
1. Дочитати повість, хто ще цього не зробив.
2. Дібрати асоціації до слова мораль.
3. Заповнити паспорт твору до 07.04.2020 до 20.00. Перевіряю вибірково
Тема
Ідея
Жанр
Композиція
Сюжетні лінії
Місце, час дії
Проблеми
06.04.2020
Українська мова
Урок 3
Вставні слова,
словосполучення, речення. Розділові знаки при вставних словах
1. Опрацюйте матеріал параграфа 28, вивчіть сторінку 132-134. Після того, як вивчите теорію, можете виконувати наступне завдання.
2. Складіть і запишіть з кожним словом по 2 речення так, щоб в одному випадку подане слово було вставним, а в іншому - членом речення. І підкресліть.
Наприклад: КАЖУТЬ
1. Там кажуть усю правду - Там, кажуть, сонечко спати лягає.
Слова для речень: НА ЩАСТЯ, МАБУТЬ, БАЧУ, УЯВИ.
3. Завдання виконати до 08.04.2020 до 14.00 і перекинути моїй групі мені на пошту allabashtina@gmail.com
02.04.2020
Українська мова
Урок 2
Звертання поширені й
непоширені. Розділові знаки при звертаннях. Риторичні звертання
1. Перегляньте відеоурок про звертання
2. Опрацюйте матеріал підручника парагаф 27, сторінка 128-132, вивчіть теорію, лише тоді переходьте до наступного виду роботи.
3. Виконайте вправу 286 в зошиті, але перевіряти я буду вибірково.
4. А лиш після того, як вивчили правила й виконали вправу, можете підсумувати свої знання онлайн тестуванням.Зразу видаліться безіменні та ті, хто закодований. Побачу не наших, тести нікому зараховувати не буду, достатньо гратися.
3. Що для вас означає слово дружба, доберіть асоціації після того, як прочитаєте твір.
3. Створіть сторінку в
одній із соціальних мережодному з героїв повісті зазразком, але для цього заповніть таблицю за зразком. Мені кидайте посилання на сторінку або заповніть таблицю в зошиті.
Дякую за змістовну інформацію, оцінювання запишіть на ресурсі "Моя школа".
ВідповістиВидалити