8-Д

8-Д клас

Вітаю, шановні восьмикласники, на моєму блозі. Будьмо знайомі!!!!

Українська мова  06.11.2020         Урок №17


СТИСЛИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ 

З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ МІСЦЕВОСТІ

1.Прочитайте поданий текст

2. Перегляньте відео про "Уманське диво"

https://www.youtube.com/watch?v=F3Tk_0y2c_U



3. Складіть план стислого переказу

4. Запишіть стислий переказ тексту з елементами опису місцевості на чернетці

5. 10.11.2020 будемо переписувати в зошити для контрольних робіт.


Уманське диво

 «Софіївка», яку називають «Уманським дивом», знаходиться в стародавньому українському місті Умань. Наприкінці XVIII ст. за наказом Ф. Потоцького на берегах річки Камінки було закладено чудовий парк. Так з'явилася «Софіївка» —  одна з видатних пам'яток садово-паркового мистецтва. «Софіївка» нагадує своєрідну галерею картин, створених спільно природою і людиною, настільки майстерних, що важко визначити, кому з цих двох творців належить першість. Цей напрочуд мальовничий куточок називають казковим — таке тут усе поетичне, вишукано-мистецьке. Є тут і Єлісейські поля, і англійський парк з колекцією рослин, завезених з багатьох країн світу. Кавказька гірка немов переносить нас у сонячну Грузію. Розкішні павільйони й альтанки, кам'яні гроти, каскади, підземний водяний тунель. Скрізь нас зачаровує срібляста симфонія води, зелена ошатність дерев і кущів.

«Софіївка» чудова за будь-якої пори року. І тоді, коли вона у весняному цвітінні, запорошена рожево-білими пелюстками, і спекотного літнього дня, коли над галявами дібров виснуть аромати сухого різнотрав'я, а тінисті алеї кличуть у приємну прохолоду. І золотої осені, коли падає жовто-рожеве листя, а ранками іній засріблює пожухлі трави. Гарна вона і в зимове безгоміння, коли великий обмерзлий водоспад нагадує гігантський айсберг, а сірі крутолобі скелі одягають снігові шапки.

Усі, хто бував у парку, захоплювалися його красою, оригінальністю й художньою довершеністю ландшафтних композицій, адже жодна з них не схожа на іншу. Дивлячись на цю неземну красу, важко уявити, що колись тут стримів лише лисий пагорб, поблизу якого протікала річка Камінка. Її береги були всіяні великими, хаотично розкиданими гранітними каменями. Біля підніжжя пагорба росли дві дикі груші та декілька верб. А все навкруги було загромаджене кам'яними брилами, вкритими мохом. 



Українська мова  03.11.2020         Урок №16

Запишіть дату та тему уроку

Тире між підметом і присудком

Опрацюйте таблицю



Дослідження-трансформація

- Перебудувати речення так, щоб між підметом і присудком уживалося тире. Порівняти спосіб вираження присудків у реченнях.

1. Часом написання історичних творів Андріана Кащенка є період відродження України. 2. Людина для письменника є носієм певної суми індивідуально-національних рис. 3. Хмельницький, Сірко, Богун виступають у творах А. Кащенка не лише своєрідним повтором галереї поетизованих народнопісенних образів, а й яскравими особистостями. 4. Б. Хмельницький у творах А. Кащенка виступає яскравим втіленням української національної вдачі. 5. Іван Богун є одним із найромантичніших постатей у нашій літературі (Г. Корицька).

- Чи можна вважати трансформовані речення граматичними синонімами?

Вибірково-розподільний диктант

- У поданих заголовках до різних висловлювань виділити граматичні основи. Дослідити, у яких із них між підметом і присудком ставиться тире, а в яких - ні.

Соя, риба, виноград ось здоров’я заряд. 2. Піст торжество духу. 3. Нещасні випадки як тенденція. 4. День як бонус. 5. Дезінтеграція не панацея. 6. Моя адреса місто щастя. 7. Призи як втіха. 8. Продюсер і співачка не пара. 9. Поезія це не драма. 10.Корова життя основи. 11. Путівка як джекпот. 12. Талон це сила! 13. Макет лише початок справи. 14. Танець це кохання. 15. Другий зайвий? (З газ. «Україна молода»).

Домашнє завдання: 

Вивчити теоретичний матеріал (8 параграф), виконати вправу 89

Українська мова  30.10.2020         Урок №15
Записати в зошитах дату та тему уроку
РМ №6. Ділові папери. Протокол.
1. Гра „Впізнай мене” (розподілити в зошиті,  відповідно до стилів  мовлення, подані  жанри).Стилі мовлення для повторення знайдете в підручнику на останньому форзаці.

Дисертація, повість,  закон, підручник, фейлетон, оголошення, байка, бесіда, особистий лист, комедія, роман, лекція, розписка, драма, реферат, протокол, доручення, нарис, памфлет, поема, вірш, дискусія.

2. Прочитати матеріал на стор.207. Дати усно відповідь на питання.

- Який документ називається протоколом?

- Хто веде або складає протокол?

-З скількох частин складається протокол?

- Які частини містить кожний розділ?

- Як треба писати слово СЛУХАЛИ,ВИСТУПИЛИ? (Тільки з великої літери)

- Розкажіть,як оформити розділ УХВАЛИЛИ?

-Які бувають протоколи за обсягом інформації?

- Які реквізити повинен мати протокол?

3. Вправа 440 усно


Домашнє завдання: вправа 441.

 

Українська мова  27.10.2020         Урок №14

Записати в зошитах дату та тему уроку

Присудок. Простий і складений (іменний і дієслівний) присудок 

-         Прочитати та вивчити  теоретичний матеріал підручника

Присудок – головний член двоскладного речення, який означає дію, стан або ознаку предмета, названого підметом. Присудок відповідає на питання що робить підмет? що з ним робиться? який він є? хто він є? що він є? НАПРИКЛАД: Тихі сосни до ранку шумлять, мою тугу виказують вітру (Г.Чубач).

Підмет і присудок залежні один від одного. При цьому присудок є основним носієм граматичного значення всього речення.

За будовою присудки бувають прості й складені.




Простий присудок виражається особовим дієсловом у   формі дійсного, умовного чи наказового способу, а також неозначеною формою дієслова. НАПРИКЛАД: 1. Хай любов’ю нашою святиться чарівна криничка-крижаниця (П. Перебийніс). 2. Б’є осінь в бубон золотий холодними вітрами (В. Сосюра).

Присудок, виражений дієсловом у складеній формі майбутнього часу або фразеологізмом, також є простим. НАПРИКЛАД: А тепер будемо вечеряти всі разом (В. Собко). У цьому реченні присудок будемо вечеряти  простий, означає те саме, що й вечерятимемо.

Засоби вираження

Приклади

 

1.     Дієслова у будь-якому способі та часі

 

 

 

1. Весь ліс сту­гонів

 

2. Дієслова у скла­деній формі май­бутнього часу

 

2. А тепер буде­мо вечеряти

 

2.      В односклад­ному реченні без­особові

 дієслівні форми на -но, -то

 

3. Морозом вікна позамуровано

 

4. В односкладно­му реченні слово нема (немає)

 

4. Загадкам , немає кінця

 

5. Дієслово +порівняльний

сполучник

 

5. Сонце ніби залягло на дале­кій смужці лісу

- Записати речення, визначити граматичну основу, визначити вид присудка (простий чи складений)

Зверніть увагу! Присудок, виражений дієсловом складеної форми майбутнього часу, належить до простих. Наприклад: Будуть солодко віять минулим білі яблуні в нашім саду (В. Сосюра). Порівняйте: Солодко віятимуть минулим білі яблуні в нашім саду.

Білі акації будуть цвісти в місячні ночі жагучі; промінь морями заллє золотий річку, і верби, і кручі... (В. Сосюра). 2Будуть тебе кликать у сади зелені хлопців чорночубих диво-наречені (В. Симоненко). 3. Усі, хто про безсмертя мріє, хай схиляться до споришу (М. Руденко). 4Буду згадувать серця пожари, як на гору до неї я йшов (В. Сосюра). 5. І нехай пливе за роком рік, буду, мамо горда і вродлива, з тебе дивуватися повік (В. Симоненко). 6. Хай мовчать Америки й Росії, коли я з тобою говорю! (В. Симоненко). 7. Будуть крани водою шумітиБудуть клумби широкі цвісти (Г. Чубач).

Домашнє завдання: § 6 (вивчити стор. 34-35), вправа 70


Українська мова 13.10.2020         Урок №13
Підмет. Способи вираження підмета

Опрацювати поданий матеріал

Простий підмет

 

 

Чим вира­жається

Приклади

'

1. Іменни­ком

 

Над морем в'ється чайка


 

2. Прикмет­ником

 

І неситий не виоре на дні моря поле


 

3. Займен­ником

 

Деякі тихо перешіпту­вались


 

4. Числів­ником

 

Двоє взяли Гуменного попід руки.


 

5. Дієсло­вом в не­означеній формі

 

 

Жити — Вітчизні слу­жити

 

6. Дієприк­метником

 

Визволені не можуть забути своїх визволи­-телів


7. Вигуком

 

І знову «ура» покоти­лося лісом


Складений підмет

 

 

1. Підмет із зна­ченням сукупності, цілісності

(ім. в Н. в. + прийм. + ім. в 0. в.) під­тримується формою множини присудка

 

Батько з сином поїхали від­почивати

 

2. Підмет із зна­ченням вибірковості (ім. в Н. в. + прийм. + ім. в Р. в.)

 

Хтось із шко­лярів голосно вигукнув

 

3. Числівник + імен­ник

 

Невеликіії три літа марно пролетіли


 

4. Словосполучення із кількісним зна­ченням

 

Багато вітрів прошуміло над головою


Складений підмет

 

 

1. Слова поча­ток, продовжен­ня, кінець + ім.

 

Початок жовтня видався теплим

 

2.Слова щось, хтось +

при­кметник

 

Щось тривожне закралось у серце

 

3. Словосполу­чення з мета­форичним зна­ченням

 

Місяця підкова висить над селом

 

4. Фразеоло­гізми

 

Бити байдики — улюблена справа ледарів


Складений підмет

 

 

1. Прізвище, ім'я, по бать­кові

 

Тарас Григорович Шевченко народив­ся в селі Моринці

 

2. Власні назви

 

До найбільших свят християнського календаря належить Великий Спас

 

3. Назви (тер­мінологічні) рослин

 

В саду розцвіла чор­на смородина



Запи­сати речення, підкреслити гра­матичну основу, визначити типи підметів.

Кохати — нові землі відкривати. І от я іду по землі. Посіяне вчасно родить рясно. Умовились ми з Василем на річ­ку піти купатись. Сто зозуль кува­ло щовесни. До дзвоника залишилось чотири хвилини. Більшість робітни­ків підтримала цю пропозицію.

Переробити прості підме­ти на складені.

Сьогоднішні хлопчики і дівчатка завтра стануть нашим майбутнім. Невдовзі хтось приглушив радіо. Шевченко — співець душі народної. Море стало заповітною мрією для багатьох дітей. Гучно розмовляючи, з контрольного пункту вийшли двоє.

Робота з підручником (прочитати параграф '5 (стор.31-32))


Домашнє завдання: параграф 5 (вивчити), вправа 65 (письмово).

Українська мова 22.09.2020
Запишіть у зошиті дату й тему уроку
 
Речення

1. Інтелектуальна розминка «Спотиканка» (усно)

  • Назва розділу науки про мову, що вивчає будову та значення словосполучень та речень

  • Види словосполучень за способом вираження головного слова 

  • Назвіть граматичну основу речення 

  • Види речень за складом граматичної основи

  • Види речень за кількістю граматичних основ 

  • Види речень за наявністю другорядних членів речення 

  • Назвіть типи порядку слів у реченні 

  • Види підмета за способом вираження 

  • Види складеного присудка

  • Другорядні члени речення – це … 

  • Різновиди означень 

  • Слово або група слів, інтонаційно оформлена, виражає певну думку …

  • Член речення , що відповідає на питання навіщо 

  • Член речення, що відповідає на питання непрямих відмінків 

2. Прочитати матеріал підручника (стор. 25-29)
3.Зробити синтаксичний розбір речення.
  І жовті, обпалені сонцем скелі, і невелика глиняна круча, ізрита гніздами щурів, і рідкий чагарник, і ріка в глибоких берегах, і сірі стовбури сосен, і темна, обмазана кошара – все звичайне і буденне.
4.Перепишіть речення, розставте пропущені розділові знаки.

  Києве любий ти стоїш на горах у квітах і зорях у сяєві мрій.

  Дзвени моя пісне про радісні дні що квітнуть садами в моїй стороні.

  Благословенний будь мій краю.

5. «Творче конструювання»

З поданих слів скласти речення-прислів′я. Підкреслити члени речення.

Добре, краще, за, багатство, здоров′я, найбільше.

Меч, тіло, вражає, душу, а, слово.

Слава, добра, темряві, зберігає, і, в, блиск.

Домашнє завдання: параграф 4

 вивчити, вправа55(письмово)




Українська мова 22.09.2020
Запишіть у зошит дату словами і тему уроку

Двадцять друге вересня
Класна робота
Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова

1.Опрацювати теоретичний матеріал підручника (параграф 3, сторінка 20-21)
2.Заповнити  таблицю.

Що таке словосполучення?

Яке сполучення слів не є словосполученням?

 

1.

2.

3.

4.

5.



3. Виконати завдання

ØЗаписати словосполучення у два стовпчики: у перший  прості, у другий  складні. 

Народне свято, стеблина рослини, козацька важка доля, готовий виконувати, дуже несподівані зміни, приїхати вчасно, перехопити цікаву ідею, низький на зріст, український до мозку кісток, дуже пізно зійшло, висока дівчина з валізою, нова сукня, доплисти швидко, продуктивно працювати.

Визначте вид  словосполучення за способом вираження головного слова.

   Таємничий ліс; гідний поваги; далеко від дому; зірвати ягоди; вирушати до лісу; цвіт вересу; створено курорти; дуже глибоко; молодші від інших; мінеральні води.

Зробити синтаксичний розбір речення, виписати 3 словосполучення, розібрати їх синтаксично( на сторінці 24 - схема синтаксичного розбору словосполучення)

Чарівну красу Карпатам надають безліч струмків і бурхливі гірські річки: Дністер, Тиса, Черемош.

Домашнє завдання
Параграф 3, стор. 20-21 (вивчити), вправа42



25.05.2020 - 26.05.2020

Українська література

Урок №15-16

Шановні майбутні дев'ятикласники!
Під час канікул мрійте, спостерігайте і насолоджуйтеся життям, не забуваючи про власну безпеку!!!
А також не забувайте поринути в неймовірно цікавий світ книги!!!
Список літератури на літо
1.«Повість минулих літ»
2.«Слово о полку Ігоревім» (український переклад)
3.Григорій Сковорода «Всякому місту звичай і права»
«Бджола і Шершень».
4.Котляревський «Енеїда» (уривок напам’ять)
«Наталка Полтавка»
5.Г. Квітка-Основяненко «Маруся»
6.П. Гулак-Артемовський «Рибалка»
7.Є Гребінка «Човен»
8.М. Гоголь «Тарас Бульба» (українською мовою)
9.Т. Шевченко  «До Основ’яненка»,  «Причинна», , «Катерина», 
«Наймичка», «Кавказ», «Сон»  (у всякого своя воля)
 напам’ять уривок, «І мертвим, і живим…» (напам’ять уривок)
10.П. Куліш «Чорна рада»
11.М. Вовчок  «Інститутка»
Жирним шрифтом виділені твори, які протягом навчального року будуть вивчатися напам’ять


1. Відгадайте твір за уривком.

1.«То не грім в степу грохочу, То не хмара світ закрила,- то татар велика сила Козаченьків обступила».


2. «-Прощай, милий мій синочку, Та не забувайся, Через чотири неділеньки                                                                           Додому вертайся!».

3. «Гей, козаки, Ви біднії невільники! Угадайте , що в нашій землі християнській за день тепера?»
         

4. «Привітай же, моя ненько! Моя Україно! Моїх діток нерозумних, Як свою дитину».
5. «Посадила стара мати Три ясени в полі. А невістка посадила високу тополю».
            

6. «Була весна весела, щедра, мила, Промінням грала, сипала квітки, Вона летіла хутко, мов стокрила, За нею вслід співучії пташки».
         

7. «Не поет, хто забуває про страшні народні рани, Щоб собі на вільні руки Золоті надіть кайдани».
           

8. «Отепер Пузир нехай скаже: голяк масті, чирва світить! Ще поміряємось - хто голяк. Ні, братіку, потягайся ще зо мною. Хе-хе-хе!
         

9. «Хлоп протестував, хлоп тікав на вільні землі, рятуючись, як міг, од панщини, лишаючи на рідній землі все дороге, усе миле його серцю».
              

10. «Великий султан Османів, володар трьох частин світу, ішов в облаках райської розкоші – з бідною дівчиною, з невольницею».
               

11. «Шептало спинився, нашорошив вуха і сторожко скосив очі. Він був сам-самісінький на всю луку: мовчала трава, мовчало віддалік громаддя копиць, схожих на вершників, що поснули, усе потонуло в безобрійній , німій тиші».
                 


2. Визначити вид тропів, тобто художній засіб

1. Над сизим смутком ранньої зими
    Принишкли хмари , мов копиці сіно.
                                              В.Симоненко.

2.  Виходжу в сад,він чорний і худий,
     Йому вже ані яблучко не сниться.
                                               Л.Костенко.

3.   Співає, плаче Ярославна…
      «Полечу,- каже,- зигзицею,
      Тією чайкою-вдовицею,
      То понад Доном полечу».
                                              Т.Шевченко.      
4.  Черніг сідає в чорний човен
     і ставить чорні ятері.
                                               

5.  Полин снігів повзе по видноколу.
                                                В.Симоненко.

6.   Тільки вітер креше іскри по стерні.
                                                 Д.Фальківський.

7.  Гомоніла Україна,
     Довго гомоніла,
     Довго ,довго кров степами
    Текла-червоніла.
                                                 Т.Шевченко. 

8.   Бо тисяча доріг, мільйон
      вузьких стежинок
      Мене на ниву батьківську веде.
                                                В.Симоненко.

9.   А я дивлюсь, поглядаю,
      Сміюся сльозами.
                                                Т.Шевченко. 

10.  Вже таємничість повисла в повітрі,
       І серце полонив солодкий щем…
                                                 В.Підпалий.

11.  Ходить сон коло вікон,
       А дрімота коло плота.
                                             Народна колискова.
12.  Без милого батько, мати-
       Як чужії люди,
       Без милого сонце світить-
       Як ворог сміється
       Без милого скрізь могила.
                                                Т.Шевченко. 

13.   Ой роде ж мій, роде,
        Ой роде ж мій милий.
                                             Народна пісня.

14.   Ніч темна людей всіх потомлених скрила
        Під чорні, широкії крила.
          Л.Українка.


Перевір себе!!!


1. Відгадайте твір за уривком.

1.«То не грім в степу грохочу, То не хмара світ закрила,- то татар велика сила Козаченьків обступила».
(Пісня «Ой Морозе, Морозенку»).

2. «-Прощай, милий мій синочку, Та не забувайся, Через чотири неділеньки                                                                           Додому вертайся!».
(Пісня «За світ встали козаченьки»).

3. «Гей, козаки, Ви біднії невільники! Угадайте , що в нашій землі християнській за день тепера?»
             (Дума «Маруся Богуславка»).

4. «Привітай же, моя ненько! Моя Україно! Моїх діток нерозумних, Як свою дитину».
              (Т.Шевченко «Думи мої, думи мої»).
5. «Посадила стара мати Три ясени в полі. А невістка посадила високу тополю».
              (Т.Шевченко «Ой три шляхи широкії»).

6. «Була весна весела, щедра, мила, Промінням грала, сипала квітки, Вона летіла хутко, мов стокрила, За нею вслід співучії пташки».
               (Л.Українка «Давня весна»).

7. «Не поет, хто забуває про страшні народні рани, Щоб собі на вільні руки Золоті надіть кайдани».
                (Л.Українка «Давня казка»).

8. «Отепер Пузир нехай скаже: голяк масті, чирва світить! Ще поміряємось - хто голяк. Ні, братіку, потягайся ще зо мною. Хе-хе-хе!
                 (І.Карпенко-Карий «Сто тисяч»).

9. «Хлоп протестував, хлоп тікав на вільні землі, рятуючись, як міг, од панщини, лишаючи на рідній землі все дороге, усе миле його серцю».
                 (М.Коцюбинський «Дорогою ціною»).

10. «Великий султан Османів, володар трьох частин світу, ішов в облаках райської розкоші – з бідною дівчиною, з невольницею».
                   (О.Назарук «Роксоляна»).

11. «Шептало спинився, нашорошив вуха і сторожко скосив очі. Він був сам-самісінький на всю луку: мовчала трава, мовчало віддалік громаддя копиць, схожих на вершників, що поснули, усе потонуло в безобрійній , німій тиші».
                   (В.Дрозд «Білий кінь Шептало»).



2. Визначити вид тропів.

1. Над сизим смутком ранньої зими
    Принишкли хмари , мов копиці сіно.
                                              В.Симоненко.(Порівняння).

2.  Виходжу в сад,він чорний і худий,
     Йому вже ані яблучко не сниться.
                                               Л.Костенко.(Епітет).

3.   Співає, плаче Ярославна…
      «Полечу,- каже,- зигзицею,
      Тією чайкою-вдовицею,
      То понад Доном полечу».
                                              Т.Шевченко. (Порівняння).          
4.  Черніг сідає в чорний човен
     і ставить чорні ятері.
                                               (Епітет).

5.  Полин снігів повзе по видноколу.
                                                В.Симоненко.(Метафора).

6.   Тільки вітер креше іскри по стерні.
                                                 Д.Фальківський.(Метафора).

7.  Гомоніла Україна,
     Довго гомоніла,
     Довго ,довго кров степами
    Текла-червоніла.
                                                 Т.Шевченко. (Метонімія).

8.   Бо тисяча доріг, мільйон
      вузьких стежинок
      Мене на ниву батьківську веде.
                                                В.Симоненко.(Гіпербола).

9.   А я дивлюсь, поглядаю,
      Сміюся сльозами.
                                                Т.Шевченко. (Оксиморон).

10.  Вже таємничість повисла в повітрі,
       І серце полонив солодкий щем…
                                                 В.Підпалий.(Оксиморон).

11.  Ходить сон коло вікон,
       А дрімота коло плота.
                                             Народна колискова.(Персоніфікація).

12.  Без милого батько, мати-
       Як чужії люди,
       Без милого сонце світить-
       Як ворог сміється
       Без милого скрізь могила.
                                                Т.Шевченко. (Анафора).

13.   Ой роде ж мій, роде,
        Ой роде ж мій милий.
                                             Народна пісня.(Рефрен).

14.   Ніч темна людей всіх потомлених скрила
        Під чорні, широкії крила.
          Л.Українка.(Інверсія).

25.05.2020 -28.05.2020

Українська мова

Урок №15-16

Повторення в кінці року. Словосполучення

Мовленнєва розминка.  
Проаналізуйте речення з погляду синтаксису й пунктуації. Уставте пропущені розділові знаки.

1. Історія  велика вчителька  мати-наставниця. (М.Шумило)
2.Наступним поколінням ми передаємо увесь свій досвід і позитивний  і негативний. (М.Шумило)

3.Патріотизм за висловом В.Русанівського  починається зі ставлення до своєї мови. 
4. Можна все на світі вибирати сину
    Вибрати не можна тільки Батьківщину.
                                             В.Симоненко

5.Крокуючи в майбутнє не забувай озиратися в минуле.


6. Отже ще раз назвіть ті мовні явища які ми визначали в реченнях.


Завдання. Знайти в тексті види ускладнень. Занести в таблицю.
Обрати один вид завдання  (на вибір учня).

І. Однорідні члени речення.
ІІ. Звертання
ІІІ. Вставні слова
ІV. Відокремлені члени речення

І
1
2
3
4
5
6
7
8
9











ІІ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10












ІІІ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10












ІV
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10












(1)Юні друзі Вам напевно буде цікаво знати  як українська держава постала. (2)Над Дніпром на правім його березі лежить місто Київ. (3)Звідси взяла свій початок наша держава. (4)Київ найстаріше й найкраще українське місто. (5) Коли саме воно засноване того напевно не знаємо  але знаємо що побудоване воно було ще до прийняття християнства.  (6) Софія Київська і Золоті ворота княжого міста  Видубецький монастир і Києво-Печерська лавра усе це духовні символи національної історії та культури. (7) Оглядаючи з високих київських пагорбів далекі простори поза Дніпром мимоволі замислюєшся: звідки ми пішли і чиї ми діти. (8) Назва «Україна» вперше зустрічається в Іпатіївському літописі в 1187 році. (9)  А більше тисячі років тому  на думку дослідників  стояв уже Київ. (10) Отже історія нашої  держави налічує більше тисячі років (За Р.Радишевським).

Самоперевірка. (2 хв.)

Учитель. Перевірте правильність виконання завдання.

І
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10






х





ІІ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

х










ІІІ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

х







х
х

ІV
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10


х




х





Перевірте правильність постановки розділових знаків

(1) Юні друзі! Вам, напевно, буде цікаво знати, як українська держава постала. (2) Над Дніпром, на правім його березі, лежить місто Київ. (3) Звідси взяла свій початок наша держава. (4) Київ – найстаріше й найкраще українське місто.
(5) Коли саме воно засноване, того напевно не знаємо, але знаємо, що побудоване воно було ще до прийняття християнства.  (6) Софія Київська і Золоті ворота княжого міста,  Видубецький монастир і Києво-Печерська лавра – усе це духовні символи національної історії та культури. (7) Оглядаючи з високих київських пагорбів далекі простори поза Дніпром, мимоволі замислюєшся: звідки ми пішли і чиї ми діти. (8) Назва «Україна» вперше зустрічається в Іпатіївському літописі в 1187 році. (9)  А більше тисячі років тому, на думку дослідників, стояв уже Київ. (10) Отже, історія нашої  держави налічує більше тисячі років. (За Р.Радишевським)
Культура мовлення!!! 







21.05.2020 

Українська мова

Урок №14

Повторення в кінці року
1. У вас є можливість ще раз спробувати свої сили, пройшовши тест за посиланням

Завдання необхідно виконати

 до  22 травня 20:00

Повідомте учням
Код доступу 5599721
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua







19.05.2020 

Українська література

Урок №14

Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».  Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору
1. Пригадайте, що таке гумор? Запишіть у зошит визначення
 2. Дайте відповідь на питання
3. Стор.284, дати відповідь на питання на 1-9

18.05.2020 

Українська література

Урок №13

Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».  Гумористична повість про життя і пригоди школярів: дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення
1. Перегляньте відеоурок про В.Чемериса та його повість, запишіть 5 цікавих фактів у свій зошит


2. Перегляньте буктрейлер до повісті, а потім прочитайте повість "Вітька +Галя, або Повість про перше кохання"
3. Опрацюйте матеріал стор.282-284, запишіть паспорт твору
4. Прочитайте повість "Вітька+ Галя, або Повість про перше кохання"




18.05.2020 

Українська мова

Урок №13

Підготовка до написання контрольної перевірної роботи №5. Синтаксис. Пунктуація
1. Повторити параграфи 27-37
2. Виконати тестування за посиланням


Завдання необхідно виконати
 до  20 травня 10:00

Повідомте учням
Код доступу 986421
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua







14.05.2020 

Українська мова

Урок №12

Уточнювальні члени речення
1. Перегляньте відео про уточнювальні члени речення за посиланням


2. Вивчіть матеріал підручника стор.164 та складіть, користуючись отиманими знаннями з підручника та схемою, невелике повідомлення про уточнювальні члени речення



3. Виконайте вправу 379 на стор.166

12.05.2020 

Українська література

Урок №12

Юрій Винничук. «Місце для дракона». Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви
1. Повторіть теорію літератури
2. Пригадайте паспорт твору

3. Дайте відповідь на проблемне питання
4. Визначте проблематику твору




07.05.2020 

Українська література
Контрольна робота

 Завдання активне
Завдання необхідно виконати до  7 травня 14:00 

Повідомте учням
Код доступу 835841
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua












07.05.2020 

Українська мова

Урок №11

Відокремлені додатки. Розділові знаки при відокремлених додатках
1.Перегляньте відеоурок про відокремлені додатки та обставини, повторивши тему попереднього уроку, за посиланням


2. Опрацюйте матеріал параграфа 34, вивчіть стор.157



3. Виконати тестування за посиланням

Домашнє завдання активне
Завдання необхідно виконати 
до  10 травня 20:00 
Повідомте учням
Код доступу 263763
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua












05.05.2020 

Українська література

Урок №11

Юрій Винничук. «Місце для дракона». Підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя
1. Перевірити домашнє завдання, скориставшись таблицею
2. Ознайомитися з цитатною характеристикою героїв та з'ясувати, у чому полягає алегоричність образів.
3. Виконати тестування за посиланням 


Завдання необхідно виконати 
до  10 травня 20:00 
Повідомте учням
Код доступу 772019
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

4. Підготуватися до контрольної роботи, повторити стор. 205-275. Контрольна відбудеться 07.05.2020 з 13.00 до 14.00














04.05.2020 

Українська література

Урок №10

Юрій Винничук. «Місце для дракона» - повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони».Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин
1.Перегляньте відеоурок про Ю.Винничука та його твір "Місце для дракона"
2. Запишіть 5 цікавих фактів про Ю. Винничука, скориставшись відео.

3. Прочитати твір на стор.254-275

4. Скласти паспорт твору, скориставшись попереднім відео

04.05.2020 

Українська мова

Урок №10

Відокремлені обставини. Розділові знаки при відокремлених обставинах
1. Перегляньте відеоурок про відокремлені обставини

2. Опрцюйте матеріал підручника параграф 35, стор.159-160, вивчіть правила

3. Виконайте вправу 363

30.04.2020 

Українська мова

Урок №9

Відокремлені прикладки. Розділові знаки при відокремлених прикладках
1. Перегляньте відеоурок  про прикладку за посиланням


2. Опрацюйте матеріал підручника на сторінці 152-153, вивчіть правила
3. Законспектуйте та вивчіть


4. Виконати тестування


Завдання необхідно виконати до  3 травня 20:00 
Повідомте учням
Код доступу 280693
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua














28.04.2020 

Українська література

Урок №9

Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Алегоричність образу коня Шептала. Життєвий вибір сучасної людини, її можливість зберегти свою індивідуальність
1. 
  1. Розповідь вчителя.
«Білий кінь Шептало» – одне з ранніх оповідань митця, написане в ті роки, коли після епохи жорстокої цензури література як один з видів мистецтва вперше розвивається в умовах практично повної свободи. Знято будь-які обмеження. В основі твору – алегоричні образи, які допомагають зрозуміти, хто є хто.
2.     Робота над змістом твору. Бесіда. «Карусель запитань та відповідей».
1. Хто головний герой оповідання?


2. Що втілює письменник в алегоричному образі  коня?
(Суперечливу особу періоду «застою»).

3. Які приємні спогади допомагають героєві у важкому повсякденному житті?
(Спогади про безтурботне дитинство, роки, які «пахли молоком і конюшиною»).

4. Що розповідала мама про гордих білих коней?
(... «від дідів і прадідів працювали на помості», а люди захоплювалися їхньою гордовитою поставою й аплодували їм).
5. Чи змінилося життя  білого коня?
(Білий кінь потрапив до «бригадного стовпища», яке сприймається нами як натовп безликих персоналій. Проте він переконаний, що потрапив до стайні тільки завдяки якомусь випадку, химерній долі).
6. Чому Шептало втрачає своє «я»?
(Переконує себе в тому, що до всього треба звикати, «супроти вітру не побіжиш, то краще, розумніше» прикидатися скореним, а вільним бути лише в душі).
7. Коли виявляється твердість характеру Шептала?
(Протест проти приниження: ««хлопчисько чіпкими руками пригнув голову коня, спритно накинув недогнуздок і владно сіпнув до себе»).
8. Як почував себе на волі кінь?
(Прекрасно, описи природи допомагають розкрити внутрішній світ героя: «небо над Шептало напнулося, тріснуло навпіл; трави заворожили його своєю духмяністю»).
9. Що змусило коня повернутися до стійбища?
(Він не хотів бути білим конем, а тому шубовснувся в калюжу і став сірим. Як усі!)
10. Що стало алегоричним образом тогочасної системи?
(Стайня, яка клмкала його до себе).
11. Випишіть усі алегоричні образи з хмарки слів і поясніть їх значення

За допомогою алегоричних образів письменнику вдалося правдиво відтворити вплив епохи тоталітарного режиму на людину – її поведінку, погляди, світосприйняття, місце у суспільстві. Ця жахлива епоха наче зомбувала людину, відбиваючи у неї бажання жити і розвиватися вільно, самостійно, без принижень і знущань.
3.Характеристика  художнього образу коня Шептала
1. Чим білий кінь Шептало вирізнявся з-поміж інших? Яким ви його уявляєте?
2. Які якості притаманні героєві? Які думки завжди снують у його голові?
3. Чому він часто тримався  поодалік від табуна? Чи є щось спільне у поглядах Шептала і решти коней?
4. Яка найзаповітніша мрія Шептала?
5. Простежте за зміною почуттів героя і в яких епізодах це видно?
6. Як автор ставиться до свого героя? У чому він бачить його трагедію?
8. Яке ваше ставлення до головного героя?

4. Запишіть композицію та проблематику твору в зошити


5. Дай усно відповідь на питання

6. Виконайте тестування за посиланням


Завдання необхідно виконати
 до  3 травня 20:00 
Повідомте учням
Код доступу 410067
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

















27.04.2020 

Українська література

Урок №8

Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало».  Проблема людини в суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії
1. Перегляньте відеоурок

2. Випишіть прізвища та імена поетів-шістдесятників та хто такі шістдесятники

3. Виписати визначення алегорії та всі алегоричні образи, які зустрічаються у відеоуроці.

4. Прочитати стор.243-251, питання після тексту усно.

27.04.2020 

Українська мова

Урок №8

Розділові знаки при відокремлених означеннях
1. Повторити матеріал на сторінці 147, хто не вивчив розділові знаки при відокремлених означеннях, вивчити.

 2. Законспектуйте умови відокремлених означень


3. Виконати вправу 324
4. Виконати тестування за посиланням

Завдання необхідно виконати до  29 квітня 20:00 
Повідомте учням
Код доступу 774274
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua












23.04.2020 

Українська мова

Урок №7

Відокремлені означення. Розділові знаки при відокремлених означеннях
1. Перегляньте відеопояснення за посиланням


2. Опрацюйте матеріал параграфа 32, стор147 вивчіть.
3. Запам'ятайте

4. Виконайте вправу 320 на стор.148-149 та надішліть мені на пошту 

allabashtina@gmail.com до 26.04.2020 до 20.00


Алла Бахтіна приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: 8-Д
Время: 23 апр 2020 01:00 PM Киев


Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/72303208120

Идентификатор конференции: 723 0320 8120

21.04.2020 

Українська література

Урок №7

Контрольна  робота № 5. З української прози

1. Повторіть матеріал с.175-243
2. Виконайте тестування 

Завдання необхідно виконати до  25 квітня 20:00 ред.
Повідомте учням
Код доступу 448994
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua











16.04.2020 

Українська мова

Урок №6

Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення
1. Перегляньте відеоурок



2. Опрацюйте параграф 31, стор.144-145 вивчити.
3. Виконайте вправу 312 в зошиті, надсилати тільки тим, кому я скажу.

14.04.2020 

Українська література

Урок №6

Урок виразного читання №2. Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути»
1. Написати цитатну характеристику образів:
І варіант (у списку з 1-15) - характеристика Славка Беркути
ІІ варіант (у списку з 16-29) характеристика Лілі Теслюк
у вигляді таблиці(має бути 8-10 цитат і відповідних характеристик). Надіслати на пошту до 18.04.2020 до 20.00

Цитатна характеристика Славка Беркути (або Лілі Теслюк) з твору Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути» 

Риса характеру  чи зовнішнього вигляду
Цитата з тексту, записана в лапках
1.

2……






13.04.2020 

Українська література

Урок №5

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Особливості композиції твору

1. Дочитати повість, хто ще цього не зробив.


2. Виконати тестування 




Завдання необхідно виконати до  13 квітня 20:00 ред.

Повідомте учням
Код доступу 625060
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua









13.04.2020 

Українська мова

Урок №5

Групи вставних слів і словосполучень за  значенням

1. Повторити параграф 28, сторінка 132-133 .


2.  Виконати тестування




Завдання необхідно виконати до  15 квітня 20:00 ред.
Повідомте учням
Код доступу 597302
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua









09.04.2020 

Українська мова

Урок №4

Групи вставних слів і словосполучень за  значенням

1. Параграф 28, сторінка 132 повторити, 133 вивчити.
2. Вправа 295, зверніть увагу на всі завдання, навіть і ті, які після вправи.
3. Виконайте тестування

Завдання необхідно виконати до  9 квітня 20:00 ред.

Повідомте учням
Код доступу 889994
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

















06.04.2020 -07.04.2020

Українська література

Урок №3-4

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». «Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті. Проблема особистості в сучасному світі

1. Дочитати повість, хто ще цього не зробив.

2. Дібрати асоціації до слова мораль.

3. Заповнити паспорт твору до 07.04.2020 до 20.00. Перевіряю вибірково

Тема

Ідея

Жанр



Композиція

Сюжетні лінії

Місце, час дії


Проблеми




06.04.2020

Українська мова

Урок 3

Вставні слова, словосполучення, речення. Розділові знаки при вставних словах

1. Опрацюйте матеріал параграфа 28, вивчіть сторінку 132-134. Після того, як вивчите теорію, можете виконувати наступне завдання.

2. Складіть і запишіть з кожним словом по 2 речення так, щоб в одному випадку подане слово було вставним, а в іншому - членом речення. І підкресліть.

Наприклад: КАЖУТЬ

1. Там кажуть усю правду - Там, кажуть, сонечко спати лягає.

Слова для речень: НА ЩАСТЯ, МАБУТЬ, БАЧУ, УЯВИ.

3. Завдання виконати до 08.04.2020 до 14.00 і перекинути моїй групі мені на пошту    allabashtina@gmail.com

02.04.2020

Українська мова

Урок 2

Звертання поширені й непоширені. Розділові знаки при звертаннях. Риторичні звертання

1. Перегляньте відеоурок про звертання


2. Опрацюйте матеріал підручника парагаф 27, сторінка 128-132, вивчіть теорію, лише тоді переходьте до наступного виду роботи.

3. Виконайте вправу 286 в зошиті, але перевіряти я буду вибірково.

4. А лиш після того, як вивчили правила й виконали вправу, можете підсумувати свої знання онлайн тестуванням. Зразу видаліться безіменні та ті, хто закодований. Побачу не наших, тести нікому зараховувати не буду, достатньо гратися. 



Завдання необхідно виконати до  5 квітня 20:00 ред.

Повідомте учням
Код доступу 260340
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua





30.03.2020
Українська мова
Урок 1

Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами
1. Перегляньте відеоурок

2. Опрацюйте матеріал підручника параграф 25, сторінка 114-115 вивчити

3. Виконайте вправи 260, 275 (тестувавння)

4. Перевірте свої знання онлайн тестуванням

Завдання необхідно виконати до  1 квітня 20:00 ред.
Повідомте учням
Код доступу 995137
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання





Українська література 
30.03.2020
Урок 1
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути"
1. Перегляньте буктрейлер


2. Прочитати повість стор.220-242

3. Що для вас означає слово дружба, доберіть асоціації після того, як прочитаєте твір.

3. Створіть сторінку в одній із соціальних мереж одному  з героїв повісті за зразком, але для цього заповніть таблицю за зразком. Мені кидайте посилання на сторінку або заповніть таблицю в зошиті.

Прізвище, ім’я
Ліля Теслюк



Місце проживання
14 років.



Освіта
Львів.



Інтереси
англійська мова, театр, кіно, балет.



Коло друзів
Ярослав Беркута,
Юлій Ващук



Життєве кредо
жити
яскраво, пізнавати людей, світ і себе в ньому




1 коментар:

  1. Дякую за змістовну інформацію, оцінювання запишіть на ресурсі "Моя школа".

    ВідповістиВидалити