Українська мова 8 клас

Тестові завдання з української мови
8 клас
Варіант 4
1.     Лише словосполучення наведено в рядку:
А) зіграти внічию, уникати фальші, найбільш авторитетний;
Б) духовні витоки, кадити фіміам, перечитувати поезію;
В) оригінальний у поглядах, напроти сіней, бачити уві сні;
Г) зібратися на відпочинок, бігти назустріч, особливо яскраво.
2.     Лише дієслівні словосполучення в рядку:
А) курс лекцій, стаття словника, виступ колективу;
Б) виконати завдання, працювати на совість, займатися спортом;
В) бажання вчитися, уміння слухати, прагнення вдосконалюватися;
Г) доручити товаришеві, підписано до друку, особливо старанно.
3.     Виділене слово є підметом у реченні:
А) Весело щебетали в гайках пташки.
Б) Слово, чому ти не твердая криця, що серед бою так ясно іскриться?
В) Скресання криги – завжди свято для дітвори.
Г) Я вірю в краще майбутнє рідного народу!
4.     Складений іменний присудок є в реченні:
А) Заквітчалися простори буйними садами.
Б) Небо починало поступово бліднути.
В) Тільки людина може здійснити неможливе.
Г) Столичний гамір заважкий мені.
5.     Складений дієслівний присудок є в реченні:
А) Я ваших слів не можу зрозуміти.
Б) Добрі діти – потіха, а злі – гризота.
В) Весь степ був залитий сонцем.
Г) Я на вбогім сумнім перелозі буду сіять барвисті квітки.
6.     Простий дієслівний присудок є в реченні:
А) Море було безбарвне, аж чорне.
Б) Гірські печери ще затоплені водою.
В) Будуть тебе кликать у сади зелені хлопців чорночубих диво-наречені.
Г) Щире кохання не вкрите серпанками.
7.     Виділене слово є додатком:
А) Він памятає шаблю гостру.
Б) Мама була вчителькою.
В) Гарячий промінь по підлозі котився мячиком.
Г) Блукає тьма лісами і полями.
8.     Виділене слово є означенням:
А) Робота дурних любить.
Б) Хто не працює в будні, тому і вихідного нема.
В) ) Над морем мріли білі вітрила.
Г) Розумний мовчить, коли дурень бурчить.
9.     Виділене слово є обставиною місця:
А) Василева мати йшла на станцію по воду.
Б) Попід ворітьми гралися діти.
В) Дніпро розливається щовесни.
Г) Після бійки кулаками не махають.
10.                       Виділене слово є обставиною часу:
А) У ворожки лікуватись – без здоровя остатись.
Б) В тихому болоті чорти плодяться.
В) Хто лежить до Покрови, той продасть усі корови.
Г) На словах милості просить, а за халявою ніж носить.
11.                       Виділене слово є обставиною причини:
А) На небі сонце - серед нив я.
Б) Син від розкоші вередує.
В) Поїдемо переймати досвід.
Г) Все так відчайдушно, щасливо цвіте.
12.                       Односкладним означено-особовим є речення:
А) У травні стихло навкруги.
Б) Дорога. Ранок. Тиша.
В) Марную день на пошуки незримої німої суті.
Г) Покромсали життя моє на частки.
13.                       Односкладним неозначено-особовим є речення:
А) Сонця решетом не вхопиш.
Б) Город було засаджено всякою всячиною.
В) На полянах поміж дубами викосили траву.
Г) Для добрих друзів відчиняю дім.
14.                       Односкладним узагальнено-особовим є речення:
А) Кругом гомоніли, вешталися, лагодилися до чогось.
Б) Не бійся досвітньої мгли, досвітній вогонь запали.
В) Весною в селі встають рано.
Г) Що посієш те й пожнеш.
15.                       Односкладним безособовим є речення:
А) Не додавай знесиленим журби.
Б) У лузі пахне вялою травою.
В) Скажи мені, соловейку, правду.
Г) Прислухаюсь до шереху вітру.
16.                       Односкладним називним є речення:
А) Пахло чеберецем і свіжою травою.
Б) Спокійні очі, сива голова, жорстка кирея кольору нічного.
В) Більше роби, та менше говори.
Г) А ось поруч – усміх, ласка, мати.
17.                       Повним є речення:
А) Трохи вище від ставка – млин.
Б) Навколо тільки дрімучий тютюн і мак.
В) Марудна справа – жити без баталій.
Г) У долині – луки, трави по пояс.
18.                       Неповним є речення:
А) Лиш боротись – значить жить.
Б) У нього очі – наче волошки в житі.
В) А згори сипле і сипле, витрушує душу з дзвіночків.
Г) В городі тиша й мовчазний передзвін сердець.
19.                       Однорідними підметами ускладнено речення:
А) Доведеться чекати на поїздку всю осінь, літо і весну.
Б) Господиня готує обід, а чоловік готується в дорогу.
В)Мудрували над цим питанням і чоловіки, і жінки.
Г) На музику та голосні вигуки ніхто не реагував.
20.                       Однорідними присудками ускладнено речення:
А) Луг розцвів різними барвами, покрився ліс зеленню.
Б) Незадоволення поступово стихало, метушня припинилася.
В) Земля на тих полях була чиста, прозора і сита.
Г) Вода, прозора, блакитна, тихо котила свої хвилі.
21.                       Однорідними додатками ускладнено речення:
А) Ховає час печаль і сум.
Б) З ранку й до ночі тут лунають пісні.
В) Обовязковість, уважність – риси успішних людей.
Г) Мисливці й рибалки не відокремлювали себе від природи.
22.                       Узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів речення (розділові знаки пропущено):
А) І все поволі зникає море скелі земля.
Б) Скрізь червоно на небі і на узгірях і на горі.
В) Усе зникло наче в казці місто гори поле гай.
Г) Луки гори пишні сади усе зелене й принишкле.
23.                       Вставним словом ускладнено речення (розділові знаки пропущено):
А) Було видно що незабаром почнеться дощ.
Б) Що друже нам скажеш з цього приводу?
В) Видно цей день ще навіть не почався.
Г) Ти згадуєш яка тоді була гарна весна.
24.                       Поширеним звертанням ускладнено речення (розділові знаки пропущено):
А) Тебе я земле всю сходив до краю.
Б) О жовтий квіт мелодії розстань над строгими квадратами перонів.
В) Добре учителю що ти небокраї підняв нам людського стремлління.
Г) Я не спатиму люба до світу буду думати й буду писать.

25.                       Установіть відповідність
Чим ускладнено речення (розділові знаки пропущено)
Приклад
1.     Вставне слово
А) Вітер в гаї нагинає лозу і тополю.
2.     Звертання
Б) Не оравши й не сіявши не будеш хліба їсти.
3.     Однорідні члени речення
В) На щастя злива вже вщухла.
4.     Відокремлена обставина
Г) Поливали люди на щастя дорогу.

Д) Старі дуби спасибі вам за осінь.

26.                       Установіть відповідність
Вид простого речення
Приклад
1.     Односкладне
А) Вже почалось, мабуть, майбутнє.
2.     Непоширене
Б) Моя любов чолом сягала неба.
3.     Ускладнене
В) З безділля- смуток.
4.     Неповне
Г) Відлітають журавлі.

Д) Нестерпний біль пекучого прозріння.

27.                        Установіть відповідість
Чим ускладнено речення
Приклади
1.     Однорідні підмети
А) Люблю твій малиновий усміх, святкову розкриленість барв
2.     Однорідні присудки
Б) То тут, то там прокльовуються пагінці.
3.     Однорідні додатки
В) Є в нас сила і правда, і слава, і земля.
4.     Однорідні обставини
Г) На небі були розсипані червоні, жовті та зелені бризки.

Д) Світло ллється з неба, пожирає тіні, заганяє їх під дерева.

28.                        Установіть відповідність
Вид односкладного речення
Приклад
1.     Означено-особове
А) Всяку робить роботу кінь.
2.     Неозначено-особове
Б) Стою, мов скеля, непорушний.
3.     Узагальнено-особове
В) Лежачого хліба немає.
4.     безособове
Г) Нарешті ремонтують магістраль.

Д) Свого щастя і колесом не обїдеш.

29.                        Установіть відповідність
Головний член речення
Приклад
1.     Простий дієслівний присудок
А) Чи ж довго буде молодість тривати?
2.     Складений іменний присудок
Б) І дійсно, лист ваш – подих моря.
3.     Складений дієслівний присудок
В) Я ж міг створити незабутні речі.
4.     Складений підмет
Г) Варшава. Театр. Акорди пісенні.

Д) Троє молодих хлопців серед клунків.

30.                        Установіть відповідність.

Член речення
Приклад(виділене слово)
1.     Означення
А) Любові й щастя хочеться людині.
2.     Обставина
Б) Прости мене, я згарячу забув.
3.     Додаток
В) Черешні в нашому саду розкішні.
4.     Присудок
Г) На небі гуляв повний місяць.

Д) Завжди величніша путь на Голгофу.
  

  Тестові завдання з української мови
8 клас
Варіант 1
Завдання 1-… мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь.
1.                     Словосполученнями є всі наведені приклади
А заслухали звіт, люблю мандрувати, ми змагалися
Б ознайомити з результатами, займатися легкою атлетикою, знати напевне
В систематичне повторення, сміятися від радості, любити й берегти
Г працювати в бібліотеці, буду писати, відважний воїн

2.                     Лише словосполучення є в рядку
А переходити дорогу, суворий директор, на дорозі
Б лити як з відра, лапатий сніг, дуже холодно
В тривалі заморозки, під сонцем, усе затихло
Г читати роман, пошук істини, далеко від дому

3.                     Виділене слово є підметом
А Лікувати хворого – це обов’язок лікаря.
Б Раптом  ми почули сюрчання польового коника.
В Жити – добро робити.
Г Дівчинка розгорнула подарунок.

4.                     Підмет виражено словосполученням у реченні
А На тихе містечко падає лапатий сніг.
Б Дві хмароньки пливли кудись.
В Моя душа прагне спокою.
Г Пильно дивляться вікна на мене.

5.                     Простий дієслівний присудок ужито в реченні
А Без діла слабіє сила.
Б Світ став мінливим.
В Буду словом і хлібом ділитись.
Г Повинна мати думати про всіх на землі.

6.                     Складений іменний присудок ужито в реченні
А Людина починається з добра.
Б Нема в житті напівціни.
В Вечір був теплий.
Г Сніг зробився жовтим.

7.                     Виділене слово є додатком
А Перехожі з подивом зиркали на дівчину.
Б У лісі чується хода весни.
В Він пам’ятає шаблю гостру.
Г Красуня осінь золоті паруси нап’яла.
8.                     Обставину причини вжити в реченні
А Маленьку хату обступили високі ясени.
Б Батько прокинувся від крику.
В Білі лілеї гойдались на воді.
Г Заходить до хати вечірня зоря.

9.                     Обставину часу вжито в реченні
А У кожній неправді є половина правди.
Б Долі конем не об’їдеш.
В На Різдво збираємось у батьків.
Г Лихий гість і господаря з хати вижене.

10.                 Виділене слово є означенням
А Повітря було холодне і чисте.
Б Достигле яблуко саме з дерева падає.
В Не святі горшки ліплять.
Г Розумний мовчить, коли дурень бурчить.

11.                 Виділене слово є означенням
А Серед неба горить білолиций.
Б Соняшники заплуталися своїми головами в гіллі.
В Останніми днями в нас погана погода.
Г Вечірній обрій опустив завісу.

12.                 Односкладним є речення
А Квітневий день рік годує.
Б Вересень – рум’янець року.
В Поле працю любить.
Г Для добрих друзів відчиняю дім.

13.                 Односкладним означено-особовим є речення
А Люблю Вкраїну я синівською любов’ю.
Б У травні стихло навкруги.
В По роботі пізнають майстра.
 Г  Краю не було цій ночі.

14.                 Односкладним неозначено-особовим є речення
А Багато кораблів тепер списують як непотріб.
Б Сміливо сідаймо в човен.
В Надворі світає.
Г У небі загуркотіло.

15.                 Односкладним узагальнено-особовим є речення
А Для мене без тебе життя нема.
Б Рано встанеш – більше зробиш.
В Люблю рядки правдиві і відкриті.
Г Правду кажуть у народі.

16.                 Односкладним безособовим є речення
А Люблять у нас дотепне слово.
Б Світлішає в житті і на душі.
В Від добра добра не шукають.
Г В океані води не зміряєш.

17.                 Неповним є речення
А Світає навкруги.
Б Від спогадів так сонячно на душі.
В Висока трава.
Г Навколо тільки тополі.

18.                 Повним є речення
А В обіймах з радістю журба.
Б По блакитному степу вороний вітер.
В Не нарікай на долю ти свою.
Г За полем – ліс.

19.                 Правильно поставлено розділові знаки при звертанні
А Повій вітре,  на Вкраїну…            
Б Куди мене кличеш, волохата бджілко?
В Вітаю тебе мій, друже!
Г Візьми Свароже, білий камінь…

20. Речення зі вставним словом
А Видно шляхи полтавськії і саму Полтаву.
Б Поки живий, я хочу справді жити.
В За вікном ніч мабуть зоряна.
Г Здається вічністю буття маленька мить.

21.  Однорідними підметами ускладнено речення
А Серед цвіту садів і полів розпускається сонце.
Б Навіки в пам’яті лишились ті неповторні ночі й дні.
В Тут живуть мої старі батьки і мене у гості виглядають.
Г А потім і щасті і горе обірвалися вмить.

22.  Два ряди однорідних членів є у реченні
А Але для мене у святім союзі душа і тіло, щастя й біль.
Б Отак ростуть співці  сучасні та майбутні.
В Ходить полем голосистий, гонить хвилю з краю в край золотистий, колосистий урожай…
Г Верби і тополі розмовляють з полем.

23.  Між однорідними членами речення НЕ треба ставити кому
А Ні земля ні скелі не нагадували про бурю.
Б В’ється стежка тоне у житах.
В Таке зробив: ні собі ні людям.
Г Я був у власному житті і машиніст і пасажир.

24.  Перед однорідними членами треба поставити двокрапку в реченні
А На вулицях круг стадіону край дороги всюди росли тополі.
Б Стоять півколом слухають усі мотиви щастя болю боротьби.
В Як же всього багато неба сонця тепла.
Г Люди трави далекі світи усе під місячним сяйвом спить.

25. Установіть відповідність між ускладнювальним засобом і реченням , що його містить (розділові знаки пропущено)
1. Однорідні члени речення           
А) Голосу не подавав кажуть ніколи і схожий був на вивернутий чорним    хутром угору кожух.
2. Вставне слово                                  
Б) Цвіте малина смородина тютюн квасоля.
3. Звертання    
В) Він прожив під сонцем коло ста літ ніколи не ховаючись у холодок.
4. Відокремлені члени речення      
Г) А хто вона діду людина ота?

Д) Буруниться за кормою подій важка хвиля над головою дзвенить небесна сонячна безодня.
26. Установіть відповідність
1. Односкладне
А) Струшую роси  - свідків сходу сонця.
2. Ускладнене
Б) У долині – луки , трави по пояс.
3. Непоширене
В) Відлітають журавлі.
4. Неповне
Г) Старі дуби,  спасибі вам за осінь.

Д) Наступає ніжно  на траву скромна по – жіночому бджола.

27. Установіть відповідність (розділові знаки пропущено)
1. Укажіть речення з однорідними означеннями
А) А. Повітря пахне торф’яним духом і весняним випаром сирих вільхових дров.
2. Укажіть речення з неоднорідними означеннями
Б) Рівний залитий сонцем степ одразу принишк.
3. Укажіть речення з однорідними обставинами
В) На тиху ніч на вечір золотий у синє небо висипали роси.
4. Укажіть речення з двома рядами однорідних членів
Г) Г. Лопухи настовбурчилися тихо зарипіли і запахли низовинням росою.

Д) Любіть травинку і тваринку і сонце завтрашнього дня.

28. Установіть відповідність між видами односкладних речень та їх прикладами:
1. Безособове
А) Катуєм тишу пустодзвонами, себе не чуємо  у хорі.
2. Означено-особове
Б) Готуй літом сани,  а зимою воза.
3. Неозначено-особове
В) З жита сьогодні частіше виготовляють пластівці.
4. Узагальнено-особове
Г) Свята печаль,  печаль  без гіркоти.

Д) Все тихше й тихше.

29. Установіть відповідність  між головними членами речення та їх назвами
1. Складений підмет
А) Чи ж довго буде молодість тривати?
2. Простий дієслівний присудок
Б) І дійсно , ваш лист – подих моря.
3. Складений дієслівний присудок
В) Я міг створити незабутні речі!
4. Складений іменний присудок
Г) Переді мною – Батиєва гора.

Д) І страшно, і сумно дівчині.

30. Установіть відповідність між членами речення і виділеними у прикладах словами
1. Означення
А) Бреде в снігах диякон-бородань.
2. Додаток
Б) Вони мовчки снували в  сутінках.
3. Обставина
В) Я ніколи не бачив його таким говірким.
4. Прикладка
Г) Вітер був сильним .

Д) Ось ключ від міста.
  
Тестові завдання з української мови
8 клас
Варіант 2

Завдання 1-… мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь.
1. Усі подані словосполучення е іменниковими в рядку:
 A) доброта перемагає, схожий на батька, хтось із них;
 Б) берег річки, осіння прохолода, батьківська хата;
 B) розмовляти про справи, один із багатьох, німе запитання;
 Г) брат з сестрою, уміння працювати, міцніший за сталь.

2.Допущено помилку у словосполученні в рядку:
 А) поквитатися з насмішником;
 Б) ліки для хвороби;
 В) покладатися на друзів;
 Г) братися за роботу.

3. Позначити рядок, у якому підмет виражений прикметником у значенні іменника.
А)Хто не знає грабельок звичайних з родини геранієвих?
Б) Темна ніч сповила спорожніле місто.
В) Величезними просторами родючих земель в Україні володіли польські магнати Потоцькі.
Г) Вороний не вагається, скаче прямо на Всеволода .

4. Позначити рядок, у якому зазначено речення зі складеним дієслівним присудком.
А Стежка вузенька.
Б Цілий каскад водоспадів можна побачити на річках Пістинці, Яремчі.
В Високе синє небо в лісі здавалося ще дальшим і недоступнішим. 
Г Наша історія — це історія віковічної боротьби українського народу за своє місце під сонцем.

5.Позначити рядок, у якому зазначено речення зі складеним іменним присудком.
А Рід князів Острозьких був відомий з давніх-давен. 
Б Стежечка вив'юнилася до велетенського кряжистого дуба на чистій галяві.
В Уже стояла пополудня пора .
Г По синіх водах небес плив місяць.

6.Позначити рядок, у яких між підметом і присудком уживається тире.
 А Життя це пізнання світу.
 Б Серед інших дітей малий Мирон був несміливий і непроворний.
 В Конвалія отруйна.
 Г Рідна пісня наче срібний струмочок.

7.Позначте речення, у якому немає другорядних членів.
А У вас затишно.
Б Були падіння, злети, поразки та перемоги.
В Сьогодні сонячно.
Г Мені сумно.

8. Позначте речення, у якому є обставина, виражена інфінітивом.
А Обрій почала огортати все густіша й густіша темрява.
Б І, наче на її очах, узявся рости горох.
В І зараз же довелося жінці порати подвір’я.
Г Жайворонки сідали відпочити на спинах лелек.

9. У якому реченні виділене слово є означенням?
А Сонце вже ховалось за гори.
Б Узгір’я хмариною спускалось в море.
В Повіяв ранковий вітер.
Г День був літній, спекотний

10. У якому реченні виділене слово є додатком?
А Шумить, не стихає бурхливе море.
Б Мерехтить роса навколо на зеленій мураві.
В Вітер пісню співає стоголосо.
Г Нарешті прийшло літо!

11. Обставину причини містить речення
А. На другий день були ми у печерах.
Б. Гризуть вудила коні з нетерплячки.
В. Ми ж пишем кров’ю на своїй землі.
Г. Зазимую тут і залітую…

12. Укажіть односкладне речення.
А   Надвечір дивізія увійшла в місто.
Б   Люблю тебе, столице України.
В   Одноманітно вистукували колеса на стиках рейок.
Г   Просто на південь ледь помітно миготіли вогники.

13. Дійова особа граматично не виражається:
А   в узагальнено-особовому реченні;
Б   у безособовому реченні;
В   в означено-особовому реченні;
Г   у неозначено-особовому реченні.

14.   Укажіть безособове речення.
А   Бери мене в свої блаженні сни.
Б   Добрій пораді ціни немає.
В   За добро віддячують добром, а не злом.
Г   Степ і ніч.

15. Укажіть рядок, який містить означено-особове речення.
А   Боїшся вовка — не йди до лісу.
Б   За правду, браття, єднаймось щиро.
В   Тихо в садку, тихо в місті, бо пізня година.
Г   Смеркалося… огонь огнем кругом запалало.

16. Визначте тип односкладного речення.
Руїни, попіл, згарища, пустка, розбомблені міста і села, сироти, вдови, втрачені надії і марні сподівання.
А   Називне;
Б   безособове;
В   означено-особове;
Г   неозначено-особове.

17. Укажіть просте речення, яке є неповним
A На білому снігу – рожеві й сині смуги.
Б Блакитними очима дивиться мені в очі весна.
B Долина ставала ще вужчою, а гори піднімалися все вище та вище.
Г Лиш той творити може, хто любить свій народ.
18. Повним є речення
А. Трохи вище від ставка – млин.
Б. Навколо тільки дрімучий тютюн і мак.
В. Совість – це емоційний страж переконань.
Г. У долині – луки, трави по пояс.

19. Позначте речення з однорідними членами.
А Почувся шерхіт босих хлоп’ячих ніг, чіпкі руки пригнули голову білого коня.
Б За городом срібною гладінню розлився ставок, за ставком верби до води похилилися, за вербами на пагорбі хати біліють, і баня церкви невеличкої з-за дерев виблискує.
В Хтось невидимим смичком провів по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипка.
Г Колись без'язикі, німі, забиті і уярмлені народи піднімаються на повний зріст...

20. Однорідні члени речення пов’язані сполучниковим зв’язком у реченні.
А І роси, і птиці, і трави зорею вітають мене.
Б Вже тиха осінь ходить берегами, на вербах трусить листячко рябе.
В Надвечір’я пахло осінню, підгорілим листям жовтої акації, холонучою землею.
Г А мені судила доля зоставатися в морозі, у холодних заметілях сивини.

21.Знайдіть речення з кількома рядами однорідних членів.
А Весною вулиця стає схожою то на річку, то на довжелезний міст.
Б Там люди нездолані, горді й суворі, сини волелюбного й славного роду.
В Село стоїть у всій своїй красі, душевній просвітленості.
Г Мені дали козацьку корогву і привілеї з королівським іменем.

22.Позначте речення, у якому після узагальнюючого слова ставиться двокрапка (розділові знаки опущено).
А Стоячи в тумані я нічого не бачив округ себе ні стіни ні вікон ні дверей.
Б А соловейко-варакуша не відмовляється ні від сухого листячка ні від торішньої трави.
В У лозняках в очеретах та в осоці чекають гнізда на кобилочку солов’їну та кобилочку річкову на очеретянок.
Г Листя лежало на дровітні на колодах осикових дров на купі гарбузів.

23. Визначити речення з поширеним звертанням.
А До тебе, Україно, струна моя перша озветься.
Б  Пригадайте, мамо, те прощання край воріт, де сяяла роса.
В  Микито, знов мою пораду ти забув і судиш про князів.
Г До тебе, мій дорогий юний друже, приходять усе нові та нові книжки, які відкривають безмежні обрії знань.

24. Вставним словом ускладнене речення (розділові знаки пропущено):
A Тихе блідо-блакитне море здається спить.
Б Мені осіння ніч короткою здається.
B Де зараз ви кати мого народу?
Г По обидва боки левад видно на косогорах густі садки.

25. З'ясуйте, яким членом речення є виділені слова.


Речення
1 підмет
А Жити — добро творити.
2 присудок
Б Серед неба горить білолиций.
3 означення
В Соняшники заплутались своїми жовтими головами в гіллі.
4 обставина
Г Я не міг зігрітися, хоч згинався в три погибелі.

Д Освітлений вогнями, підходить пароплав «Тарас Шевченко».

26. Установіть відповідність
Вид односкладного речення
Речення
1 означено-особове
А У лузі пахне вогкою травою.
2 неозначено-особове
Б Уморився, поки хліба наївся.
3 узагальнено-особове
В Давнішу траву згорнули в копички.
4 безособове
Г Дай же руку мені, і ходімо у даль.

Д Пітьма. Дощ. Приглушений гамір табору.

27. Установіть відповідність між реченням та його характеристикою.
Чим ускладнено речення
Приклад
1 Просте речення, ускладнене однорідними присудками
А І добре тобі, і весело на білому світі жити.
2 Просте речення, ускладнене однорідними підметами
Б На барикадах мають право бути пов­станці, вороги і санітари.
3 Просте речення, ускладнене однорідними додатками
В Криши, ламай, трощи стереотипи!
4 Просте речення, ускладнене однорідними обставинами
Г Душа належить людству і епохам.

Д І добре тобі, і весело на білому світі жити.

28. Установіть відповідність між реченням та його схемою (розділові знаки опущено).

Приклад
1 Ο і Ο, Ο і Ο
А Ми садили ліс у полі і дубочки і тополі і осику і ліщину і червону горобину.
2 Ο, Ο, Ο - УС
Б Треба нам людей хоробрих і сміливих гордих і палких.
3 УС: і Ο, і Ο, і Ο, і Ο, і Ο
В А по дашку прозорої веранди ходили то дощі то голуби.
4 то Ο, то Ο
Г Вода хмари плав усе пливло безупинно неслося вперед шуміло блищало на сонці.

Д І добре тобі, і весело на білому світі жити.

29. Укажіть відповідність між реченням та його характеристикою.

Приклад
1 просте, ускладнене однорідними членами
А Кінь, перервавши уздечку, щосили подався по дорозі вбік села.
2 просте, ускладнене дієприкметниковим зворотом
Б  То були кроки осені, чи луни, чи печалі його.
3 просте, ускладнене дієприслівниковим зворотом
В Вода, затягнута тремкими скалками льоду, була схожа на застигле блакитне шумовиння.
4 складне
Г Король Бела, гадаю, не відмовить прислати військо на поміч.

Д В житі синіли волошки та сокирки, червоніла квітка польового маку.
30. Установіть відповідність.
Член речення
Приклад(виділене слово)
1.     Означення
А) Любові й щастя хочеться людині.
2.     Обставина
Б) Прости мене, я згарячу забув.
3.     Додаток
В) Черешні в нашому саду розкішні.
4.     Присудок
Г) На небі гуляв повний місяць.

Д) Завжди величніша путь на Голгофу.





Тестові завдання з української мови
8 клас
                                                                  Варіант 3
Завдання 1-… мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь.

1. Позначте рядок словосполучень, у кожному з яких головне слово стоїть перед залежним:
А) обладнав кабінет, сповнений гумору, виробництво ліків.
Б) бажання жити, поставив кому, вільно дихається;
В) запросив на концерт, гніздо лелеки, зовсім дорослий;
Г) повідомлення про несплату, дуже гарний, порада матері, швидко наближається.

2. Позначте поширене словосполучення:
А) теплий літній ранок;
Б) цвітуть попід вікнами.
В) парта коло вікна;
Г) росли обабіч дороги;

3. Позначте речення, у якому правильно виділено підмет.
А) Туристське спорядження вони поклали в човен.
Б) Берегти природу – наш обов’язок.
В) Життя прожити – не поле перейти.
Г) Ми з нею довго в полі говорили.

4. Позначте речення зі складеним іменним присудком.

А) Сонце можна порівняти з усмішкою.
Б) Ми повинні зустріти весну веселими співанками.
В) Вінниця прекрасна за будь-якої пори року.
Г) Ніч стала оволодівати все навкруги.

5. Позначте речення зі складеним дієслівним присудком.

А) У степу сяють тихі зорі.
Б) Я вірші став писать під вечір золотий.
В) Стара батьківська хата була розвалена.
Г) Небо стало схожим на синьку.

 

6. Позначте речення, у якому ставиться тире між підметом і присудком (розділові знаки опущено).

А) Книга – джерело знань.
Б) Тут землі родючі.
В)  Літній луг як різнобарвний килим.
Г) Листя тополі немов оксамит.

7. Вкажіть непоширене речення.
А) Повівав холодний вітрець.
Б) Насунули снігові хмари і оповили небо.
В) Сонце сховалось за хмари.
Г) Це може здаватися неправдою.

8. Укажіть речення з однорідними обставинами:
А) Пишні левади пропахли медовим ароматом.
Б) У саду рожевим полум’ям дихали яблуні.
В) Голос трембіти розходиться дзвінко, тужно між горами.
Г) Залюблено дивилося на нього сонце.

9. Позначте речення з неоднорідними означеннями (розділові знаки пропущено)
А) Різкий північний вітер немилосердно бив в обличчя.
Б) За шкільними партами схилились чорняві біляві русяві голівки.
В) У світ ідемо щирими гостинними.
Г) Якось раз над містечком стояла тиха тепла ніч.

10. Позначити речення, в якому прикладка пишеться через дефіс
А) За красунею/річкою десь поїзд гуркотить.
Б) Льон/довгунець росте у полі.
В) Чаклунка/ніч зорю знаходить в осіннім полі, в борозні.
Г) Підносив мудрець/дід на таці дари землі й людської праці.

11. Вкажіть, в якому реченні є обставина часу
А) Стомилися хлопці, присіли спочити.
Б) Навіть про їжу забув через ту турботу.
В) Від світання і до пізньої ночі працює мати.
Г) Батько говорить тихо, але сердито.

12. Позначте односкладне речення
А) Умивали доріженьку рясними дощами.
Б) Було ясне після дощу підвечір’я.
В) Взимку та повесні курінь відчинений з ранку до вечора і цілу ніч.
Д) Несе мене кінь по чистому полю.

13. Укажіть односкладне означено-особове речення
А) Задзвонили в усі дзвони по всій Україні.
Б) Всі шляхи позамітало снігом.
В) Його зустріли радісно.
Г) Люблю мандрувати Україною.

14. Укажіть односкладне неозначено-особове речення
А) Порятуйте красу у зерні!...
Б) Усі вітали один одного.
В) Задзвонили в усі дзвони по всій Україні.
Г) Не називаю її раєм, тії хатиночки у гаї…

15. Укажіть односкладне узагальнено-особове речення
А) Не привіз сьогодні – привезе завтра.
Б) Не навчиш вовка орати.
В) Ким було її скривджено?
Г) А як не бачиш того лиха, то скрізт здається любо, тихо…

16. Укажіть односкладне безособове речення
А) Усю худобу звичайно пасли на луках, на полях чи в лісах.
Б) З лози молодої ольшини роблять свистки.
В) У лісі пахне грибами.
Г) Мені дали козацьку корогву…

17. Позначте неповне речення.
А) Не соромся чистого пориву.
Б) Що посієш, те й пожнеш.
В) Не забудь юних літ.
Г) Ніч надворі.

18. Тире ставиться у такому неповному реченні:
 А) У тітки Василини рушники на стінах.
 Б) Навколо дрімучий ліс.
 В) І калина, і м’ята коло білої хати.
 Г) Бджола жалить жалом, а людина – словом.

 

19. Позначте речення з однорідними членами.

А) І вдень, і ввечері там соловей співав.
Б) Почувся шерхіт босих хлоп’ячих ніг…
В) О краю мій! Чи можна не любить твоїх просторів?
Г) Хтось невидимим смичком провів по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипка.

20. Вкажіть речення з узагальнюючим словом при однорідних членах.
А) Усі мужчини говорили прозою.
Б) Всі ми про щось мрієм у дитинстві.
В) І все поволі зника: і море, і скелі, і земля.

Г) Мої літа— не монотонні дублі: Я змінююсь, як світанковий плуг.

 

21. Позначте речення, у якому після узагальнюючого слова ставиться двокрапка (розділові знаки опущено).

А) Зерно і камінь, суша і вода достойні бути зображені в картині.
Б) Надворі повсюди лежала роса на пожовклій траві на павутині на капустах.
В) У лозняках в очеретах та в осоці чекають гнізда на птахів.
Г) Роса бриніла на листі дерев на пруттях кущів на порослях чагарників.

22. Позначте речення, у якому перед узагальнюючим словом ставиться тире (розділові знаки опущено).

А) Луки гори пишні сади все зелене і принишкле.
Б) Неозорі лани, жита, пшениці колосилися на вітрі й сонці.
В) Добро і ласку і тепло віддам своїй Вітчизні.
Г) Люди повинні більше дивитися на зорі, на Стожари, на Чума­цький Шлях.

23. Позначте речення зі звертанням.
А) Нам наказують зайняти висоту.
Б) Криши, ламай, трощи стереотипи.
В) Зроби добро людині і забудь.
Г) Здрастуй, пташечко маленька, звідкіля ти, звідкіля?

24. Позначте речення із вставним словом.
А) Жити не хочу! Геть, думи сумні.
Б) О, не взискуй гіркого меду слави.
В) Того, можливо, не знайду я слова.

Г) О ні, Поет — не гладіатор, Що бавить натовп цирковий!

25. Встановити відповідність між реченнями та елементом його ускладнення:
1. з відокремленим означенням
А) Усі, за винятком Бойчука, здивовано дивилися на шкіпера.
2. з відокремленою обставиною
Б) Тобі, земле моя рідна і велика, матінко велична, мої всі поривання.
3. зі вставним словом
В) На кладці, обнявшись, стояли дві дівчинки.
4. зі звертанням
Г) На превеликий жаль, у мене нема знайомих у Кишиневі.

Д) Налита сонцем і вітрами, хлюпоче веслами весна.

26. Встановіть вид односкладного речення:
1. означено-собове
А) У лузі пахне вогкою травою.
2. неозначено-особове
Б) Уморився, поки хліба наївся.
3. узагальнено-особове
В) Давнішу траву згорнули в копички.
4. безособове
Г) Дай же руку мені, і ходімо у даль.

Д) Пітьма. Дощ. Приглушений гамір табору.

27. Встановіть відповідність між реченням та типом однорідних членів:
1. однорідні означення
А) Ні птиць, ані людей, поріч ясної зірки у високості.
2. неоднорідні означення
Б) Грізна, вкрита вічним льодом Говерла постала перед нами у всій величі.
3. однорідні додатки
В) Могутня гірська панорама простяглася перед нашими очима.
4. однорідні обставини
Г) Справа і зліва віяло свіжістю води.

Д) Відшелестіли та відшуміли лебеді на травах.

28. З’ясуйте, яким членом речення є виділене слово:
1. підмет
А) Пісня і праця – великі дві сили!
2. присудок
Б) Вона то плавала лебедем, то йшла павою.
3. додаток
В) Кипіло все напередодні весни.
4. означення
Г) Ляля вслухалася в небо.

Д) Перший день війни видався найдовшим.

29. Установіть відповідність між реченнями та способами вираження у них головних членів.
1. складений підмет
А) Тихі сосни до ранку шумлять.
2. простий присудок
Б) Тихович був неспроможний відвести очей.
3. складений іменний присудок
В) Я люблю Україну!
4. складений дієслівний присудок
Г) Серпень з вереснем схрестили довгі шпаги.

Д) Ніч була ясна.

30. Установіть відповідність між реченнями та їх типами.

1. неповне
А) І снилося, як гаряче дихають дні.
2. односкладне
Б) Тиша стояла якась неспокійна.
3. просте поширене
В) На жаль, сьогодні холодно.
4. просте ускладнене
Г) Із хмарини – теплий дощик.

Д) На подвір’ї було пусто.


Тестові завдання з української мови
8 клас
Варіант 5
Завдання 1-… мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь.

1. Позначте рядок словосполучень, у кожному з яких головне слово стоїть перед залежним:
А) запросив на концерт, гніздо лелеки, зовсім дорослий;
Б) бажання жити, поставив кому, вільно дихається;
В) обладнав кабінет, сповнений гумору, виробництво ліків.
Г) повідомлення про несплату, дуже гарний, порада матері, швидко наближається.

2. Позначте поширене словосполучення:
А) росли обабіч дороги;
Б) теплий літній ранок;
В) парта коло вікна;
Г) цвітуть попід вікнами.

3. Позначте речення, у якому правильно виділено підмет.
А) Туристське спорядження вони поклали в човен.
Б) Берегти природу – наш обов’язок.
В) Три верби схилися над річкою.
Г) Життя прожити – не поле перейти.

4. Позначте речення зі складеним іменним присудком.

А) Син справді став дорослим.
Б) Ми повинні зустріти весну веселими співанками.
В) Сонце можна порівняти з усмішкою.
Г) Ніч стала оволодівати все навкруги.

5. Позначте речення зі складеним дієслівним присудком.

А) У степу сяють тихі зорі.
Б) Хотів зустрітися з давніми друзями.
В) Стара батьківська хата була розвалена.
Г) Небо стало схожим на синьку.

 

6. Позначте речення, у якому ставиться тире між підметом і присудком (розділові знаки опущено).

А) Листя тополі немов оксамит.
Б) Тут землі родючі.
В)  Літній луг як різнобарвний килим.
Г) Цей хліб то праця ваших рук.

7. Вкажіть непоширене речення.
А) Повівав холодний вітрець.
Б) Насунули снігові хмари і оповили небо.
В) Сонце сховалось за хмари.
Г) Семеро дітей затрималося.

8. Укажіть речення із двома додатками
А) Пишні левади пропахли медовим ароматом.
Б) У саду рожевим полум’ям дихали яблуні.
В) Я пишу нащадкам свій заповіт.
Г) Залюблено дивилося на нього сонце.

9. Позначте речення з неоднорідними означеннями (розділові знаки пропущено)
А) Різкий північний вітер немилосердно бив в обличчя.
Б) У світ ідемо щирими гостинними.
В) Уже українське щире слово почув збагнув і визнав світ.
Г) За шкільними партами схилились чорняві біляві русяві голівки.

10. Позначити речення, в якому прикладка пишеться через дефіс
А) За красунею/річкою десь поїзд гуркотить.
Б) Виростали у Настасі/удовиці двоє хлопців на хлібі і водиці.
В) Чаклунка/ніч зорю знаходить в осіннім полі, в борозні.
Г) Підносив мудрець/дід на таці дари землі й людської праці.

11. Вкажіть, в якому реченні є обставина способу дії
А) Стомилися хлопці, присіли спочити.
Б) Навіть про їжу забув через ту турботу.
В) Від світання і до пізньої ночі працює мати.
Г) Батько говорить тихо, але сердито.

12. Позначте односкладне речення
А) Взимку та повесні курінь відчинений з ранку до вечора і цілу ніч.
Б) Було ясне після дощу підвечір’я.
В) Настій трав вживали для поліпшення здоров’я.
Д) Несе мене кінь по чистому полю.

13. Укажіть односкладне означено-особове речення
А) Прийду до тебе з добрим словом.
Б) Всі шляхи позамітало снігом.
В) Його зустріли радісно.
Г) Задзвонили в усі дзвони по всій Україні.

14. Укажіть односкладне неозначено-особове речення
А) Порятуйте красу у зерні!...
Б) Усі вітали один одного.
В) Не називаю її раєм, тії хатиночки у гаї…
Г) Починали збирати рясні врожаї.

15. Укажіть односкладне узагальнено-особове речення
А) А як не бачиш того лиха, то скрізт здається любо, тихо…
Б) Відбілювали обличчя масками з хрону, сиру, яблук.
В) Ким було її скривджено?
Г) Не привіз сьогодні – привезе завтра.

16. Укажіть односкладне безособове речення
А) Мені дали козацьку корогву…
Б) З лози молодої ольшини роблять свистки.
В) Сумно стало мені.
Г) Усю худобу звичайно пасли на луках, на полях чи в лісах.

17. Позначте неповне речення.
А) Що посієш, те й пожнеш.
Б) Ні жайворона у висоті, ні перепілки в гущині…
В) Не забудь юних літ.
Г) Не соромся чистого пориву.

18. Тире ставиться у такому неповному реченні:
 А) У тітки Василини рушники на стінах.
 Б) Навколо дрімучий ліс.
 В) І калина, і м’ята коло білої хати.
 Г) Трава пахне медом, сіно цілющим багатством.

 

19. Позначте речення з однорідними членами.

А) Над людською збірнотою відлунює розтіч голосів, ревище худоби, дзвін кіс…
Б) Почувся шерхіт босих хлоп’ячих ніг…
В) Хтось невидимим смичком провів по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипка.
Г) О краю мій! Чи можна не любить твоїх просторів?

20. Вкажіть речення з узагальнюючим словом при однорідних членах.
А) Усі мужчини говорили прозою.
Б) Всі ми про щось мрієм у дитинстві.
В) Летиш і милуєшся всім: сріблястою нехворощю, лісосмугами і ворохами золотого зерна.

Г) Мої літа— не монотонні дублі: Я змінююсь, як світанковий плуг.

 

21. Позначте речення, у якому після узагальнюючого слова ставиться двокрапка (розділові знаки опущено).

А) Зерно і камінь, суша і вода достойні бути зображені в картині.
Б) Роса бриніла на листі дерев на пруттях кущів на порослях чагарників.
В) У лозняках в очеретах та в осоці чекають гнізда на птахів.
Г) Стоячи в тумані я нічого не бачив округ себе ні стіни ні вікон ні дверей.

 

22. Позначте речення, у якому перед узагальнюючим словом ставиться тире (розділові знаки опущено).

А) Свіжість гаю, неба, поля все нагадувало про ранню весну.
Б) Неозорі лани, жита, пшениці колосилися на вітрі й сонці.
В) Добро і ласку і тепло віддам своїй Вітчизні.
Г) Люди повинні більше дивитися на зорі, на Стожари, на Чума­цький Шлях.

23. Позначте речення зі звертанням.
А) Нам наказують зайняти висоту.
Б) Поете, любити свій край не є злочин....
В) Зроби добро людині і забудь.
Г) Криши, ламай, трощи стереотипи.

24. Позначте речення із вставним словом.
А) О ні, Поет — не гладіатор, Що бавить натовп цирковий!
Б) О, не взискуй гіркого меду слави.
В) Жити не хочу! Геть, думи сумні.

Г) По-моєму, кожна людина мусить хоч раз сягнути свого зеніту.

25. Установіть відповідність між реченнями й назвами елементів, якими ускладнено ці речення
Види
Речення
1 звертання
А Синій вечір тихо бродить, квіти колихає і навшпиньки в хату входить, вікна затуляє.
2 вставне слово
Б  Чумацтво залишило нам після себе народні пісні, легенди, перекази про далекі часи.
3 однорідні присудки
В Боягузтво, зрадництво, егоїзм страшніші за війну.
4 однорідні додатки
Г Ти, дитино, покликана захищати своїми долоньками крихітну свічечку букви «ї».

Д Отримати винагороду, на жаль, зможе лише один із вас.

26.                З’ясуйте вид поданих простих речень
Вид  речення
Приклад
1 означено-особове
А З гармат по горобцях не стріляють.
2 неозначено-особове
Б Кругом гомоніли, вешталися, лагодилися до чогось.
3 узагальнено-особове
В Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати. 
4 безособове
Г Довго спали вітри у ярах на припоні.

Д Буду хлібом і цвітом ділитись, відчиняти ворота гінцям


27.                Установіть відповідність між синтаксичною функцією інфінітива в реченні
Синтаксична функція
Речення із інфінітивом
1 підмет
А Брат навчив мене фотографувати.
2 присудок
Б Спортсмени прилетіли зустрітися з тренером.
3 додаток 
В З-за хмар почав з’являтися блідий місяць.  
4 обставина
Г Мистецтво слухати дано не кожному. 

Д Розмовляти з вами – велика приємність. 

28.                Установіть відповідність між реченнями та способами вираження у них головних членів
Головний член
Речення
1 складений підмет
А Гучне ”ура” котилося гаєм.
2 простий присудок
Б Малина й вишня корисні для здоров’я.
3  складений іменний присудок
В Сьогодні сніг іти вже починав.
4 складений дієслівний присудок
Г Половина присутніх погодилися на екскурсію.

Д Небо в сутінь буває сірим, а насправді воно голубе.

29.                 Установіть відповідність між реченнями та типами однорідних членів, наявних у них
Головний член
Речення
1 однорідні підмети
А Мене спиняє біла піна гречок, запашна, легка, наче збита крилами бджіл.
2 однорідні присудки
Б А літо йде полями і гаями.
3  однорідні означення
В Старий і малий сіли під кущем обідати.
4 однорідні обставини
Г А вечір сіє звідусіль то перші шматки пісень, то жіноче цокотіння, то парубочий перегук.

Д Вода стає прозорішою, чистішою, дзеркальною.

30.                Установіть відповідність між реченнями та їх типами.
Тип
Речення
1 неповне
А Яблуні, груші, сливи росли в саду.
2 односкладне
Б Навколо густий туман.
3 просте поширене
В Було видно, як сходило сонце.
4 просте ускладнене
Г У полі радісно співають.

Д Місяць яснесенький промінь тихесенький кинув до нас.






Немає коментарів:

Дописати коментар