5-В

5-В клас

27.05.2020-29.05.2020

Українська література

Урок №16-17

Підсумковий урок

За літо тобі потрібно не тільки відпочити, а й підготуватися до наступного навчального року. Якщо під час навчання часу на читання катастрофічно не вистачає, то влітку вільного часу – цілком достатньо. 
Гарного відпочинку та цікавого читання!

Список літератури на літо


  • Микола Вороний. «Євшан-зілля»;
  • Володимир Винниченко. «Федько-халамидник»;
  • Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки»;
  • Емма Андієвська. «Казка про яян», «Говорюща риба»;
  • Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки»;
  • Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»;
  • Леся Воронина. «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку №9».

Література для додаткового читання


27.05.2020 - 28.05.2020

Українська мова

Урок №33-34

Повторення вивченого
Зробіть повний синтаксичний розбір поданих речень.
1.Буду я навчатись мови золотої... ( А.Малишко)
2.Українську мову шанувати у світі.
3.В землі віки лежала мова
І врешті вибилась на світ ( О.Олесь).
- Прочитайте виразно текст. Якщо в ньому не вистачає розділови знаків – доставте їх.
1.Український народ творив свою мову упродовж віків.
2.Колективна пам’ять народу – творця береже слово а в ньому - і своє
безсмертя.
3.У сові рідної мови захована якась таємнича сила що в неповторному
поєднанні звуків несе чарівну мелодію мови.
4.Мова – дивосвіт, духовна планета, на якій живе виплекана людиною
незліченна кількість слів (І.Вихованець)

Зробіть повний фонетичний розбір слів : пам’ять, рідної, українська,творця.
Виразно прочитайте текст. Підкресліть головні члени речення.

Українська мова має свою особливу музикальність. Ця незбагненна душа нашої мови, як золотоносна ріка, виблискує хвилями народної пісні, переливається в душі нації, творить почуттєву нерозривність українського серця й української землі.
Українська мова за своїми виражальними можливостями, історичними надбаннями в пісенній і літературній галузі належить до найрозвиненіших мов світу. 

 Знайдіть у реченні однорідні члени. Виконайте морфемний розбір виділених слів.

25.05.2020

Українська мова

Урок №32


Усний докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму

ü Які ви знаєте типи мовлення? (розповідь, опис, роздум)
ü Про що йдеться у роздумі? (про причинно-наслідкові зв’язки між явищами, діями, ознаками)
ü Яке питання можна поставити до роздуму? (чому?)
ü Яких видів буває роздум? (розгорнутий і стягнений)

ü Із яких частин складається розгорнутий роздум? (з трьох частин: теза, докази, висновок)



Ø Що таке символ?

Ø Які види символів ви знаєте? 

Калина – символ України, символ краси, дівочої вроди
Верба – символ України, символ весни, пробудження природи
Тополя – символ дівочої краси, вроди, стрункого стану
Дуб – символ міцності, сили, здоров’я
Барвінок – вічнозелений символ здоров’я, життя, достатку, весілля 
Васильки – символ святості, чистоти, приязності 
Волошки – символ чистоти, сором’язливості
Горох – символ сліз
Хміль – символ розуму, мудрості 
Мак – символ краси й ошатності, але й скороминущості
Мята - символ дівочої краси. 
Папороть - рослина, що ніколи не цвіте, 7 липня на коротку мить з’являється вогняна квітка. Той, кому вдається зірвати її, отримує чарівну силу, яка дає змогу знаходити заховані скарби, дізнаватися про долю людей, зцілювати хворих, розуміти мову звірів і птахів.
Полин – оберіг від русалок
Рута – символізує розлуку з милим, самоту     
Часник - оберіг від злих сил має цілющі властивості
Гарбуз – символ відмови дівчини старостам
 Прочитайте текст
 Могутній патріарх лісів
У багатьох українських народних піснях дуб постає як символ незламної сили, могутності та непереможного довголіття. Чому?
А ось послухайте.
Дуби й дійсно живуть надзвичайно довго. Серед них є справжні патріархи, дуби-довгожителі, яким буває понад тисячу років!
Ще в силу давнину люди поклонялися дубові, вірячи в його чудодійну силу. Слов’яни вважали дуб священним деревом. Під цими велетнями вони приносили жертви богам, справляли релігійні обряди. Предки наші навіть грізного бога Перуна вирізьблювали з дубових колод.
Знайдено незаперечні докази того, що люди ще понад п’ять тисяч років тому розтирали жолуді на борошно і випікали з нього хліб.
Обожнювання дуба, очевидно, зумовлено його довговічністю, надзвичайною міцністю деревини. Так, славнозвісний Хортицький дуб прожив майже дві тисячі років, а на Рівненщині нині росте тисячотрьохсотлітній красень.
Традиційно на відзнаку народження хлопчика садили молоденький дубок.
Шанують дуб і в наші дні. Насаджуються молоді діброви, гаї. Старі дуби охороняються законом як найцінніші пам’ятники природи.
(145 сл.)                                                                (За С. Івченком)
Словникова робота

Ø Діброва, и, ж. Листяний ліс на родючих грунтах, у якому переважає дуб, дубняк і дубник.
Ø Довголіття, я, с. Тривале життя.
Ø Дуб, а, ч. 1. Багаторічне листяне дерево з міцною деревиною та плодами – жолудями; дубець, дубок, дубище, дубчик, дубчак.
Ø Гай, гаю, ч. невеликий, переважно листяний ліс, лісок, лісочок, байрак (у балці), гайок.
Ø Патріарх, а, ч. 1. Глава роду за родового ладу; голова. 2. Перен. Найстарша, найбільш поважна людина в якому-небудь колективі.
Ø Священний. 3. Який глибоко шанують; дорогий; заповітний.
Ø Символ, у, ч. 1. Умовне позначення якогось предмета, поняттят або явища, розпізнавальний знак.

Дібрати епітети до слова дуб.
Височенний, широченний, розлогий, сильний, міцний, могутній, старезний, довголітній, велетенський.
     Бесіда за змістом тексту.
Ø До якого стилю мовлення належить поданий текст?
Ø Доведіть, що текст містить елементи роздуму.

Орієнтовний план переказу
1)    Дуб – символ незламності, могутності та довголіття.
2)    Дуби-довгожителі.
3)    Священне дерево слов’ян.
4)    Хліб із жолудів.
5)    Найстаріші дуби.
6)    Пошанування дубів.
 Домашнє завдання: усний переказ тексту


22.05.2020

Українська література

Урок №15

Контрольна робота №5. Рідна Україна. Світ природи
1. Повторіть матеріал стор.209-247 вашого підручника
2. Виконайте тестування за посиланням

Завдання необхідно виконати 
до  25 травня 14:00 ред.

Повідомте учням
Код доступу 7470193
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua








22.05.2020

Українська мова

Урок №31

Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Лексикологія»

1. Повторити тему, дати відповіді на питання



2. Рубрика "Культура мовлення". Запам'ятай!!!

21.05.2020


Українська мова



Урок №30

Контрольний самодиктант
           
Написати самодиктант. Вставити необхідні орфограми та розділові знаки 



          Настав (с,С)вятий веч(и,і)р.

В (Я,я)кимовій хаті к(и,е)піла р(а,о)бота. (В)п(і,е)чі трі(шч,щ)ав в(о,а)гонь та сичав  бор(щ,шч). (А,О)лена, мати Василькова, крутила г(а,о)лубці на в(и,е)черю. Василько с(е,и)дів долі та м(ь,')яв мак до куті. Василькові було літ дв(е,а)на(д)цять. Він був (най)старший у сім(ь,')ї. Василько м(ь,')яв мак і все поглядав то на дв(у,о)х с(и,е)стричок що гралися (з,с) котом то на батька що с(е,и)дів на полу, сх(е,и)ливши голову.
Чого батько журят(ь)(ся, ця)?  Чи того, що (не)здужають, чи того що нема грошей викупити від шевця мамині чоботи? думав він.
Рипнули двері. В хату (у, в)війшов якийсь чоловік.

Виконану контрольну роботу  надсилаємо на   електронну пошту


allabashtina@gmail.com до 22.05.2020 


до 14.00)


20.05.2020

Українська література

Урок №14

Микола Вінграновський. «Сіроманець». Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції
1. Поясни значення прислів'ів усно
2. Яким є твоє ставлення до Сашка. Охарактеризуй його, скориставшись підказкою в хмарці
3. Порівняй свої міркування із табличкою
4. Підготуватися до контрольної роботи




20.05.2020

Українська мова

Урок № 29

Контрольна робота Складне речення. Пряма мова. Діалог 
1. Повторити матеріал параграфа 42-44
2. Виконати тестування за посиланням


Завдання необхідно виконати 

до  21 травня 14:00

Повідомте учням
Код доступу 2157446
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua








18.05.2020

Українська мова

Урок № 28

Тренувальні вправи 
1. Повторіть матеріал параграфа 43-44, стор.219-222. Перегляньте відеоурок


2. Пригадайте інформацію про діалог та спробуйте усно скласти діалог з однокласником на тему "Чи подобається тобі дистанційне навчання", врахувавши правила ведення діалогу


3. Виконайте в зошиті завдання




15.05.2020

Українська література

Урок №13

Микола Вінграновський. «Сіроманець». Гуманізм повісті
1. Усно .Інтерактивна гра «Я вважаю...»
•   Який цей єдиний світ у твоєму розумінні?
•   Які твердження вважаєш найправдивішими?
     -    людина — підкорювач і завойовник природи;
-         людина рівновелика природі,
-          людина — частина природи,
-          люди­на — дитя природи;
-          людина — дослідник і відкривач природи?
   -  Що означає: жити в гармонії з природою?
   - Чи погоджуєшся з тим, що, приручивши тварину, треба нести за неї відповідальність?


 « Літературний консультант»
Пригадайте теоретичні відомості 
- Що таке оповідання? ( Прозовий твір малого обсягу з динамічним розвитком сюжету).
- Що таке повість? (Прозовий жанр описово - оповідного типу, в якому життя подається у вигляді ряду епізодів з життя героя).
2. Прочитайте твір  
3. Робота за текстом (усно). Звірте свої відповіді з тими, що в дужках.
- Як звали вовка? (Сіроманець)
- Як змальовано сіроманче  життя? (...водив зграю, молоді вовки мріяли пройти бойову вовчу тактику, снився молодим вовчицям.)
- За що проклинали його конюхи і пастухи? (...є один кінь з передсмертним кривавим хрипом падав на траву...)
- Чому вовк ставав на великий піст? (..., щоб вря­тувати зграю.)
- Як ви розумієте «...бурхлива темнота зацарю­вала в його очах...» (Він осліп.)
Чому щоночі снився єдиний сон: срібні очі постріляних вовченят, постріляні вовчиці з білими зубами, снився собі сам, втікаючи лісом по білій воді? (Сталося щось страшне, письменник хоче під­готувати нас до того, що сталася трагедія.)
- Хто такий Василь Чепіжний? (Людина, яка по­ставила за мету вбити Сіроманця, бо він з'їв його козу та вівцю.)
-А насправді хто з'їв вівцю? (Дядько Побігайло)
- Зачитайте уривок, як Сіроманець «посміявся» над Чепіжним.
- Перекажіть епізод, у якому Чепіжний розпо­відає мисливцям про вовка.
- Чому Чепіжний розповідає про вовка як про лю­дину? (Тому що він безсилий перед старим вовком.)
- Зачитати в особах розмову Сашка з батьком. Як можна охарактеризувати маленького хлоп­чика? (Любов до природи, тварини, хлопчик може скласти думку про вчинки людей, впевнений у тому, що шкоди більше від людей, ніж вовка.)
- Розкажіть про першу зустріч Сашка з вовком. (Сашко задерев'янів, Сіроманець тим часом обню­хав його з ніг до голови, лизнув на куртці ґудзики і ліг на листя, потягнувся до нього мордою і ще раз лизнув Сашкове коліно.)
- Як хлопчик назвав вовка? (...так от ти який лизунчик...)
- Розкажіть про дружбу Сіроманця і хлопчика.
- Як ви гадаєте, чи вплинула Надія Петрівна на учня? (...треба оберігати не тільки воду, пові­тря і ліс, але й звірів...)
-Чому Сіроманець прибився до військового по­лігону? (Вовк залишився без їжі.)
-Хто знайшов непритомного вовка? (Капітан Пе­тро Лях)
- Розкажіть, як Сіроманець врятував Андрійка.
- Як ви розумієте «...вологими ногами Сірома­нець покрадьки зачав виходити в степ і там непорушно сидіти, щось бентежило його вовчу душу, кликало її на ноги…»?
- Чи вразило вас те, що Сашко відводить до міс­та вовка, щоб його зробили зрячим?
- Чому Сіроманець прийшов у Сашкове село? (Помирати)
- Зачитати останній уривок, ваші враження.

—   Мої  враження  від  повісті   «Сіроманець» М. Вінграновського.

 Інтерактивна вправа «Науковий консультант» 
Ознайомтеся про життя вовків у природі.

Вовк, вовк звичайний (Canis lupus L.) - хижий ссавець з роду пес (Canis) родини псових (Canidae), що добуває їжу самостійно активним пошуком та переслідуванням жертв. Повсюди основу харчування вовків складають копитні тварини: в тундрі - дикі та свійські північні олені; в лісовій зоні - лосі, сарни, дикі свині, свійські вівці, корови, коні; в степу та пустелі - антилопи різних видів та вівці; в горах - дикі та свійські кози. Також відомий як сірий вовк, сірко, або дикий собака або дикий пес.

Вовк відрізняється великою екологічною пластичністю. Він живе в найрізноманітніших ландшафтах, віддаючи перевагу відкритому степунапівпустелітундрілісостепу, і за можливості уникаючи суцільних лісових масивів. Причиною того є достаток корму, насамперед наявність диких та свійських копитних тварин, а також умови полювання на них, особливо взимку, коли на розподіл та чисельність хижака рішучій вплив завдає висота снігового покриву.
Вовки активні переважно в нічні години, але іноді їх можна зустріти і вдень. Про свою присутність вони дають знати голосним виттям, що дуже відрізняється за своїм характером у дорослих самців, вовчиць та молодих, а також залежно від ситуації. Справа в тому, що за допомогою різного роду завивань вовки обмінюються інформацією про наявність здобичі, появу інших вовків на території зграї, появу людей та інші важливі події. Вовки мають також досить розвинуту міміку — вирази їхньої морди, пози та положення хвоста можуть бути вельми різноманітними, що віддзеркалює емоційний стан тварин та має першорядне значення для встановлення контактів між особинами або, навпаки, запобігання сутичок. Із аналізаторів у вовків найрозвиненішим є слух, дещо слабкішими — зір та нюх. Добре розвинена вища нервова діяльність сполучається у вовків з силою, спритністю, невтомністю, швидкістю бігу та іншими фізичними даними, що значно підвищують шанси цього хижака у боротьбі за виживання. Він без видимих зусиль може нести в зубах вівцю, тримаючи її перед собою або закинувши за спину. При необхідності вовк розвиває швидкість до 55—60 кілометрів на годину, здатний здійснювати переходи до 60—80 км за ніч, а в середньому за добу (в лісовій зоні) проходити понад 20 км
 Порівняльна робота
Порівняйте Сіроманця та пересічного вовка у природі. 

Запишіть у зошит паспорт твору, запропонований нижче



Виконайте тестування за посиланням

Завдання необхідно виконати 

до  19 травня 20:00 
Повідомте учням

Код доступу 527528
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua









15.05.2020

Українська мова

Урок № 27


Діалог. Розділові знаки при діалозі

1.Перегляньте відеоурок, виконуючи запропоновані в ньому завдання





УВАГА
У відеоуроці в першому завданні є помилка на правопис вставного слова. Хто першим надішле слово , написане правильно, отримає 12 балів.



2. Опрацюйте теоретичний матеріал підручника (параграф 44)

3. Виконайте вправу 515

Домашнє завдання:

Вивчити теоретичний матеріал (параграф44)

Виконайте вправу 516

14.05.2020

Українська мова

Урок № 26

Пряма мова

1. Опрацюйте матеріал підручника стор.219-220, вивчіть правила
Чужа мова, передана дослівно від імені того, кому вона належить, називається прямою мовою.
Слова, що вказують, кому належить пряма мова і як вона висловлена, називаються словами автора.
Пряма мова береться з обох боків у лапки.

Увага! В лапки беруться знак питання, знак оклику і три крапки. Крапка і кома виносяться за лапки. Проте, якщо є вже знак питання, знак оклику чи три крапки, то ні крапка, ні кома після них не ставиться.

 “Який же ти мудрий!” — усміхнувся батько"Пм!"-са.
Послухаю, пожурюся, у старих спитаюЧого, батьки, сумуєте?” (Т. Шевченко.) Са:"Пм?"

Непряма мова - це чуже висловлювання, яке передане не дослівно, а лише зі збереженням змісту. Непряма мова оформлюється як частина простого або складного речення.
Наприклад:
Речення з прямою мовою. "Ви у мене молодці!" - сказала вчителька.
Речення з непрямою мовою: Вчителька сказала, що ми у неї молодці.
УВАГА! При зміні прямої мови непрямою змінюються займенники.
2. Перегляньте відео

2. Виконайте вправу 508

13.05.2020

Українська література

Урок №12

Микола Вінграновський. «Сіроманець» – захоплива й драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи
1. Перегляньте відеоурок про М.Вінграновського та його оповідання "Сіроманець"


2. Прочитайте оповідання стор. 227-245
3. Дайте усно відповідь на питання на стор.245

13.05.2020

Українська мова

Урок № 25

Контрольний диктант


Алла Бахтіна приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.



Тема: 5-В

Время: 13 мая 2020 02:00 PM Киев



Подключиться к конференции Zoom

https://us04web.zoom.us/j/74002706508?pwd=bkhReXpqQWVnMy9yT3BNYzNDNXFRUT09



Идентификатор конференции: 740 0270 6508

Пароль: 6WPPJE


08.05.2020

Українська література

Урок №11

Г. Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів природи й людини, зображених в оповіданні
1. Перегляньте відеоурок про Григора Тютюнника та запишіть 3 цікавих факта про автора собі в зошит.


2. Опрацюйте стор.214-224 вашого підручника, прочитавши оповідання "Дивак"

3. Заповніть анкету головного героя.



08.05.2020

Українська мова

Урок № 22

Тренувальний диктант

Алла Бахтіна приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.



Тема: 5-В

Время: 8 мая 2020 02:00 PM Киев



Подключиться к конференции Zoom

https://us04web.zoom.us/j/74340537743



Идентификатор конференции: 743 4053 7743





07.05.2020

Українська мова

Урок № 21

РМ Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці)

Дешифрувальник
 Розшифруйте запис 
2
4
1
3
и
т
л
с
2
5
4
1
3
6
д
с
е
а
р
а





Вправа «Бліцопитування»(усно)
·        Що таке лист?
·        Які види листів ви знаєте?
·        Хто і кому може писати приватний (особистий) лист?
·        Коли виникає потреба писати листи? Коли, на вашу думку, міг бути написаний найперший лист?
·        Чи доводилося вам писати листи?

·        Як ви гадаєте, чи спроможне сьогодні електронне листування замінити традиційне поштове листування? 
Словникова робота
·        Порівняйте слова і їхнє визначення, з’ясуйте різницю.
Адрес — письмове звернення до особи.
 Адреса — напис на кон­верті, місце проживання особи.
 Адресат — той, хто отримує лист, телеграму.
 Адресант — той, хто адресує, надсилає лист.

Пошта зародилася в глибоку давнину. Тривалий час люди писали адресу на тому самому аркуші паперу, що й лист. Аркуш складали на зразок солдатського трикутника. 

У 1820 році в англійському місті Брайтон власник паперової крамниці придумав для листів паперові «мішечки» і почав видавати їх як безкоштовний додаток до купленого в нього паперу. Новинка сподобалася. «Мішечки» для листів стали називати «конвертами» від англійського слова cover — «закривати». Конверти почали випускати спеціальні підприємства, і з Англії вони розійшлися по всьому світу.



Як оформляти конверт
1.        Адресу відправника пишуть угорі ліворуч, а одержувача — уни­зу праворуч.
2.        Послідовність відомостей така: 
1) прізвище, ім’я, по батькові; 
2) вулиця, номер будинку, квартири; 
3) населений пункт; 
4) район, область (за потреби); 
5)індекс; 
6) країна (за потреби).
·         Визначте правильний порядок оформлення конверта.
1.        м. Херсон.
2.        Кисленку Микиті Васильовичу.
3.        вул. Ушакова31.
4.        73011

(2, 3,1, 4)

Домашнє завдання:

Підпишіть конверт. Напишіть свою домашню адресу й адресу одержувача, скориставшись пам’яткою «Як оформляти конверт"


З’ясуйте, на що вказують цифри поштового індексу.

06.02.2020

Українська література

Урок №10

Контрольна робота за матеріалом, вивченим під час дистанційного навчання, відбудеться 06 травня з 14.00 до 15.00 за посиланням, яке класний керівник скине вам у групу!
Щасти вам!!!
Повторити стор. 185-212

Посилання на контрольну роботу
 завдання активне
Завдання необхідно виконати 
до  6 травня 15:00 

Повідомте учням
Код доступу 551553
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua












06.05.2020

Українська мова

Урок № 20


Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком



Перегляньте відео, виконуючи завдання, запропоновані в ньому


Опрацюйте таблицю


ВИДИ РЕЧЕНЬ ЗА БУДОВОЮ


Просте
Складне



Має одну граматичну основу.
Складається з двох або більше простих речень, обєднаних за змістом та інтонацією. Отже, має дві або більше граматичні основи. Прості речення у складному поєднуються як за допомогою сполучників (сполучних слів), так і без них.


Воля дорожча за життя. (Нар.творч.)

Життя  не має ціни, а воля дорожча за життя.
Життя не має ціни, воля ж дорожча за життя.



 З кожної пари простих речень утворити складне (усно). 

1. Справжній запорожець завжди дивився похмуро. Сторонніх він зустрічав спочатку непривітно.
2. Проходив час. Козак лагіднішав.
3. Пізніше мандрівники писали про запорожців багато гарного. Козаки виявлялися гостинними й веселими людьми.   (За Д.Яворницьким)

Домашнє завдання:
Опрацюйте теоретичний матеріал підручника (параграф 42)

Переписати, розставляючи коми. Пояснити наявність або відсутність коми перед сполучником і. У кожному реченні підкреслити граматичну основу. Вказати речення прості й складні.

Сховав грудень під кригою річки і повдягав ліси у білі мережива. (Ю.Старостенко.) Полетів останній лелека і не залишився на нашій землі жоден перелітний птах. (З журн.) Товста снігова ковдра і міцний килим опалого листя надійно вкриють землю від морозу. (З журн.) Мчали коні навпрошки перекинули санки і вже наша віхола далі не поїхала. (В.Заєць.)

04.05.2020

Українська мова

Урок № 19

Контрольна робота Просте ускладнене речення
1.  Повторити матеріал параграфа 37-41
2. Виконати контрольну роботу за посиланням 


Завдання необхідно виконати до
  6 травня 14:00 

Повідомте учням
Код доступу 277123
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання

3. Підготуватися до контрольної роботи з літератури Стор. 185-212 ,  яка відбудеться
 06 травня з 14.00 до 15.00














30.04.2020

Українська мова

Урок № 18

 Вставні слова. Тренувальні вправи
1. Пригадайте матеріал про вставні слова на стор.206


2. Дайте відповідь на питання в грі "ТАК - НІ"
3. Виконайте завдання усно
4. Виконайте в зошиті, позначивши схемами вставні слова

5. Виконайте письмово завдання





29.04.2020

Українська мова

Урок № 17


 Вставні слова


1. Перегляньте відео, виконуючи всі завдання, що пропонуються в ньому


2. Опрацюйте теоретичний матеріал підручника (параграф41)

 3. Усно дайте відповіді на запитання, користуючись таблицями.



- Що виражають вставні слова?

- Чи несуть вони нову інформацію?

- Чи є вони членами речення?

- На що можуть вказувати вставні слова?


- Як виділяються вставні слова в реченні?



Завдання1. Спишіть текст,розставте пропущені розділові знаки.


Лікарські рослини збирали старі люди і звичайно діти. 



До речі кожна господиня мала вдома багато цілющої рослинності.



Це безперечно материнка звіробій ромашка барвінок м’ята. 



Замість пігулок уявіть собі бабусі лікувалися відварами цілющих трав. 



Що й казати ми бажаємо вам здоров’я, тобто гармонії між внутрішнім і зовнішнім світом.


Завдання 2.Прочитайте текст. Визначте усно в тексті вставні слова, з’ясуйте, що вони виражають.

Лісовий готель 

Напевне, кожному доводилось бачити цю гарну квітку – дзвіночок. Але не кожен, на жаль,  знає,що він є і лісовим  готелем для  багатьох комах. Уночі,коли в лісі стає прохолодно, випадає роса, комахи, безумовно, замерзають, їхні крила намокають.Ось тут, зверніть увагу, і стає їм у пригоді дзвіночок, який на ніч не закриває свою  квітку. Отже,заповзають  і залітають туди всі, хто хоче в теплі переночувати. Адже в квітці температура на 4-5 градусів вища, ніж зовні. Рятує, як відомо,  комах дзвіночок і вдень - від негоди .                                                                                       
Таким чином, перш ніж зірвати цю красиву і добру квітку, подумай, що це –чиясь домівка.(З журналу)
ЗВЕРНИ УВАГУ!

Наприклад. Злива тривала приблизно годину.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. 
1.Вивчити теоретичний матеріал (параграф 41)
2.Виконати вправу
Прочитати, знайти вставні слова та сполучен­ня слів. Списати, вставити, де треба, розділові знаки та пропу­щені літери.

1) Кажут.. мудрість приходить з роками. (Л. Дмитерко.) 2) На моє щастя на матер..ні прохан..я ніхто не зважає. (О. Дов­женко.) 3) Шелест плачу і зітхання здавалося знявся з натов­пу і сп..нився над ним у повітрі. (Ю. Смолич.) 4) Вибачте буд.. ласка за турботу. 5) На думку Тараса Шевченка потрібно і чу­жому научатись, і свого не цуратись.(Виконану вправу  надсилаємо на   електронну пошту 

allabashtina@gmail.com до 30.04.2020 14.00)

3.Запам'ятайте!



Лише вставні

Не бувають встав­ними

Залежно від кон­тексту
мабуть, по-перше, по-друге, щоправ­да, крім того, а втім, отже, а також  (у середині простого речення), однак, одначе, проте
навіть, майже, приблизно, при­наймні, все-таки, якраз, мовби, нена­че, причому, саме, особливо
правда, кажуть, може, звичайно, здається, можли­во, видно, навпаки, справді, очевидно, нарешті, на щас­тя, виходить


29.04.2020

Українська література

Урок № 9

М. Рильський. Основні відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її поетом  засобами поетичної мови. «Дощ». «Осінь-маляр із палітрою пишною…»
1. Перегляньте відеоурок про М.Рильського за посиланням

2. Випишіть 5 цікавих фактів про поета.
3. Прочитайте матеріал підручника на сторінці 209-210, визначте тему та ідею вірша "Дощ"

4. Прослухайте та прочитайте аудіовірші  "Дощ"та "Осінь - маляр із палітрою пишною" один з них вивчіть напам'ять стор.210-212







27.04.2020

Українська мова


Урок № 16

Розділові знаки при звертанні
1. Опрацюйте сторінку 202-203 підручника, вивчіть теоретичний матеріал.
2. Дайте усно відповідь на питання
3. Зістав свої відповіді з інформацією нижче


4. Запам'ятай, як схематично записуються речення із звертаннями.
5. Запиши речення в зошит, позначивши схемкою з попереднього завдання звертання.
6. Виконати тестування за посиланням

Завдання необхідно виконати до
 29 квітня (середа)14:00 
Повідомте учням
Код доступу 956094
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua










24.04.2020

Українська література

Урок № 8

Контрольна робота №4. Рідна Україна. Світ природи

1. Повторіть матеріал розділу "Рідна Україна. Світ природи" стор. 183-208
2. Виконайте контрольну роботу , зараховується з першого разу



Завдання необхідно виконати до  29 квітня 14:00 ред.

Повідомте учням
Код доступу 176290
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua












24.04.2020


Українська мова










Урок № 15

ПЕРЕВІРМО ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
- Спишіть, розставляючи пропущені розділові знаки. Підкресліть однорідні члени речення та узагальнювальні слова відповідно до їхньої синтаксичної ролі в реченні.
1. У наших лісах ростуть хвойні дереваялинисосни, кедри, смереки, тис .2.Баба Марина довгий свій вік трави сушила у хаті : м’яту, любисток, липовий цвіт. 3.  Все усміхалося Ганнусі: і небо, й квіти, й дерева, і озера, блакитні води.


 Звертання


Перегляньмо відеоурок, виконуючи всі завдання
Опрацюйте теоретичний матеріал підручника (параграф 40)
- Розставте пропущені розділові знаки.

І зберіг я тільки ненечко скарб один, що ти дала, золоте, як зірка, сердечко.

Ясні зорі, тихі води - то земля твоя мій сину. 

Мир і любов Україно неси, сяй для планети, як сонце краси.
- Доповніть речення звертаннями до персонажів українських народних казок. Допоможуть вам у цьому ілюстрації.
1. … чи ти пила, чи ти їла? 2.Порятуй мене. … приплинь, приплинь до бережка! Дам я тобі їсти й пити. 3. … візьміть мене на крилята та понесіть до батенька. 4.Мерзни, мерзни …! Ловись … велика та все велика! 5.Не їж мене … я тобі пісеньки заспіваю.








Прочитай!Випиши звертання, розподіливши на поширені та непоширені
Звертання щире, душевне, щедре-
Василю, Павле, Іване, Петре!
І так сердечно, і так ласкаво-
Наталю, Лесю, а чи Любаво!
До зборів, сходинки відкрито й радо-
чи товариство а чи громадо!
А найсвятіше душа приємле-
моя Вкраїно, кохана земле,
ти, сивий Дніпре, і ти, Дунаю,-
миліших серцю звертань не знаю.

- Склади два речення з поданими звертаннями


Усно дай відповіді на запитання
-                      Що називається звертанням?
-         Де може стояти звертання?
-         Чим виражається звертання?
-         Як інтонаційно виділяється звертання?
-         Які звертання є риторичними? Для чого вони вживаються?
-         Як виділяються звертання на письмі?

-         Які є види звертань за будовою? Наведіть приклади.
        Домашнє завдання
      Параграф 40 вивчити, вправа 476

23.04.2020

Українська мова

Урок № 14




Перевірмо домашнє завдання

1. У річках, ставках та озерах України водиться така риба: короп, карась, лящ, плітка, окунь, судак, лин, щука і сом. 2. У густих дібровах справжнє пташине царство: зяблики, дрозди, зорянки, синиці, солов'ї. 3. А в лісах можна зустріти хижаків: лисицю, вовка, ласку, тхора.

Тема.Тренувальні вправи 

Розгляньте схеми й пригадайте  правила вживання розділових знаків при однорідних членах речення з узагальнювальними словами


 До поданих речень доберіть схеми

1.Будь чуйним, уважним до всіх: і до неньки, і до батька, і до дідуся з бабусею, до братика, сестрички. 2. Доброта, чуйність і  вихованість – всі ці риси прикрашають людину. 3.Все бачить поет у широкім роздоллі: і небо, і море, красу світову – і людям співає він пісню свою.

Зверніть увагу на 3 речення. Спробуйте намалювати схему цього речення.

Цифровий диктант

Закодувати речення з однорідними членами, використовуючи  такі позначення: 1 – кома між однорідними членами речення;

                    2 – двокрапка (узагальнююче слово перед однорідними членами);

3 – тире (узагальнююче слово після однорідних членів).

1.Зашепотіли збуджені листочки.. заметушилась у траві комашня.

2.Українці люблять усе.. український край, красу природи.

3.Луки, гори, пишні сади.. усе земне і принишкле.

4.На будинках, на деревах, парканах ..усюди червоний відблиск.

5.Наче все покрилось туманом.. і ріка, і гори, і сади.

6.Стала похмура і непривітна пора.. сльота, мжичка, дощ, вітер.

7.Мамина пісня, батькова хата, дідусева казка, бабусина вишиванка .. усе це наша пам`ять, наші символи, історія українського народу.

8.Тихо було навкруги.. і над широким плесом лиману внизу, і позаду над урвищами гори.


9.Мати перша в світі навчила мене любити роси.. легенький ранковий туман.. п`янкий любисток.. маковий цвіт і кетяги калини.



Домашнє завдання:



- Спишіть, розставляючи пропущені розділові знаки. Підкресліть однорідні члени речення та узагальнювальні слова відповідно до їхньої синтаксичної ролі в реченні. Намалюйте схему речень за зразком, що робили на уроці.


1. У наших лісах ростуть хвойні дерева ялини сосни кедри смереки тис .2.Баба Марина довгий свій вік трави сушила у хаті м’яту любисток липовий цвіт. 3.  Все усміхалося Ганнусі і небо й квіти й дерева і озера блакитні води.

Алла Бахтіна приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: 5-В
Время: 23 апр 2020 02:00 PM Киев

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/76292088494

Идентификатор конференции: 762 9208 8494


22.04.2020

Українська література

Урок № 7

Урок мовленнєвого розвитку №4. Складання портрета літературного героя

1.  Словникова робота. Запишіть у зошит тему та визначення портрета


Портрет у літературі — один із засобів художньої характерис­тики, письменник розкриває типовий характер своїх героїв і ви­словлює своє ідейне ставлення до них через зображення зовнішності героїв: їхні фігури, обличчя, одягу, рухів, жестів і манер.
2. На стор.207 питання 4 письмово виконати в зошиті таблицю та надіслати  на пошту 

allabashtina@gmail.com до 24.04.2020 до 14.00. 

Пізніше надіслані роботи перевірятися не будуть. Будь ласка, пишіть охайно і фотографуйте якісно, щоб була можливість перевірити.




22.04.2020

Українська мова

Урок № 13


Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами


1.Гра «Хто це?»
- Дайте відповідь на запитання «Хто це?» одним словом.






(Комахи)


-Так, слово «комаха» є узагальнювальним до слів метелик, бджола, жук, мураха.
2.Лексична розминка
- Розкрийте лексичне значення слова «узагальнювати».
Узагальнювати – об’єднувати на основі спільних рис.
-         Бажаю вам легкості метелика і працьовитості бджоли у здобутті нових знань, а саме під час опанування теми сьогоднішнього уроку.
3. Переглянути відеоурок, виконуючи всі запропоновані там завдання

-У групах слів виділити ті, що мають загальне, об’єднуюче значення (усно)
Взимку, восени, завжди, влітку.
Троянди, жоржини, айстри, квіти.
Колір, жовтий, червоний, смарагдовий.
У парках, у скверах, на квітниках, скрізь.
- Запишіть речення, визначте, якими членами речення виступають однорідні члени речення.
@ Скрізь червоно: на небі, і на узгір’ях, і на горі.
@ Найменший шерхіт, луск гіллячки, шум пташиного крила, цокіт копит – все резонувало тут лунко, чисто, повноголосо.
Слово, яке є об'єднувальною назвою до перелічуваних однорідних членів речення, називається узагальнювальним словом.
Доберіть до поданих слів узагальнювальні.
1.    Десна, Дніпро, Рось, Сула.
2.    Верба, дуб, каштан, клен, липа.
3.    Маслюк, опеньок, підберезник, сироїжка.
Узагальнювальне слово може стояти перед однорідними членами або після них.
Якщо узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами, після нього ставиться двокрапка. Якщо узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів, то перед ним ставиться тире. Узагальнювальне слово виступає тим самим членом речення, що й однорідні. Наприклад: Усе було в холодному затінку: сад, степ, двір (Ю. Мушкетик).Яскраву зелену траву, різнобарвні лугові квіти, кущ верболозу — все це можна побачити на картинах Степана Васильківського.
Домашнє завдання
-Спишіть речення, розставляючи потрібні розділові знаки.1. У річках ставках та озерах України водиться така риба короп карась лящ плітка окунь судак лин щука і сом. 2. У густих дібровах справжнє пташине царство зяблики дрозди зорянки синиці солов'ї. 3. А в лісах можна зустріти хижаків лисицю вовка ласку тхора.

17.04.2020

Українська література

Урок № 6

Є. Гуцало. «Лось». Співчуття, милосердя шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань
1. Перегляньте буктрейлер до оповідання "Лось". 

2. Чи сподівалися ви на таке закінчення оповідання?
3. Дочитайте оповідання, стор.204-207, дайте усно відповіді на питання після тексту.





17.04.2020

Українська мова

Урок № 12

Кома між однорідними членами
1. Перегляньте відеоурок. Будьте уважні.

2. Опрацюйте матеріал параграфа 38, стор.196 вивчіть.

3. Виконайте вправу 456 на стор.197.

16.04.2020

Українська мова

Урок № 11

Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). 
1. Перегляньте відеоурок

2. Опрацюйте таблиці та вивчіть їх.

3. Вивчіть теорію на стор.195 та виконайте вправу 452 в зошитах. Перевірятимемо вибірково і тільки в тих, кому напишемо.

15.04.2020

Українська література

Урок № 5


Є. Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні «Лось»

1. Переглянути відео про Євгена Гуцала та записати в зошит коротко 5 фактів з його біографії, що вам найбільше запам'яталося.




2. Прочитати статтю на стор.199-200 та виписати визначення ОПОВІДАННЯ В ЗОШИТ І ВИВЧИТИ.

3. Прочитати стор.200-203, дати усно відповідь на запитаняя після прочитаного на стор.203.


15.04.2020

Українська мова

Урок № 10

Контрольна робота Словосполучення й речення. Члени речення
1. Повторити матеріал параграфів 33-37
2. Виконати тестування, яке буде зараховане з першого виконання. Стосується особливо декотрих учнів, які виконують тести по 4-8 разів.

Завдання необхідно виконати до  16 квітня 14:00 ред.
Повідомте учням
Код доступу 746796
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua







13.04.2020

Українська мова

Урок № 9

Другорядні члени речення (практично)
1. Повторіть матеріал параграфа 37 стор.187-190


2. Виконайте умови гри "Вірю - Не вірю"
Ø Гра «Вірю – Не вірю»
1.    Словосполучення і речення вивчає такий розділ науки про мову, як Синтаксис. 
2.    Словосполучення складається із рівноправних слів. 
3.    До словосполучень не можуть належати підмет з присудком. 
4.    Змістовний зв’язок у словосполученні встановлюється питанням, яке ставиться від головного до залежного слова. 
5.    Речення є засобом вираження думки. 
6.    Граматична основа складається з підмета та означення. 
7.    Другорядні члени речення – це додаток, означення та обставина. 
8.    Членами речення не виступають іменники, прийменники, сполучники. 
9.    Обставина – це головний член речення, що вказує на предмет і відповідає на запитання хто? що? 
10.Додаток – це самостійна частина мови, що вказує на ознаку дії і відповідає на запитання як? де? куди? звідки? 
11.Означення – це другорядний член речення, що вказує на ознаку предмета і відповідає на запитання який? яка? яке? які?
12.Другорядні члени речення поширюють головні.  
3. Підкреслити головні та другорядні члени речення.
1. Наші давні предки обожнювали природу.
2. Вони палко захищали добрі символи.
3. З їхньою допомогою народ віддавна зберіг родовідну історію, культуру.

Ці завдання сфотографувати та кинути на пошту в гарній якості, не перевернуті фото до 15.04.2020 до 14.00

моя група:allabashtina@gmail.com

група Ліни Василівни: kovalinka50@gmail.com


10.04.2020

Українська література

Урок №4

Урок виразного читання №2. Поезії Т. Шевченка та П.Тичини
1. Прочитайте з додаткової літератури вірші Т. Шевченка та П. Тичини.
2. Запишіть у зошити назву вірша, автора, тему, ідею (основну думку). Так треба зробити з 1 віршем Шевченка і з одним віршем Тичини, але вірші не зі шкільного підручника та скиньте мені на пошту 

allabashtina@gmail.com                до 14.04.2020 до 14.00 години


10.04.2020

Українська мова

Урок №8

Тренувальні вправи
1. Повторіть матеріал параграфа 37 стор.187-190
2. Виконайте тестування

Завдання необхідно виконати до  10 квітня 20:00 ред.


Повідомте учням
Код доступу 174514
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua





09.04.2020

Українська мова

Урок №7

Обставина. Типи обставин за значенням. Способи їх вираження.

1. Опрацюйте сторінку 191-192, вивчіть теоретичний матеріал.

2. Виконайте вправу 443.

08.04.2020

Українська література

Урок №3

П. Тичина. „Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвія­ла…». Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова. Мелодійність віршів П.Тичини

1. Стор.195-197 повторити. На стор.197 питання до вірша "Блакить мою душу обвіяла" опрацювати усно.

08.04.2020

Українська мова

Урок №6

Означення. Способи їх вираження. Стилістична роль означень у художньому мовленні

1. Опрацюйте матеріал параграфа 37, стор. 190-191 вивчити, стор.187-189 повторити.

2. Після того, як вивчили матеріал, виконайте вправу 441

06.04.2020

Українська мова

Урок №5

Додаток. Способи їх вираження. Стилістична роль означень у художньому мовленні

1. Вивчити матеріал підручника на сторінці 187-189. Добре вивчити

2. Виконати вправу 438 і кинути на пошту 

моя група: allabashtina@gmail.com

група Ліни Василівни: kovalinka50@gmail.com

Увага! Завдання кидаємо до 08.04.2020 до 14.00




03.04.2020

Українська мова 

Урок №4

Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення). 


1. Перегляньте відеоурок .


2. Опрацюйте матеріал підручника параграф 35, стор183-184 вивчити, та параграф 36, стор.185 вивчити

3. Виконайте вправу 420, зперепишіть та позначте в дужках, яке це речення за метою висловлювання.

4. Виконайте онлайн тестування



Завдання необхідно виконати до  5 квітня 14:00 ред.

Повідомте учням
Код доступу 846082
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua














02.04.2020

Українська мова 

Урок №3

Речення . Підмет і присудок. Речення з одним головним членом

1. Перегляньте відеоурок

2. Опрацюйте матеріал параграфа 34, стор.182 вивчіть, стор.180-181 повторіть.

3. Виконайте вправу 418

4. Перевірте свої знання тестуванням лише після того, як вивчите теорію, розберетеся в ній. Тестування приймаються з першого разу, а не з 10.....


Завдання необхідно виконати до  3 квітня 14:00 ред.
Повідомте учням
Код доступу 185611
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

 








01.04.2020 

Українська література

Урок №1-2

П. Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. „Не бував ти у наших краях!". П. Тичина. „Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвія­ла…». Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова. Мелодійність віршів П.Тичини

1. Опрацюйте матеріал підручника на сторінці 194-198, дайте відповіді на питання після кожного вірша

2. Вивчіть напам'ять один вірш на вибір П.Тичини.

3. В зошиті намалюй ілюстрацію до одного з віршів.

4. Завдання виконати до 07.04.2020

01.04.2020

Урок №2
Речення, його граматична основа (підмет і присудок)
1. Перегляньте відеоурок  про речення.


2. Опрацюйте матеріал параграфа 34, сторінка 180-181, вивчіть правила.

3. Виконайте в зошиті вправу 3 з відеоуроку, яка знаходиться в кінці відео . Запишіть, розставте розділові знаки.









30.03.2020
Українська мова
Урок №1
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні

1. Перегляньте відеофрагмент 


2. Опрацюйте матеріал підручника Парагарф 33, сторінка 175-178, виконайте вправу 404, 407

Зверніть увагу, що ніколи не буває словосполученням:

1. Поєднання іменників або займенників із прийменниками (після уроків, перед тобою).

2. Підмет і присудок (Настала весна. Учні працюють.)

3. Слова, які не залежать одне від одного, тобто однорідні члени речення (весна і літо, діти і дорослі, червоний та білий).

4. Фразеологізми (Накивати п'ятами - (втекти), байдии бити - (нічого не робити)

5. Складені форми майбутнього часу (буду писати , буду танцювати) та поєднання прикметників і прислівників з словами більш, менш, найбіль, найменш (більш красивий, менш весело, найбільш гарний, найменш виразно)

3. Перевірте свої знання на практиці, використавши тест


Завдання необхідно виконати до  2 квітня 14:00 ред.
Повідомте учням
Код доступу 598966
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

4. А тепер можете погладити домашнього улюбленця, побавитися з братиками та сестричками  або відпочити:)

2 коментарі: