Блог


Впевнена, що більшість учителів використовує слова схвалення, щоб мотивувати учнів!Правильна учительська похвала – основа професійного успіху !

     Як похвалити учня на уроці і не надати йому тим самим «ведмежу послугу»? Для цього педагогу важливо дотримуватися таких правил.
1. Хваліть за старанність!
    Хвалити учня потрібно за ті зусилля і старання, які він доклав при виконанні завдання або доручення, а не за гарні здібності та інтелект, дані йому природою. Наприклад, похвалити учня на уроці предмету «Захист Вітчизни» можна так: «Молодець! Ти багато попрацював, старанно підготувався до уроку! »
2. Хваліть дії, а не особистість!
    У похвалі дуже важливо висловити схвалення дій і досягнень учня, а не оцінити його особистість. В іншому випадку у школяра може сформуватися необ'єктивно завищена самооцінка.  А це, як то кажуть, тема для окремої розповіді.
3. Чітко відзначайте, за що хвалите!
    Важливо, щоб школяр розумів, за що конкретно його похвалили, що саме йому вдалося зробити добре. Загальна похвала має невисоку ефективність, викликає сумніви в її щирості.  При цьому рекомендується уникати загальних фраз: «Ти молодець! Якщо це доречно, намагайтеся підкреслити складність завдання, успішно виконаного учнем.
4. Хваліть вдумливо і по справі!
     Учительська похвала повинна бути щирою, заслуженою, помірної і обгрунтованою, щоб не викликати заздрість з боку інших учнів. Безмірна похвала втрачає будь-яку цінність і сенс, привчає дитину до дешевого успіху. Школяр, якого хвалять за кожну дрібницю, підсвідомо очікує схвалення практично кожної своєї дії. А коли не отримує цього, щиро дивується. До того ж похвала без міри - прямий шлях до гордині, причина прояву байдужості до інших предметів.
5. Хваліть не тільки «улюбленців»!
       У кожному класі не обходиться без неформального поділу, на підставі чого вважається, що одні учні гідні похвали більшою мірою, ніж інші. Як же хвалити своїх вихованців, які не користуються популярністю у однокласників? Наполеглива похвала на їхню адресу може тільки погіршити до них ставлення класу. Важливо таких учнів обгрунтовано підтримувати, звертати увагу на їх успіхи в навчальній і позакласній діяльності. Для похвали своїх «улюбленців» педагогу бажано вибирати найбільш підходящий для цього момент.
6. Зупиняйтеся на хорошому!
    Як легко за допомогою словесного схвалення педагогу вдається підвищити самооцінку учня! Але все одно зайва пропозиція здатна все зруйнувати. Наприклад, якщо вчитель захотів похвалити школяра на уроці фізичної культури за гарне виконання окремого елементу, він не повинен вказувати на те, що інша частина вправи йому не вдалася. Невдалий приклад похвали: «Молодець! Ти виконав елемент надзвичайним способом! А на всю вправу навіть дивитися не хочеться! »В даному контексті останнє речення не повинно було прозвучати з вуст педагога.
    Учительська похвала не повинна містити докорів, умов і уточнень, її потрібно закінчити на хорошій ноті. Похваливши учня, не варто через деякий час переконувати його в значущості цього особистого досягнення.
До речі, не менш важливо вчити батьків правильно хвалити своїх дітей.
7. Не протиставляйте одного учня всьому класу!
    Не можна хвалити одного учня, якщо його не підтримує група. Навіть якщо він вчинив правильно. Наприклад, як похвалити учня, якщо він один виконав домашнє завдання? Найкраще зробити це наодинці з дитиною. Адже похвала перед усім класом (хоч і цілком заслужена) в цьому випадку здатна породити у однокласників не так заздрість, скільки агресію. Але ж цей учень ні в чому не винен!
8. Хваліть без порівнянь!
     Важливо, щоб вчительська похвала була безумовною, не містила порівнянь. Не порівнюйте успіхи, результати і особистісні якості учня з досягненнями однолітків. Не кажіть, що Ярослав молодець, тому що він впорався із завданням краще, ніж його однокласник Дмитро.
9. Підкріплюйте похвалу!
   Похвала, підкріплена схвалюючими невербальними компонентами (посмішкою, мімікою, відкритими жестами) володіє більшою силою і ефективністю.

   Похвала - дуже дієвий, важливий і тонкий інструмент в правильному вихованні дітей. Розумна вчительська і батьківська похвала пов'язана з розумними очікуваннями і більшості учнів вдасться їх виправдати. Вчителю важливо пам'ятати, що найцінніша і ефективна похвала для школяра - заслужена і помірна. Шукайте привід похвалити своїх вихованців, і ви обов'язково його знайдете!


8 ЛЮТОГО
ДЕНЬ ПІДКИДАННЯ 
МОНЕТКИ

Ви коли-небудь приймали в такий спосіб якесь Дуже Важливе Рішення?  Якщо ні, то сьогодні саме час розпочати. І навіть не тому, що це неймовірно весело та, якщо робити все за правилами, тоді з тебе знімається всяка відповідальність. І справа не в тому, що, підкидаючи монетку, ти можеш спиною відчути зацікавлений погляд Всесвіту чи відчути, як натягуються на твоїх пальцях струни дійсності... 
Просто сьогодні такий день, коли будь-яке рішення, прийняте в такий спосіб, буде правильним - неважливо, коли саме ти побачиш його результат, - тут і зараз чи через декотрий час.
Але найцікавіше розпочнеться, коли монетка неочікувано закотиться під шафу, чи вилетить у вікно (таке теж буває!),чи стане ребром....
Що саме розпочнеться? Пропоную тобі самостійно це дізнатися:)


20 березня весь свiт вiдзначатиме

 Мiжнародний день щастя

Таке рiшення прийняла Генеральна Асамблея ООН на своїй останнiй сесiї. Пропозицiю щодо вiдзначання Мiжнародного Дня Щастя, висунуту представниками королiвства Бутан, одноголосно пiдтримали всi 193 члена асамблеї.
Дата святкування була обрана не випадково. 20 березня — День весняного сонцестояння, коли день дорiвнює ночi и сонце свiтить однакову кiлькiсть часу практично на всiй територiї земної кулi. Таким чином, цей день символiзує рiвне право на щастя кожного мешканця Землi.
В резолюцiї ООН говориться про те, що «прагнення до щастя є основоположною метою людського iснування«, а також про «необхiднiсть визнання цiєї мети у мiжнароднiй полiтицi«. У цьому зв’язку варто вiдзначити, що Королiвство Бутан, iнiцiювавше появу нового свята, вже давно проголосило щастя у якостi основної мети державної полiтики. Бутан є єдиною у свiтi країною, яка в 1971 роцi розробила и до сьогоднішнього дня керується концепцією Валового національного щастя (ВНЩ). На відміну від Валового національного продукту (ВНП), Валове національне щастя — це міра якості життя, що спирається в першу чергу на духовні й психологічні, а не на матеріальні цінності. ВНЩ — це такий розвиток економiки й держави, який зберiгає та розвиває унiкальну культуру країни, базовану на буддiйських духовних цiнностях.
Сама концепцiя Валового нацiонального щастя виникла з буддiйського уявлення про щастя. Що ж каже буддiйське вчення про щастя? Буддiйський вчитель Лама Оле Нiдал у своєму виступi на семiнарi по психологiї у Базелi розповiдає про те, що буддизм роздiляє обумовлене щастя, залежне вiд зовнiшнiх умов — таких як будинки, машини, грошi, i абсолютне щастя — пов’язане безпосередньо з умом кожної людини. В буддiйському розумiннi обумовлене щастя тимчасове i непостiйне, в той час як абсолютне щастя неминуще i є iстинною природою людини. Джерело щастя знаходиться в умi кожної людини, а не десь зовнi, — каже Лама Оле Нiдал.

Притча про щастя

Одного разу йшло Щастя по лісу і раптом упало в яму, сидить Щастя в ямі і плаче.
 Йшла повз нього людина, Щастя почуло людину
 і кричить з ями:
– Людино добра! Витягни мене звідси, будь ласка!
– А що ти мені даси за це? – запитує чоловік.
– А що ти хочеш? – перепитало Щастя.
– Я хочу великий і красивий будинок з видом на море,
 найдорожчий.Щастя дало людині будинок, 
людина зраділа, побігла до хати і
забула про Щастя.
Сидить Щастя в ямі, плаче ще голосніше.
Повз яму йшла друга людина, почуло Щастя людину
 і кричить їй:
– Людино, будь добра, витягни мене звідси!
– А що ти мені даси за це? – запитує чоловік.
– А що ти хочеш? – перепитало Щастя.
– Я хочу багато красивих і дорогих машин
 різних марок. Дало Щастя людині те, 
що вона попросила,
 зраділа людина, забула про Щастя
 і втекла.Зовсім втратило надію Щастя.
Раптом чує: іде третя людина.
 Крикнуло їй Щастя:
– Людино добра! Витягни мене звідси,
 будь ласка.
Людина витягнула Щастя з ями і
 пішла далі. 
Зраділо Щастя, побігло за нею і питає:
– Людино! А що ти хочеш за те, що допомогла
 мені? 
– Нічого мені треба, – відповіла людина.
Так і побігло Щастя за людиною, не відстаючи
 від неї ніколи

ПЕРШИЙ УРОК У 2016-2017 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ + РОЗРОБКИ + ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ)

Тема Першого уроку в 2016/2017 навчальному році «Щоб у серці жила Батьківщина: до 25-річчя Незалежності України». 

При обранні теми, підготовці і проведенні уроку доцільно звернути увагу на питання історії українського державотворення, розвитку та зміцнення держави, історії державних символів України. Це може бути урок-роздум про історичну долю України, героїку сучасних захисників суверенітету і територіальної цілісності країни, розмова з учнями про сьогодення і перспективи України.
Пропонуємо матеріали до проведення Першого уроку:

Немає коментарів:

Дописати коментар